skräckslagen inför 3:e förlossningen
Förlossning
  1. Anonym
    #1

    skräckslagen inför 3:e förlossningen

    Har precis upptäckt att jag är oplanerat gravid. Visst är vi glada trots överraskningen men efter första chocken drabbades jag av rädsla inför förlossningen. Har 3 barn sen innan (6, 6, och 3) och har genomgått ett kejsarsnitt och en vaginalförlossning. Och det är den vaginala jag är skräckslagen för då jag hade oturen att spricka rejält och fick åka upp på OP för att lappas ihop. Det är något jag INTE vill genomgå igen, rättare sagt tiden efteråt, önskar inte min värsta fiende den upplevelsen... Någon som varit med om liknande som sedan fått en "normal" förlossning efteråt, dvs utan att spricka igen? Annars, kan man kräva kejsarsnitt?
  2. 1
    skräckslagen inför 3:e förlossningen Har precis upptäckt att jag är oplanerat gravid. Visst är vi glada trots överraskningen men efter första chocken drabbades jag av rädsla inför förlossningen. Har 3 barn sen innan (6, 6, och 3) och har genomgått ett kejsarsnitt och en vaginalförlossning. Och det är den vaginala jag är skräckslagen för då jag hade oturen att spricka rejält och fick åka upp på OP för att lappas ihop. Det är något jag INTE vill genomgå igen, rättare sagt tiden efteråt, önskar inte min värsta fiende den upplevelsen... Någon som varit med om liknande som sedan fått en "normal" förlossning efteråt, dvs utan att spricka igen? Annars, kan man kräva kejsarsnitt?
  3. Medlem sedan
    Mar 2008
    #2
    Tycker att du ska ta upp din skräck med din BM och försöka få ett palerat snitt eller aurorasamtal så du kan få hjälp med din rädsla. Kraaam
  4. 2
    Tycker att du ska ta upp din skräck med din BM och försöka få ett palerat snitt eller aurorasamtal så du kan få hjälp med din rädsla. Kraaam
  5. Anonym
    #3
    Hade inskrivning idag och tog upp det. Med tanke på min bakgrund så trodde hon inte att det skulle vara problem att få planerat kejsarsnitt. Men det är inget hon kunde besluta om utan det ska samtalas om det mer och så är det läkarn som beslutar om det i slutändan. Trodde inte jag skulle reagera så mycket då vi pratade om de tidigare förlossningarna men blev tårögd o lite skakig, fast det gått så lång tid...
  6. 3
    Hade inskrivning idag och tog upp det. Med tanke på min bakgrund så trodde hon inte att det skulle vara problem att få planerat kejsarsnitt. Men det är inget hon kunde besluta om utan det ska samtalas om det mer och så är det läkarn som beslutar om det i slutändan. Trodde inte jag skulle reagera så mycket då vi pratade om de tidigare förlossningarna men blev tårögd o lite skakig, fast det gått så lång tid...
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Vad bra att du fick ta upp det med henne iaf och att du har tagit tag i det hela, hoppas du får en förstående läkare och får ett planerat kejsarsnitt
  8. 4
    Vad bra att du fick ta upp det med henne iaf och att du har tagit tag i det hela, hoppas du får en förstående läkare och får ett planerat kejsarsnitt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar