En får väl passa på...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    En får väl passa på...

    ... innan man åker ut på röva Jag fick frågan om varför AFF är enkäternas högborg och varför de är så poppis just här. Och frågan är intressant tycker jag. Nu finns det inte så himla många något sånär motsvarande sidor men på FL t ex är enkäter så sällsynta att de nog är fridlysta. Omröstningar är i gengäld mycket vanligare än här, inte så konstigt eftersom forumets uppbyggnad gör sig bättre för det.

    Vad säger ni? Varför tror ni enkäter är såpass vanliga här? Och vad ÄR en enkät? Krävs det ett visst antal frågor för att vara en enkät i stället för bara inlägg med frågor i?
  2. 1
    En får väl passa på... ... innan man åker ut på röva Jag fick frågan om varför AFF är enkäternas högborg och varför de är så poppis just här. Och frågan är intressant tycker jag. Nu finns det inte så himla många något sånär motsvarande sidor men på FL t ex är enkäter så sällsynta att de nog är fridlysta. Omröstningar är i gengäld mycket vanligare än här, inte så konstigt eftersom forumets uppbyggnad gör sig bättre för det.

    Vad säger ni? Varför tror ni enkäter är såpass vanliga här? Och vad ÄR en enkät? Krävs det ett visst antal frågor för att vara en enkät i stället för bara inlägg med frågor i?
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    För mig spelar det ingen roll om det är en enkät eller ett inlägg med frågor i - vad det heter kvittar ju .
    Men jag gillar såna inlägg i alla fall, därför att de ger en enkel möjlighet till kommunikation och dialog och i bästa fall lite diskussion också .

    Plus att man kan välja exakt hur engagerad man vill vara - ibland kanske man bara orkar svara lite enkelt, utan diskussioner. Ibland kanske man är sugen på diskussion och kan dra det lite längre.

    Mer enkäter, och mer inlägg med frågor i säger jag .
  4. 2
    För mig spelar det ingen roll om det är en enkät eller ett inlägg med frågor i - vad det heter kvittar ju .
    Men jag gillar såna inlägg i alla fall, därför att de ger en enkel möjlighet till kommunikation och dialog och i bästa fall lite diskussion också .

    Plus att man kan välja exakt hur engagerad man vill vara - ibland kanske man bara orkar svara lite enkelt, utan diskussioner. Ibland kanske man är sugen på diskussion och kan dra det lite längre.

    Mer enkäter, och mer inlägg med frågor i säger jag .
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Pga den trådade visningen

    I och med den blir det tydligt vem som får svar, t.ex. när trådstartaren följer upp med kommentarer till svaren och kanske någon annan hoppar in och ger sin synpunkt på någons svar på enkäten.

    Försöker man göra en omröstning tvingar systemet över en i platt visning, något vi skyr som pesten. Om man bara har platt visning och inget annat, ja då har man inte så mycket att välja på och de blir det säkert ofta omröstningar i stället där alla kan kommentera en och samma sak huller om buller i den platta tråden.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Pga den trådade visningen I och med den blir det tydligt vem som får svar, t.ex. när trådstartaren följer upp med kommentarer till svaren och kanske någon annan hoppar in och ger sin synpunkt på någons svar på enkäten.

    Försöker man göra en omröstning tvingar systemet över en i platt visning, något vi skyr som pesten. Om man bara har platt visning och inget annat, ja då har man inte så mycket att välja på och de blir det säkert ofta omröstningar i stället där alla kan kommentera en och samma sak huller om buller i den platta tråden.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Parkerar elegant under de två första svaren. Kan du inte göra en enkät om Aff också innan du/vi åker ut på röva?
  8. 4
    Parkerar elegant under de två första svaren. Kan du inte göra en enkät om Aff också innan du/vi åker ut på röva?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar