På tal om manér och gester.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    På tal om manér och gester.

    Ett beteende jag bara sett på TV, typ dokusåpor, och inte I R L: en grupp kvinnor får någon form av god nyhet och börjar genast skrika med pipiga röster och hoppa upp och ner som små flickor som nyss fått den Barbie de längtat efter hela året i julklapp, och det fortsätter en god stund. Ljudet är så gällt att jag ser framför mig hur glas spricker... Förstår ni vad det är jag menar? Och ser ni sådant I R L?

    Och nej jag påstår inte att jag aldrig blir glad eller raljerar över att folk uttrycker glädje
  2. 1
    På tal om manér och gester. Ett beteende jag bara sett på TV, typ dokusåpor, och inte I R L: en grupp kvinnor får någon form av god nyhet och börjar genast skrika med pipiga röster och hoppa upp och ner som små flickor som nyss fått den Barbie de längtat efter hela året i julklapp, och det fortsätter en god stund. Ljudet är så gällt att jag ser framför mig hur glas spricker... Förstår ni vad det är jag menar? Och ser ni sådant I R L?

    Och nej jag påstår inte att jag aldrig blir glad eller raljerar över att folk uttrycker glädje
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Elaka människa, raljerar du nu igen? Baföatt du aldrig fick nån Barbie???

    Möjligtvis kanske jag har sett sånt beteende hos fjortisar. Men inte hos (enligt födelseattesten) vuxna människor, irl. Dock på tv, precis som du

    Det är intressant det där. Undrar vad de gjorde för gester långt bak i tiden när de blev ledsna t ex? Jag ser framför mig Ida i "Raskens" - hur hon förvrider ansiktet och sen tar upp en snibb av förklädet och snyter sig i.
    Inte är det många som snyter sig i kläderna numera?...eller så gör folk det i smyg bara.
  4. 2
    Elaka människa, raljerar du nu igen? Baföatt du aldrig fick nån Barbie???

    Möjligtvis kanske jag har sett sånt beteende hos fjortisar. Men inte hos (enligt födelseattesten) vuxna människor, irl. Dock på tv, precis som du

    Det är intressant det där. Undrar vad de gjorde för gester långt bak i tiden när de blev ledsna t ex? Jag ser framför mig Ida i "Raskens" - hur hon förvrider ansiktet och sen tar upp en snibb av förklädet och snyter sig i.
    Inte är det många som snyter sig i kläderna numera?...eller så gör folk det i smyg bara.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Vet precis vad du menar och jag har nog inte sett det IRL mer än när jag och dottern gör så för att det ser så töntigt ut 😜

    Känns väldigt amerikanskt i mina ögon även flaxandet med händerna när man gråter.
  6. 3
    Vet precis vad du menar och jag har nog inte sett det IRL mer än när jag och dottern gör så för att det ser så töntigt ut 😜

    Känns väldigt amerikanskt i mina ögon även flaxandet med händerna när man gråter.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Det tycker jag i o f s låter som en bra förändring Föredrar om folk inte snyter sig i kläderna. Gör du det?
  8. 4
    Det tycker jag i o f s låter som en bra förändring Föredrar om folk inte snyter sig i kläderna. Gör du det?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Det måste jag fundera på, om det är främst från amerikatt jag sett det...
  10. 5
    Det måste jag fundera på, om det är främst från amerikatt jag sett det...
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Snyter mig i kläderna? Nej, det känns inte helt fräscht faktiskt . Så jag låter bli. Eller man ska aldrig säga aldrig - skulle det _knipa_ och man var tvungen så....men nej, inget sådär till vardags.
  12. 6
    Snyter mig i kläderna? Nej, det känns inte helt fräscht faktiskt . Så jag låter bli. Eller man ska aldrig säga aldrig - skulle det _knipa_ och man var tvungen så....men nej, inget sådär till vardags.
  13. Salander
    #7
    Ja hos flickor i 15-20 årsåldern ser jag det ibland. Om jag skulle göra så skulle nog maken ta fram den vita tröjan med de långa ärmarna...
  14. 7
    Ja hos flickor i 15-20 årsåldern ser jag det ibland. Om jag skulle göra så skulle nog maken ta fram den vita tröjan med de långa ärmarna...
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Ja skulle jag liksom ha en snygg grön elva under näsan och sakna all tillgång till papper eller handduk eller något annat och jag visste att jag om 10 sekunder skulle möta Takida-Robban... då hade jag nog snytit mig i linnet om jag haft tröja eller skjorta över eller offrat en strumpa eller nåt
  16. 8
    Ja skulle jag liksom ha en snygg grön elva under näsan och sakna all tillgång till papper eller handduk eller något annat och jag visste att jag om 10 sekunder skulle möta Takida-Robban... då hade jag nog snytit mig i linnet om jag haft tröja eller skjorta över eller offrat en strumpa eller nåt
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Testa!
  18. 9
    Testa!
  19. Salander
    #10
    Det får bli en fredagskväll då..
  20. 10
    Det får bli en fredagskväll då..
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Antingen är det fjortisar som gör så eller så är det bimbos som är som fjortisar. Man ser dem ju lyckligtvis inte så ofta i verkliga livet men ibland på TV.
  22. 11
    Antingen är det fjortisar som gör så eller så är det bimbos som är som fjortisar. Man ser dem ju lyckligtvis inte så ofta i verkliga livet men ibland på TV.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Har nog sett det någon gång på TV, fast oftare snarare i sitcom eller film där man snarare gör parodi på beteendet.
  24. 12
    Har nog sett det någon gång på TV, fast oftare snarare i sitcom eller film där man snarare gör parodi på beteendet.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Som i Top Model t ex
  26. 13
    Som i Top Model t ex
  27. Medlem sedan
    Apr 2000
    #14
    Jag var i USA i julas och ja, det hände att vi såg sådant i grupper av unga kvinnor som satt och fikade eller åt. Jag har dock inte sett det här hemma på samma sätt. Men det känns rätt mycket som en fjortisgrej.
  28. 14
    Jag var i USA i julas och ja, det hände att vi såg sådant i grupper av unga kvinnor som satt och fikade eller åt. Jag har dock inte sett det här hemma på samma sätt. Men det känns rätt mycket som en fjortisgrej.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Nej jag tror aldrig att jag har sett det IRL. Det känns som nåt typiskt amerikanskt, precis som viftandet med händerna när nån gråter, men det kanske bara är jag som är fördomsfull
  30. 15
    Nej jag tror aldrig att jag har sett det IRL. Det känns som nåt typiskt amerikanskt, precis som viftandet med händerna när nån gråter, men det kanske bara är jag som är fördomsfull
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Ser lyckligtvis inte så mycket sådant IRL, men ser däremot en mer allmän tendens, att framförallt unga kvinnor uppträder och låter som småflickor.
  32. 16
    Ser lyckligtvis inte så mycket sådant IRL, men ser däremot en mer allmän tendens, att framförallt unga kvinnor uppträder och låter som småflickor.
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Aldrig IRL men känner igen fenomenet från dokusåpor.
  34. 17
    Aldrig IRL men känner igen fenomenet från dokusåpor.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Av det lilla jag sett så tror jag att du är mitt i prick.
  36. 18
    Av det lilla jag sett så tror jag att du är mitt i prick.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar