lek med tanken om ett erbjudande
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    lek med tanken om ett erbjudande

    Ni blir erbjuden att ta ledigt från er tjänst pga ombyggnad omstrukturering eller vad dom helst i ett år. Tjänsten är alltså åter er sen igen i oförändrad form. Ni får grund lön men inga ev tillägg. Ni är inte sjuka eller så utan kan görs vad ni vill hemma men får inte jobba på andra jobb heller. Vad skulle ni göra om dagarna och skulle ni nappa ? Återkommer i kväll när jag läser era svar. Frågan är inte mitt " problem " tyvärr...själv skulle jag nappa och skriva klart en bok jag drömmer om. Eventuellt skulle jag plugga lite oxå.
  2. 1
    lek med tanken om ett erbjudande Ni blir erbjuden att ta ledigt från er tjänst pga ombyggnad omstrukturering eller vad dom helst i ett år. Tjänsten är alltså åter er sen igen i oförändrad form. Ni får grund lön men inga ev tillägg. Ni är inte sjuka eller så utan kan görs vad ni vill hemma men får inte jobba på andra jobb heller. Vad skulle ni göra om dagarna och skulle ni nappa ? Återkommer i kväll när jag läser era svar. Frågan är inte mitt " problem " tyvärr...själv skulle jag nappa och skriva klart en bok jag drömmer om. Eventuellt skulle jag plugga lite oxå.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Hade jag vetat om det i tillräckligt god tid för att söka in och det liksom legat rätt i tiden hade jag tagit chansen att utbilda mig till specialpedagog. Det skulle täcka 2/3 av utbildningstiden och med lite extrajobb på andra ställen under tiden hade jag fått pengar att täcka upp inkomstminskningen för den sista terminen sen också.
  4. 2
    Hade jag vetat om det i tillräckligt god tid för att söka in och det liksom legat rätt i tiden hade jag tagit chansen att utbilda mig till specialpedagog. Det skulle täcka 2/3 av utbildningstiden och med lite extrajobb på andra ställen under tiden hade jag fått pengar att täcka upp inkomstminskningen för den sista terminen sen också.
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Underbart, ingen tvekan på att jag tagit det. Jag skulle njuta av friheten.
  6. 3
    Underbart, ingen tvekan på att jag tagit det. Jag skulle njuta av friheten.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Plugga - garanterat! Sedan hade jag definitivt engagerat mig på Friskis&Svettis som funktionär av något slag. Antingen som instruktör, eller "bara" som värd.
  8. 4
    Plugga - garanterat! Sedan hade jag definitivt engagerat mig på Friskis&Svettis som funktionär av något slag. Antingen som instruktör, eller "bara" som värd.
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Jag hade absolut tagit erbjudandet. Det skulle ge mig en lysande möjlighet att hjälpa stora klara skolan utan stressa ihjäl mig själv. Jag skulle kombinera hemskolandet med egna studier och/eller försöka genomföra litet andra projekt jag har lösa tankar kring.
  10. 5
    Jag hade absolut tagit erbjudandet. Det skulle ge mig en lysande möjlighet att hjälpa stora klara skolan utan stressa ihjäl mig själv. Jag skulle kombinera hemskolandet med egna studier och/eller försöka genomföra litet andra projekt jag har lösa tankar kring.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6
    På direkten, jag skulle plugga och se till att 14-åringen tar sig genom skolan. Hon varit och är sjuk mycket och inte riktigt orkar med skolans miljö på heltid just nu. Dock är jag mycket tacksam att skolan verkligen gör allt för att hon ska lyckas och få betyg i alla ämnen tills hon går ur 8:an till att börja med.

    Men mest skulle jag njuta av att själv kunna bestämma över min tid och ändå ha en viss inkomst.
  12. 6
    På direkten, jag skulle plugga och se till att 14-åringen tar sig genom skolan. Hon varit och är sjuk mycket och inte riktigt orkar med skolans miljö på heltid just nu. Dock är jag mycket tacksam att skolan verkligen gör allt för att hon ska lyckas och få betyg i alla ämnen tills hon går ur 8:an till att börja med.

    Men mest skulle jag njuta av att själv kunna bestämma över min tid och ändå ha en viss inkomst.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Jag skulle nappa direkt och använda det året till att spara de pengar jag i vanliga fall lägger på tågresor och så skulle jag ägna mig åt hundarna, träning, läsning och ta hand om hemmet ordentligt.
  14. 7
    Jag skulle nappa direkt och använda det året till att spara de pengar jag i vanliga fall lägger på tågresor och så skulle jag ägna mig åt hundarna, träning, läsning och ta hand om hemmet ordentligt.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Eftersom dottern går i skolan,så är långresor inte aktuellt.
    Men jag skulle nog vara ute med hunden, skriva in mej på universitetet coh läsa något kul, och så skulle jag nog jobba en del ideellt.
    tillägg har jag ju inte ändå, så grundlön duger bra.
  16. 8
    Eftersom dottern går i skolan,så är långresor inte aktuellt.
    Men jag skulle nog vara ute med hunden, skriva in mej på universitetet coh läsa något kul, och så skulle jag nog jobba en del ideellt.
    tillägg har jag ju inte ändå, så grundlön duger bra.
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Klart jag skulle nappa

    Lika mycket pengar vare sig jag jobbar eller inte? Tja, i så fall hade jag hittat på något annat. Exakt vad vet jag inte just nu men nog hade jag kunnat komma på något.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Klart jag skulle nappa Lika mycket pengar vare sig jag jobbar eller inte? Tja, i så fall hade jag hittat på något annat. Exakt vad vet jag inte just nu men nog hade jag kunnat komma på något.
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Skulle säga nej

    Bara grundlön i vården, i alla fall min hade ju bara blivit småpengar.

    Om jag hade haft full ersättning så hade jag pluggat,rest,varit mer med barnen men det sista säger ju sig själv
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 10
    Skulle säga nej Bara grundlön i vården, i alla fall min hade ju bara blivit småpengar.

    Om jag hade haft full ersättning så hade jag pluggat,rest,varit mer med barnen men det sista säger ju sig själv
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Utan tvekan. Skulle inte ha några problem med att fylla dagarna. Finnas där för barnen, fixa med huset och trädgården, träna, pyssla med något eget projekt hemma osv osv.
  22. 11
    Utan tvekan. Skulle inte ha några problem med att fylla dagarna. Finnas där för barnen, fixa med huset och trädgården, träna, pyssla med något eget projekt hemma osv osv.
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Ja, det skulle jag absolut nappa på. Det hade blivit några tusen mindre pga lönebortfallet på ob:n, men det hade det varit värt.

    Hade kanske varit jourfamilj eller familjehem under tiden. Tror att det hade gått för det räknas väl inte som jobb.
  24. 12
    Ja, det skulle jag absolut nappa på. Det hade blivit några tusen mindre pga lönebortfallet på ob:n, men det hade det varit värt.

    Hade kanske varit jourfamilj eller familjehem under tiden. Tror att det hade gått för det räknas väl inte som jobb.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Skulle definitivt nappa och då ägna mig åt det intressepolitiska arbete jag nu gör ideellt i min förening.
  26. 13
    Skulle definitivt nappa och då ägna mig åt det intressepolitiska arbete jag nu gör ideellt i min förening.
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Nu varken jobbar jag ju för tillfället, eller har någon fast tjänst annars heller, så det får bli väldigt mycket vaddetnuheter (när man bara föreställer sig, finns ett ord som helt har fallit bort nu, mitt huvud säger "kopulera" men det är ju nåt helt annat )

    I alla fall, jag skulle lätt ha gjort det. Tänk att vara frisk och gå hemma ett helt år och göra vad man vill!
    Jag skulle möjligtvis gå nån kvällskurs i italienska, men annars skulle jag bara göra vad som faller mig in för dagen.
  28. 14
    Nu varken jobbar jag ju för tillfället, eller har någon fast tjänst annars heller, så det får bli väldigt mycket vaddetnuheter (när man bara föreställer sig, finns ett ord som helt har fallit bort nu, mitt huvud säger "kopulera" men det är ju nåt helt annat )

    I alla fall, jag skulle lätt ha gjort det. Tänk att vara frisk och gå hemma ett helt år och göra vad man vill!
    Jag skulle möjligtvis gå nån kvällskurs i italienska, men annars skulle jag bara göra vad som faller mig in för dagen.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Jag skulle absolut tacka ja, tänk att få ett friår och bara göra det man vill. Jag har bara grundlön inga tillägg så det skulle inte bli någon skillnad ekonomiskt. Jag skulle göra en långresa samt kanske vara volontär inom nått.
  30. 15
    Jag skulle absolut tacka ja, tänk att få ett friår och bara göra det man vill. Jag har bara grundlön inga tillägg så det skulle inte bli någon skillnad ekonomiskt. Jag skulle göra en långresa samt kanske vara volontär inom nått.
  31. Medlem sedan
    Jan 2009
    #16
    Jag hade definitivt tackat ja. Jag har bara grundlön och inga bonus så det hade varit generöst.

    Jag hade nog rest en hel del och tränat. Tagit någon språkkurs utomlands och gått på SPA/träningsresa. Sedan hade jag läst något på universitetet också men först efter sommaren tror jag (just nu hade jag nog mest njutit av att vara ledig).
    Ha det gott!
  32. 16
    Jag hade definitivt tackat ja. Jag har bara grundlön och inga bonus så det hade varit generöst.

    Jag hade nog rest en hel del och tränat. Tagit någon språkkurs utomlands och gått på SPA/träningsresa. Sedan hade jag läst något på universitetet också men först efter sommaren tror jag (just nu hade jag nog mest njutit av att vara ledig).
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    tack för alla svar!
    Säger själv som de flesta av er, jag skulle nappa!
    och min vän som har det här erbjudandet kommer troligen också göra så
  34. 17
    tack för alla svar!
    Säger själv som de flesta av er, jag skulle nappa!
    och min vän som har det här erbjudandet kommer troligen också göra så
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Å andra sidan kunde du kanske jobbat ihop motsvarande tilläggen någon annan stanns? Och kunnat arbeta mindre tid för samma pengar och därmed ha mer tid för annat?
  36. 18
    Å andra sidan kunde du kanske jobbat ihop motsvarande tilläggen någon annan stanns? Och kunnat arbeta mindre tid för samma pengar och därmed ha mer tid för annat?
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Ha ha lätt....

    jag skulle vara hemma och inte göra nåt. Bara slappa hela dagarna, asgott. Inga problem alls mer än att jag antagligen skulle bli än fetare, slö och slapp.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  38. 19
    Ha ha lätt.... jag skulle vara hemma och inte göra nåt. Bara slappa hela dagarna, asgott. Inga problem alls mer än att jag antagligen skulle bli än fetare, slö och slapp.
  39. Medlem sedan
    Aug 2002
    #20
    Jag skulle vara ledig, träna, fixa hemma, läsa, gå på bio, hänga med barnen och jobba ideellt tex med hemlösa eller umgänge med gamla som är ensamma. Och kanske plugga något språk, gå en fotokurs. Skulle nog kunna roa mig ett år utan att göra något supervettigt.
  40. 20
    Jag skulle vara ledig, träna, fixa hemma, läsa, gå på bio, hänga med barnen och jobba ideellt tex med hemlösa eller umgänge med gamla som är ensamma. Och kanske plugga något språk, gå en fotokurs. Skulle nog kunna roa mig ett år utan att göra något supervettigt.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar