Pyssling nu har jag köpt mina första akt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Pyssling nu har jag köpt mina första akt

    tie Avanza. Du skrev att du köper för en femhunka stycka. Om jag fattar rätt kostar aktierna 1 kr styck i courtagekostnad. Jag köpte 100 aktier:-) Spännande...:-)
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Pyssling nu har jag köpt mina första akt tie Avanza. Du skrev att du köper för en femhunka stycka. Om jag fattar rätt kostar aktierna 1 kr styck i courtagekostnad. Jag köpte 100 aktier:-) Spännande...:-)
  3. Pyssling
    #2
    Kul, hoppas det går bra!
    Jag har både aktier o fonder hos Avanza och igår hade de gått upp 20% sen februari förra året, mitt låsta bankkonto förra året gav 2,7, viss skillnad....
    Visst är risken mycket större, men vi har buffert som känns mer än tillräcklig som sitter på bankkonto, så dessa pengar är mina "lekpengar" som jag kan ta lite större risker med.
    Planerar att köpa för några hundralappar per månad, främst i högutdelande aktier och återinvestera utdelningen. Sen när man blir pensionär kommer utdelningarna att få vara en extra inkomst.
  4. 2
    Kul, hoppas det går bra!
    Jag har både aktier o fonder hos Avanza och igår hade de gått upp 20% sen februari förra året, mitt låsta bankkonto förra året gav 2,7, viss skillnad....
    Visst är risken mycket större, men vi har buffert som känns mer än tillräcklig som sitter på bankkonto, så dessa pengar är mina "lekpengar" som jag kan ta lite större risker med.
    Planerar att köpa för några hundralappar per månad, främst i högutdelande aktier och återinvestera utdelningen. Sen när man blir pensionär kommer utdelningarna att få vara en extra inkomst.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Håller på att sätta mig in lite i fonder på Avanza. Jag tänker också att ha lite lekpengar...men bara använda pengar jag känner att jag kan undvara... För det kan ju gå åt hellevette:-) men det är riktigt kul att lära sig:-
  6. 3
    Håller på att sätta mig in lite i fonder på Avanza. Jag tänker också att ha lite lekpengar...men bara använda pengar jag känner att jag kan undvara... För det kan ju gå åt hellevette:-) men det är riktigt kul att lära sig:-
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar