Blir inget pluggat idag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Blir inget pluggat idag

    Idag är det svårt att koncentrera sig för att kunna läsa texten inför seminariet imorgon.
    Detta då jag dels har en sjuk dotter som är febrig och inte helt sammanhängande. Men mest
    för att idag kom en snickare och han håller på att riva ner en vägg och det låter ganska
    mycket, får försöka plugga ikväll när han åkt hem.

    Vad ska ni ha för middag idag?
    Här blir det någon form av paj som äldsta dottern ska göra.

    Ha en bra dag.
  2. 1
    Blir inget pluggat idag Idag är det svårt att koncentrera sig för att kunna läsa texten inför seminariet imorgon.
    Detta då jag dels har en sjuk dotter som är febrig och inte helt sammanhängande. Men mest
    för att idag kom en snickare och han håller på att riva ner en vägg och det låter ganska
    mycket, får försöka plugga ikväll när han åkt hem.

    Vad ska ni ha för middag idag?
    Här blir det någon form av paj som äldsta dottern ska göra.

    Ha en bra dag.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Middagen idag är 2 mackor på tåget hem efter jobbet. Jobbar långdag idag.
    Lycka till med pluggandet och krya på dottern.
  4. 2
    Middagen idag är 2 mackor på tåget hem efter jobbet. Jobbar långdag idag.
    Lycka till med pluggandet och krya på dottern.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Men du, du gör nog rätt i att lägga ner pluggandet (det blir ju ändå inget under de omständigheterna!) och njuter av en ledig stund (om än med stackars sjuk dotter och en väsnande snickare). Ikväll hinner du säkert göra det du ska när det är lugnt

    Här blir det en kycklinggryta/-gratäng av nåt slag, med creme fraiche och soltorkad tomat och fetaost och basilika och vad jag nu hittar i gömmorna. Råris till. Och sallad.
  6. 3
    Men du, du gör nog rätt i att lägga ner pluggandet (det blir ju ändå inget under de omständigheterna!) och njuter av en ledig stund (om än med stackars sjuk dotter och en väsnande snickare). Ikväll hinner du säkert göra det du ska när det är lugnt

    Här blir det en kycklinggryta/-gratäng av nåt slag, med creme fraiche och soltorkad tomat och fetaost och basilika och vad jag nu hittar i gömmorna. Råris till. Och sallad.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    Å kycklinggryta lät gott, det ska jag laga någon dag här. Tack!
  8. 4
    Å kycklinggryta lät gott, det ska jag laga någon dag här. Tack!
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Det var så lite
    Vi får se hur den blir, dock. Jag brukar fristajla lite när jag lagar mat . Inga recept här inte, eller i så fall bara som inspiration. Igår höll det på att gå överstyr när jag lagade viltfärsbiffar och gick bananas med enbären...hehe
  10. 5
    Det var så lite
    Vi får se hur den blir, dock. Jag brukar fristajla lite när jag lagar mat . Inga recept här inte, eller i så fall bara som inspiration. Igår höll det på att gå överstyr när jag lagade viltfärsbiffar och gick bananas med enbären...hehe
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    Här blir det vegetarisk pasta med tomater fetaost kronärtskocka kapris och röd lök. Gott o enkelt !
  12. 6
    Här blir det vegetarisk pasta med tomater fetaost kronärtskocka kapris och röd lök. Gott o enkelt !
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Ingen aning. Just nu kämpar jag emot att bara vräka i mig typ vad som helst. Om jag är hungrig? Inte ett dugg. Jag är arg, irriterad och frustrerad över att ha fått växla exakt NOLL ord med handkirurgen som jag hade telefontid med 8 december och fått läsa exakt lika många ord per brev.... och nu är det 26 januari. Och jag har pratat med mottagningen 6-7 gånger varav alla utom en med närmsta sekreterare som i sin tur pratat med honom. Förra veckan skulle han ringa de han inte hunnit med. Inget samtal till mig. "Han säger att han inte haft tid. Kanske ringer han i eftermiddag". Kanske ringer han imorron då jag berättat att jag är hemma sjuk och kan vakta telefonen. Jag kan få en ny telefontid...i mars!

    Ja ni fattar....
  14. 7
    Ingen aning. Just nu kämpar jag emot att bara vräka i mig typ vad som helst. Om jag är hungrig? Inte ett dugg. Jag är arg, irriterad och frustrerad över att ha fått växla exakt NOLL ord med handkirurgen som jag hade telefontid med 8 december och fått läsa exakt lika många ord per brev.... och nu är det 26 januari. Och jag har pratat med mottagningen 6-7 gånger varav alla utom en med närmsta sekreterare som i sin tur pratat med honom. Förra veckan skulle han ringa de han inte hunnit med. Inget samtal till mig. "Han säger att han inte haft tid. Kanske ringer han i eftermiddag". Kanske ringer han imorron då jag berättat att jag är hemma sjuk och kan vakta telefonen. Jag kan få en ny telefontid...i mars!

    Ja ni fattar....
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Och till slut ringde han. Vad trevligt.
  16. 8
    Och till slut ringde han. Vad trevligt.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Så, det lönade sig att skälla lite via aff
  18. 9
    Så, det lönade sig att skälla lite via aff
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar