Sommarsemester för skilda föräldrar
Separation
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Sommarsemester för skilda föräldrar

    Hej,
    Jag är en 42-årig kvinna med två barn, 10 och 12 år, som bor hos mig varannan vecka. Jag har börjat fundera på sommarsemestern. Jag vet inte om jag ska hyra en stuga på en camping i Sverige eller satsa på en billig utlandsresa (lågprisflyg och boende via Sembo t ex), men jag skulle vilja att det fanns andra frånskilda män och kvinnor där med barn i ungefär samma ålder.

    Så, min fråga är helt enkelt: vet ni om det finns hotell/campingar där många singelföräldrar med lite större barn brukar bo vecka 30-32? Eller finns det några här som skulle vilja boka in sig någonstans så att vi bildar ett eget gäng? Helst ska det finnas pool och olika aktiviteter för barn och hela familjen, tycker jag.
  2. 1
    Sommarsemester för skilda föräldrar Hej,
    Jag är en 42-årig kvinna med två barn, 10 och 12 år, som bor hos mig varannan vecka. Jag har börjat fundera på sommarsemestern. Jag vet inte om jag ska hyra en stuga på en camping i Sverige eller satsa på en billig utlandsresa (lågprisflyg och boende via Sembo t ex), men jag skulle vilja att det fanns andra frånskilda män och kvinnor där med barn i ungefär samma ålder.

    Så, min fråga är helt enkelt: vet ni om det finns hotell/campingar där många singelföräldrar med lite större barn brukar bo vecka 30-32? Eller finns det några här som skulle vilja boka in sig någonstans så att vi bildar ett eget gäng? Helst ska det finnas pool och olika aktiviteter för barn och hela familjen, tycker jag.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Tyvärr

    På den tid jag tog med mina killar på resor var vi ofta borta rätt kort tid, det blev en upplevelse och ett minne ändå även om vi inte var borta så många hotellnätter. Så det var ett sätt för mig att spara pengar för man blir onekligen priskänslig när man betalar själv för tre.

    En bärbar DVD var bra att ha i bilen också...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Tyvärr På den tid jag tog med mina killar på resor var vi ofta borta rätt kort tid, det blev en upplevelse och ett minne ändå även om vi inte var borta så många hotellnätter. Så det var ett sätt för mig att spara pengar för man blir onekligen priskänslig när man betalar själv för tre.

    En bärbar DVD var bra att ha i bilen också...
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Något som jag också börjat fundera på. Låter som en bra idé, samtidigt så känner jag att jag är inte där ännu, detta blir första sommaren som skild.
  6. 3
    Något som jag också börjat fundera på. Låter som en bra idé, samtidigt så känner jag att jag är inte där ännu, detta blir första sommaren som skild.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Stort tack till er som har svarat! Men det är ingen av er som känner till om det finns någon campingplats eller så som inriktar sig mot ensamstående med barn på sommaren? Tänker att det skulle kunna vara en lyckosam affärsidé.
  8. 4
    Stort tack till er som har svarat! Men det är ingen av er som känner till om det finns någon campingplats eller så som inriktar sig mot ensamstående med barn på sommaren? Tänker att det skulle kunna vara en lyckosam affärsidé.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Campingplatser bryr sig nog inte

    Hur många som bor i ett tält eller husvagn är ju inget campingplatsen bryr sig om. Hotell vill hyra ut dubbelrum, de tjänar mer på det än singelrum fast har man två barn med sig är det ett mindre problem, du lär stöta på det när barnen är så stora att de inte vill följa med på resor.

    Det finns ju diverse singelresor men de förutsätter nog att man är singel utan barn. Jo, det är en litet knivig sits. Been there, done that. Numera märker jag mest av att det är betydligt dyrare att resa som singel, nu när mina killar inte vill följa med längre.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Campingplatser bryr sig nog inte Hur många som bor i ett tält eller husvagn är ju inget campingplatsen bryr sig om. Hotell vill hyra ut dubbelrum, de tjänar mer på det än singelrum fast har man två barn med sig är det ett mindre problem, du lär stöta på det när barnen är så stora att de inte vill följa med på resor.

    Det finns ju diverse singelresor men de förutsätter nog att man är singel utan barn. Jo, det är en litet knivig sits. Been there, done that. Numera märker jag mest av att det är betydligt dyrare att resa som singel, nu när mina killar inte vill följa med längre.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar