liksom ååååh, neandertalare....
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    liksom ååååh, neandertalare....

    http://www.omni.se/utrikes/d3016e88-...5D-%5B26002%5D


    Nej. Stackarn hade ju inte kunnat komma och dö så skallen hamnae där....
  2. 1
    liksom ååååh, neandertalare.... http://www.omni.se/utrikes/d3016e88-...5D-%5B26002%5D


    Nej. Stackarn hade ju inte kunnat komma och dö så skallen hamnae där....
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Nåja, exakta platsen känns ointressant

    Däremot har man ju konstaterat att vi har neandertalare bland våra förfäder genom DNA-analys så någonstans har det skett, troligen på många platser.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Nåja, exakta platsen känns ointressant Däremot har man ju konstaterat att vi har neandertalare bland våra förfäder genom DNA-analys så någonstans har det skett, troligen på många platser.
  5. Kerstimärta
    #3
    Jamen precis. Inte är det just i den och endast den grottan.....
  6. 3
    Jamen precis. Inte är det just i den och endast den grottan.....
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Jag känner annars några som rätt nyligen påstått att de legat med en neanderthalare.

    Var det inte förresten i Neanderthal de kuckilurade, det är ju därifrån namnet härstammar
  8. 4
    Jag känner annars några som rätt nyligen påstått att de legat med en neanderthalare.

    Var det inte förresten i Neanderthal de kuckilurade, det är ju därifrån namnet härstammar
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Jo, namnet kommer därifrån

    Däremot har jag inget minne av att man hittat Cro magnon-bosättningar där från samma tid som när neandertalarna levde.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Jo, namnet kommer därifrån Däremot har jag inget minne av att man hittat Cro magnon-bosättningar där från samma tid som när neandertalarna levde.
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Alla utom afrikaner, har jag för mig, och sannolikt då för att neandertalarna helt hade försvunnit från Afrika (om de alls uppstod där?), när den nutida människan började befolka världsdelen.
  12. 6
    Alla utom afrikaner, har jag för mig, och sannolikt då för att neandertalarna helt hade försvunnit från Afrika (om de alls uppstod där?), när den nutida människan började befolka världsdelen.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Fast där var det ju bara neanderthalare, då.
  14. 7
    Fast där var det ju bara neanderthalare, då.
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Kanske smög det sig in någon homo sapiens sapiens och idkade könsumgänge
  16. 8
    Kanske smög det sig in någon homo sapiens sapiens och idkade könsumgänge
  17. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #9

    Nu har jag inte alla detaljer i huvudet

    Men har asiater och indianer neandertal-DNA? Homo floresiensis? Eller Denisovamänniskan kanske klassas som neandertalare i det här sammanhanget?

    Att Afrika har störst genetisk variation känner jag igen, vilket visar att inte alla folkgrupper lämnade Afrika.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  18. 9
    Nu har jag inte alla detaljer i huvudet Men har asiater och indianer neandertal-DNA? Homo floresiensis? Eller Denisovamänniskan kanske klassas som neandertalare i det här sammanhanget?

    Att Afrika har störst genetisk variation känner jag igen, vilket visar att inte alla folkgrupper lämnade Afrika.
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Inte troligt. Han/hon hade sannolikt förvandlats till germansk köttgryta (med surkål).
  20. 10
    Inte troligt. Han/hon hade sannolikt förvandlats till germansk köttgryta (med surkål).
  21. Medlem sedan
    Aug 2013
    #11
    Har för mig att alla övriga folkgrupper har Neanderthal-DNA, eftersom de har befolkat övriga världen från Mellanöstern och Europa. Homo floresiensis var väl varken neanderthalare eller cromagnon, utan släkt med tidigare människotyper?
  22. 11
    Har för mig att alla övriga folkgrupper har Neanderthal-DNA, eftersom de har befolkat övriga världen från Mellanöstern och Europa. Homo floresiensis var väl varken neanderthalare eller cromagnon, utan släkt med tidigare människotyper?
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Jepp,mrätt ang florensis
  24. 12
    Jepp,mrätt ang florensis
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar