Idetorka
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Idetorka

    Vad äter ni i matväg i dag?

    Det står still här med ideer och orken är inte på topp heller.
  2. 1
    Idetorka Vad äter ni i matväg i dag?

    Det står still här med ideer och orken är inte på topp heller.
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Jag skrev förut om mina kycklingplaner, och dem ska jag snart börja förverkliga när jag har vilat färdigt

    Jag ska skära kycklingfiléer i ganska stora bitar och bryna dem i stekpanna. Salta, peppra och lägga över i ugnsform.
    Sen på med soltorkade tomater och fetaosttärningar. Vispa ihop lite grädde och creme fraiche som jag saltar och pepprar plus ev. en kycklingbuljongtärning i. Häller sen det över kycklingen och toppar med massor av färsk basilika. Och sen in i ugnen.

    Till det kokar jag råris och gör en god sallad.
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  4. 2
    Jag skrev förut om mina kycklingplaner, och dem ska jag snart börja förverkliga när jag har vilat färdigt

    Jag ska skära kycklingfiléer i ganska stora bitar och bryna dem i stekpanna. Salta, peppra och lägga över i ugnsform.
    Sen på med soltorkade tomater och fetaosttärningar. Vispa ihop lite grädde och creme fraiche som jag saltar och pepprar plus ev. en kycklingbuljongtärning i. Häller sen det över kycklingen och toppar med massor av färsk basilika. Och sen in i ugnen.

    Till det kokar jag råris och gör en god sallad.
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    fågel , fisk eller mitt emellan?
    Typ kött eller vegetariskt?
    Vad är du sugen på?

    MIn vegetariska pasta går på nolltid att sno ihop!
  6. 3
    fågel , fisk eller mitt emellan?
    Typ kött eller vegetariskt?
    Vad är du sugen på?

    MIn vegetariska pasta går på nolltid att sno ihop!
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Det är Allmän Hellday här så vi piggar upp tillvaron med skånsk äggakaga, fläsk och rårörda lingon. Kidsen fuskade och körde lingonsylt dock.
    unlearn
  8. 4
    Det är Allmän Hellday här så vi piggar upp tillvaron med skånsk äggakaga, fläsk och rårörda lingon. Kidsen fuskade och körde lingonsylt dock.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Tänk att just idag på vägen hem från jobbet så funderade jag på hur du skulle tillaga din kycklingrätt och jag tänkte jag skulle fråga dig. Och så kommer jag in här nu och ser ditt svar, perfekt ju
    Tack
  10. 5
    Tänk att just idag på vägen hem från jobbet så funderade jag på hur du skulle tillaga din kycklingrätt och jag tänkte jag skulle fråga dig. Och så kommer jag in här nu och ser ditt svar, perfekt ju
    Tack
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Jag kan berätta att det blev verkligen kalasgott!
    Dock blev det inte råris till eftersom jag alltför sent upptäckte att råriset ju tar jättelång tid att koka. Det blev nudlar istället.

    Men jädrars så gott!!
  12. 6
    Jag kan berätta att det blev verkligen kalasgott!
    Dock blev det inte råris till eftersom jag alltför sent upptäckte att råriset ju tar jättelång tid att koka. Det blev nudlar istället.

    Men jädrars så gott!!
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Kul Ja det lät verkligen gott, undrar om det där kanske ska bli maten här på lördag
  14. 7
    Kul Ja det lät verkligen gott, undrar om det där kanske ska bli maten här på lördag
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Det blev rester.
    Jag hittade pasta och köttfärssås från i lördags. Vilken räddning och mätt i i dag med blev jag.
  16. 8
    Det blev rester.
    Jag hittade pasta och köttfärssås från i lördags. Vilken räddning och mätt i i dag med blev jag.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar