Ni vintervana
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Ni vintervana

    2 minusgrader, snö och medelvind 5 m/s, 11 i byarna.
    Man bör klä sig rätt varmt då om man ska åka längdskidor?
  2. 1
    Ni vintervana 2 minusgrader, snö och medelvind 5 m/s, 11 i byarna.
    Man bör klä sig rätt varmt då om man ska åka längdskidor?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Det låter väl inte så farligt. Beror säkert lite på vilket tempo man tänker hålla. Och jag är lite frusen av mig och tar hellre ett lager för mycket än för lite. Men att svettas massor och att sedan bli kall är inte kul heller.
  4. 2
    Det låter väl inte så farligt. Beror säkert lite på vilket tempo man tänker hålla. Och jag är lite frusen av mig och tar hellre ett lager för mycket än för lite. Men att svettas massor och att sedan bli kall är inte kul heller.
  5. ÅJ67 m 3 kidz
    #3
    Det är inte så kallt, hade haft på mig ett underställ och en 2nd layer t-shirt/tröja ovanpå och sen skiddress/joggingkläder utanpå det.
  6. 3
    Det är inte så kallt, hade haft på mig ett underställ och en 2nd layer t-shirt/tröja ovanpå och sen skiddress/joggingkläder utanpå det.
  7. ÅJ67 m 3 kidz
    #4
    Plus täckjacka och thermobyxor om du skall stå och vänta efter du har åkt skidor så du inte blir kall.
  8. 4
    Plus täckjacka och thermobyxor om du skall stå och vänta efter du har åkt skidor så du inte blir kall.
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #5
    Det finns med allt
    Jag kan berätta så här i förtroende att jag har en rejäl packning med mig. Vinterkläder, tre par skor (skidskor, snövänliga skor och ett par pumps), några olika typer av underställ (ett varmare och ett tunnare), tunnare ytterkläder, handduk, vanliga kläder.... jag är ju en kvinna
  10. 5
    Det finns med allt
    Jag kan berätta så här i förtroende att jag har en rejäl packning med mig. Vinterkläder, tre par skor (skidskor, snövänliga skor och ett par pumps), några olika typer av underställ (ett varmare och ett tunnare), tunnare ytterkläder, handduk, vanliga kläder.... jag är ju en kvinna
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Beror ju alldeles på i vilket tempo du ska åka.

    Om det är för träning skulle jag ha på mig ett underställ och ett vindställ över, handskar, mössa, buff och bra strumpor i ull. Till spåret skulle jag ha haft en väst att ta av mig när jag åker.

    Är det för att åka på tur skulle jag satt på mig ett mellanlager.
  12. 6
    Beror ju alldeles på i vilket tempo du ska åka.

    Om det är för träning skulle jag ha på mig ett underställ och ett vindställ över, handskar, mössa, buff och bra strumpor i ull. Till spåret skulle jag ha haft en väst att ta av mig när jag åker.

    Är det för att åka på tur skulle jag satt på mig ett mellanlager.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Hur tänkte du använda pumpsen i spåret
  14. 7
    Hur tänkte du använda pumpsen i spåret
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Beror på hur fort du åker

    Jg skulle ha underställ tunna vindbyxor, värmelager (ex fleecetröja) och en tunns vindjacka, skidhandskar och mössa.
    Men jag åker på rätt bra.

    Åker jag med barnen blir det kanske ullunderställsbyxor istället samt en tjockare jacka och varma vantar
  16. 8
    Beror på hur fort du åker

    Jg skulle ha underställ tunna vindbyxor, värmelager (ex fleecetröja) och en tunns vindjacka, skidhandskar och mössa.
    Men jag åker på rätt bra.

    Åker jag med barnen blir det kanske ullunderställsbyxor istället samt en tjockare jacka och varma vantar
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Jag är också kvinna men har aldrig månsin använt pumps.
  18. 9
    Jag är också kvinna men har aldrig månsin använt pumps.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar