MaryT
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    MaryT

    Hur gick det med den lilla skelögda sötnosen igår?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    MaryT Hur gick det med den lilla skelögda sötnosen igår?
  3. Gretah
    #2
    Och bananbakelsen!?
  4. 2
    Och bananbakelsen!?
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3

    Tackar som frågar :)

    Det har gått väldigt bra faktiskt! Det var lite ovisst vad min pudel skulle tycka. Igge (blandras) skulle ta det bra, det visste jag. Han är klok och sansad. Men pudeln, den lilla dramadrottningen...
    Visst har hon skällt och visst vill hon gärna visa valpen vem som bestämmer. Men de har lekt också, och alla kan gå fritt i huset utan att det blir nåt kaos .

    Här är en bild från igår:

    _SAM1124 kopiera.jpg
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  6. 3
    Tackar som frågar :) Det har gått väldigt bra faktiskt! Det var lite ovisst vad min pudel skulle tycka. Igge (blandras) skulle ta det bra, det visste jag. Han är klok och sansad. Men pudeln, den lilla dramadrottningen...
    Visst har hon skällt och visst vill hon gärna visa valpen vem som bestämmer. Men de har lekt också, och alla kan gå fritt i huset utan att det blir nåt kaos .

    Här är en bild från igår:

    _SAM1124 kopiera.jpg
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4

    :D

    Haha, jodå, de blev ju väldans goda tyckte vi!


    Jag slänger in en bild på en sån också då!


    _SAM1114 kopiera.jpg
    *I need some fine wine and you, you need to be nicer...*
  8. 4
    :D Haha, jodå, de blev ju väldans goda tyckte vi!


    Jag slänger in en bild på en sån också då!


    _SAM1114 kopiera.jpg
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Härligt att det gått bra
    Jag kan berätta att vi (jag och maken) idag har ätit din kycklinggratäng (eller vad man ska kalla det, hos oss blev det ganska mycket så så mer kyckling i ugn med sås än gratäng ). Vi åt det med bandspagetti och både jag och maken tyckte att det var väldigt gott
    Så tack för tips och inspiration
  10. 5
    Härligt att det gått bra
    Jag kan berätta att vi (jag och maken) idag har ätit din kycklinggratäng (eller vad man ska kalla det, hos oss blev det ganska mycket så så mer kyckling i ugn med sås än gratäng ). Vi åt det med bandspagetti och både jag och maken tyckte att det var väldigt gott
    Så tack för tips och inspiration
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Man kan ju kalla det vad man vill - men kul att det smakade
  12. 6
    Man kan ju kalla det vad man vill - men kul att det smakade
  13. Pyssling
    #7
    Jag blev också inspirerad av MaryT's kycklingrätt, men min man äter tyvärr inte kyckling, så jag brynde fläskfile istället och la i en form med soltorkade tomater, fetaost, cf o grädde o körde i ugnen. Skippade curryn och serverade med klyftpotatis. Blev också kanongott, jag vill också tacka Mary för inspiration!
  14. 7
    Jag blev också inspirerad av MaryT's kycklingrätt, men min man äter tyvärr inte kyckling, så jag brynde fläskfile istället och la i en form med soltorkade tomater, fetaost, cf o grädde o körde i ugnen. Skippade curryn och serverade med klyftpotatis. Blev också kanongott, jag vill också tacka Mary för inspiration!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ja det måste bli jättegott med fläskfilé också
  16. 8
    Ja det måste bli jättegott med fläskfilé också
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ja det smakade superbra
  18. 9
    Ja det smakade superbra
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    Hade jag curry i? *glömsk*

    Kul i alla fall att du också blev inspirerad . Och kul att ni gillade det!
  20. 10
    Hade jag curry i? *glömsk*

    Kul i alla fall att du också blev inspirerad . Och kul att ni gillade det!
  21. Gretah
    #11
    De såg väldigt goda ut!
  22. 11
    De såg väldigt goda ut!
  23. Medlem sedan
    Aug 2011
    #12
    Ja, det var liksom banan inrullat i själva rulltårtan också.
  24. 12
    Ja, det var liksom banan inrullat i själva rulltårtan också.
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Nä curry stod det inget om i det du skrev. Jag kopierade din text rakt av och klistrade in den i ett Word-dokument som jag drog ut idag och curry fanns inte med

    Dock inser jag nu att jag glömde helt att ha basilika ovanpå när jag lagade det idag.
  26. 13
    Nä curry stod det inget om i det du skrev. Jag kopierade din text rakt av och klistrade in den i ett Word-dokument som jag drog ut idag och curry fanns inte med

    Dock inser jag nu att jag glömde helt att ha basilika ovanpå när jag lagade det idag.
  27. Pyssling
    #14
    Jag tog receptet som stod på bloggen och där stod röd currypasta med. Men jag skippade det som sagt och det blev jättegott i alla fall
  28. 14
    Jag tog receptet som stod på bloggen och där stod röd currypasta med. Men jag skippade det som sagt och det blev jättegott i alla fall
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Aha jag kollade bara det som MaryT skrev här på aff
  30. 15
    Aha jag kollade bara det som MaryT skrev här på aff
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar