Back in business :)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Back in business :)

    Ååååh, jag var och hälsade på min gullunderbarajätteefterlängtad e elever i går för att testa hur mycket jag skulle orka. Kramparty! 2½ timme diskussioner = hem och snarka i 11 timmar HAHAHAHAHA men det var det allt värt så nu kör vi på så. Det är ju patetiskt lite om man jämför med mitt vanliga jobba i hundrafyrtio men man får se det som en mycket lyckad början istället.

    Nu är det väldigt, väldigt snälla och långsamma ungar så de märker liksom inte hur seg tant egentligen är heller men jösses så urballad hjärnan är. Jag brukar ha hästminne och roade mig i bilen hem på att se om jag kom ihåg vad deras föräldrar och syskon heter. Blankt. Men det väsentliga sitter och jag har massor med gamla anteckningar jag kan titta i för att fräscha upp kolaskallen med så det ska nog gå bra.

    Nu har jag kört morgonpasset på reumatologen och kommer säkert att klämma nästa långsovning.....men som sagt var, bara att träffa ungarna igen var ju jordiskt kul!
    unlearn
  2. 1
    Back in business :) Ååååh, jag var och hälsade på min gullunderbarajätteefterlängtad e elever i går för att testa hur mycket jag skulle orka. Kramparty! 2½ timme diskussioner = hem och snarka i 11 timmar HAHAHAHAHA men det var det allt värt så nu kör vi på så. Det är ju patetiskt lite om man jämför med mitt vanliga jobba i hundrafyrtio men man får se det som en mycket lyckad början istället.

    Nu är det väldigt, väldigt snälla och långsamma ungar så de märker liksom inte hur seg tant egentligen är heller men jösses så urballad hjärnan är. Jag brukar ha hästminne och roade mig i bilen hem på att se om jag kom ihåg vad deras föräldrar och syskon heter. Blankt. Men det väsentliga sitter och jag har massor med gamla anteckningar jag kan titta i för att fräscha upp kolaskallen med så det ska nog gå bra.

    Nu har jag kört morgonpasset på reumatologen och kommer säkert att klämma nästa långsovning.....men som sagt var, bara att träffa ungarna igen var ju jordiskt kul!
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Åh, grattis till att vara tillbaka! Ta inte ut dig för mycket nu. men glädjen i att få göra det man vill, den kan uppväga mycket av kroppens skröplighet
  4. 2
    Åh, grattis till att vara tillbaka! Ta inte ut dig för mycket nu. men glädjen i att få göra det man vill, den kan uppväga mycket av kroppens skröplighet
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Räknar med att du tar det lugnt

    Skynda långsamt är ett bra sätt att komma till målet fortare i sådana här lägen. Skönt att det går framåt!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Räknar med att du tar det lugnt Skynda långsamt är ett bra sätt att komma till målet fortare i sådana här lägen. Skönt att det går framåt!
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4
    Härligt att läsa!
  8. 4
    Härligt att läsa!
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Vad roligt! Det låter härligt med en lyckad början, ta det i lagom takt så att det fortsätter så.
  10. 5
    Vad roligt! Det låter härligt med en lyckad början, ta det i lagom takt så att det fortsätter så.
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Men åh så härligt!! Du har ju skrivit om hur du längtar tillbaka - jag förstår att det kändes fint att äntligen få vara där!

    Sov nu, och sen orkar du igen
  12. 6
    Men åh så härligt!! Du har ju skrivit om hur du längtar tillbaka - jag förstår att det kändes fint att äntligen få vara där!

    Sov nu, och sen orkar du igen
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Gratulerar och hoppas att det går bra i fortsättningen.
  14. 7
    Gratulerar och hoppas att det går bra i fortsättningen.
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    Vad härligt! Vila mycket och ta det lugnt så blir det nog superbra
  16. 8
    Vad härligt! Vila mycket och ta det lugnt så blir det nog superbra
  17. Medlem sedan
    Jan 2009
    #9
    Grattis! Ta hand om dig! Ta det lugnare än du tror du behöver så du inte ramlar tillbaka.
    Ha det gott!
  18. 9
    Grattis! Ta hand om dig! Ta det lugnare än du tror du behöver så du inte ramlar tillbaka.
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Vad härligt att höra! Verkligen! Hoppas att du sov gott sedan
  20. 10
    Vad härligt att höra! Verkligen! Hoppas att du sov gott sedan
  21. Medlem sedan
    Nov 1998
    #11
    Sov nu så mycket du kan mellan högvarven, åtminstone i början!
  22. 11
    Sov nu så mycket du kan mellan högvarven, åtminstone i början!
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Lycka till
  24. 12
    Lycka till
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13
    Tack, tack, tack för trevliga och uppmuntrande tillrop. Herregud vad jag har sovit. Och tränat. Tänk att en sådan liten fjuttig insats blir så galet ansträngande men vad spelar väl det för roll när det var så roligt.

    Nästa vecka ska vi ägna oss åt ett väldigt intrikat, finmotoriskt pysslande som gör att varenda unge är till nöd och tvungen att sitta still. Det finns ingen hejd på hur många spännande samtalsämnen som brukar dyka upp då, jag ser redan fram emot det
  26. 13
    Tack, tack, tack för trevliga och uppmuntrande tillrop. Herregud vad jag har sovit. Och tränat. Tänk att en sådan liten fjuttig insats blir så galet ansträngande men vad spelar väl det för roll när det var så roligt.

    Nästa vecka ska vi ägna oss åt ett väldigt intrikat, finmotoriskt pysslande som gör att varenda unge är till nöd och tvungen att sitta still. Det finns ingen hejd på hur många spännande samtalsämnen som brukar dyka upp då, jag ser redan fram emot det
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar