Sparka nanny för hen har för bra kontakt
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Sparka nanny för hen har för bra kontakt

    med barnen?

    http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20235002.ab

    Tydligen tycker Mariah Carey att det är vettigt att göra så. Enligt citat både från henne och exmaken. Stackars barn som förlorar vuxna som de knyter an till. Hur ska de våga knyta an alls till slut?
  2. 1
    Sparka nanny för hen har för bra kontakt med barnen?

    http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20235002.ab

    Tydligen tycker Mariah Carey att det är vettigt att göra så. Enligt citat både från henne och exmaken. Stackars barn som förlorar vuxna som de knyter an till. Hur ska de våga knyta an alls till slut?
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Det låter hemskt, men det kan också handla om att barnflickan inte riktigt förstår sin roll. En barnflicka ska inte gå in i en föräldraroll och det kräver naturligtvis oerhörd anpassning för att inte göra det om man träffar barnen 100 timmar i veckan.

    Stackars barn tänker jag.
    Ha det gott!
  4. 2
    Det låter hemskt, men det kan också handla om att barnflickan inte riktigt förstår sin roll. En barnflicka ska inte gå in i en föräldraroll och det kräver naturligtvis oerhörd anpassning för att inte göra det om man träffar barnen 100 timmar i veckan.

    Stackars barn tänker jag.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Orkar inte klicka men rent spontant så tror jag att sanningshalten är mycket, mycket låg i påståendet.
  6. 3
    Orkar inte klicka men rent spontant så tror jag att sanningshalten är mycket, mycket låg i påståendet.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Varför skriver du hen när

    det framgår av artikeln vad för kön barnvakten har?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Varför skriver du hen när det framgår av artikeln vad för kön barnvakten har?
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Tja, Mariah Carey har väl aldrig gett något stabilt intryck. Men att sparka barnflickorna för att barnen hellre vänder sig till dem visar bara hennes oändliga omognad.
  10. 5
    Tja, Mariah Carey har väl aldrig gett något stabilt intryck. Men att sparka barnflickorna för att barnen hellre vänder sig till dem visar bara hennes oändliga omognad.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Inte konstigt att hon får bra kontakt

    "...jag måste, om de försöker göra sig viktigare än mig för barnet"

    Det är nog inte så svårt för barnflickan att bli viktigare än mamman för barnen. Det handlar om vem som ägnar dem tid och engagemang och där verkar det ju brista en del,

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Inte konstigt att hon får bra kontakt "...jag måste, om de försöker göra sig viktigare än mig för barnet"

    Det är nog inte så svårt för barnflickan att bli viktigare än mamman för barnen. Det handlar om vem som ägnar dem tid och engagemang och där verkar det ju brista en del,
  13. Kerstimärta
    #7
    Nu lät det ju som om de avverkat ett gäng nannys, alla kan väl inte ha missförstått sin roll?

    Ja, stackars barn. När ska de knyta an till mamma och pappa?
  14. 7
    Nu lät det ju som om de avverkat ett gäng nannys, alla kan väl inte ha missförstått sin roll?

    Ja, stackars barn. När ska de knyta an till mamma och pappa?
  15. Kerstimärta
    #8
    Det handlar om citat från intervjuer med både Mariah och hennes exman. Men, visst de kan ju ha skojat i sina uttalanden.
  16. 8
    Det handlar om citat från intervjuer med både Mariah och hennes exman. Men, visst de kan ju ha skojat i sina uttalanden.
  17. Kerstimärta
    #9
    Jag uppfattade att det handlade om många olika nannys. Och så pratade man plötsligt om barnskötare. Så, jag tänkte att de kanske haft av båda könen, dvs jag visste inte könet på alla.
  18. 9
    Jag uppfattade att det handlade om många olika nannys. Och så pratade man plötsligt om barnskötare. Så, jag tänkte att de kanske haft av båda könen, dvs jag visste inte könet på alla.
  19. Kerstimärta
    #10
    Ja, om det är så verkar det verkligen konstigt. Om jag lämnade barnen massor med timmar med någon annan bleve jag glad om de var trygg med denne. Jag skulle absolut inte heller spela ut att de måsta visa mig mest tillgivenhet eller nåt....
  20. 10
    Ja, om det är så verkar det verkligen konstigt. Om jag lämnade barnen massor med timmar med någon annan bleve jag glad om de var trygg med denne. Jag skulle absolut inte heller spela ut att de måsta visa mig mest tillgivenhet eller nåt....
  21. Kerstimärta
    #11
    Ja, det är ju lite så. Med barn, kvantitet är det som gäller.

    Ledsamt om de inte har någon de knutit an till, alla bara "överger" dem. Iaf så kan det nog uppfattas av så små barn. Att de som de litar på försvinner.
  22. 11
    Ja, det är ju lite så. Med barn, kvantitet är det som gäller.

    Ledsamt om de inte har någon de knutit an till, alla bara "överger" dem. Iaf så kan det nog uppfattas av så små barn. Att de som de litar på försvinner.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Om det är korrekta citat så kan jag vara benägen att fro på det men oftast tror jag inte det är det (samt ryckta ur sitt sammanhang). Är dock helt oinsatt och totalt ointresserad så jag ska egentligen inte yttra mig
  24. 12
    Om det är korrekta citat så kan jag vara benägen att fro på det men oftast tror jag inte det är det (samt ryckta ur sitt sammanhang). Är dock helt oinsatt och totalt ointresserad så jag ska egentligen inte yttra mig
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar