Var gömmer ni er?
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Var gömmer ni er?

    Jag har ju alltid varit sådan att jag hellre reagerar på andras trådstarter än skapar egna men ni skriver ju ingenting...

    Var har ni hållit hus i stället? Är det Facebook som tar all tid? Skall jag verkligen behöva gå med där? Eller hänger ni på andra ställen på nätet?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Var gömmer ni er? Jag har ju alltid varit sådan att jag hellre reagerar på andras trådstarter än skapar egna men ni skriver ju ingenting...

    Var har ni hållit hus i stället? Är det Facebook som tar all tid? Skall jag verkligen behöva gå med där? Eller hänger ni på andra ställen på nätet?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    Jag är i krokarna.. men är ingen direkt trådstartare..
    Är likadan privat.. "kallpratar" väldigt sällan..
  4. 2
    Jag är i krokarna.. men är ingen direkt trådstartare..
    Är likadan privat.. "kallpratar" väldigt sällan..
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Men vad begär du av mig?! Jag skrev ju ett inlägg strax före jul, och det var ju alldeles nyss.

    Så vad gör jag egentligen? Har jobbat mer än vanligt på sistone, eftersom det är högsäsong för oss på viruslabb just nu. Just den här veckan och helgen som kommer jobbar jag med att bland annat hitta fall av vinterkräksjuka och influensor, och provmaterialen är av de äckligare slagen... Idag såg jag rivna morötter i ett av rören! :-)

    Facebook tar inte så mycket tid, men nog finns jag där. Snittar väl ett inlägg i veckan, kanske - varvar söta kattbilder maratonskryt så fort tillfälle ges... Fast i januari har löpningen legat på sparlåga, så skrytet är långt borta just nu. Och nej, du måste inte alls vara med på Facebook om du inte vill. Tror inte det är obligatoriskt än, även om det stundtals verkar så. Och ja, det finns andra ställen att hänga på nätet också. Och gillar man inte det kan man tydligen hänga med folk på riktigt också - har jag hört.

    Vad gör herrn själv då, eftersom han inte hänger på Facebook, och därmed borde ha hur mycket tid som helst till något annat?
  6. 3
    Men vad begär du av mig?! Jag skrev ju ett inlägg strax före jul, och det var ju alldeles nyss.

    Så vad gör jag egentligen? Har jobbat mer än vanligt på sistone, eftersom det är högsäsong för oss på viruslabb just nu. Just den här veckan och helgen som kommer jobbar jag med att bland annat hitta fall av vinterkräksjuka och influensor, och provmaterialen är av de äckligare slagen... Idag såg jag rivna morötter i ett av rören! :-)

    Facebook tar inte så mycket tid, men nog finns jag där. Snittar väl ett inlägg i veckan, kanske - varvar söta kattbilder maratonskryt så fort tillfälle ges... Fast i januari har löpningen legat på sparlåga, så skrytet är långt borta just nu. Och nej, du måste inte alls vara med på Facebook om du inte vill. Tror inte det är obligatoriskt än, även om det stundtals verkar så. Och ja, det finns andra ställen att hänga på nätet också. Och gillar man inte det kan man tydligen hänga med folk på riktigt också - har jag hört.

    Vad gör herrn själv då, eftersom han inte hänger på Facebook, och därmed borde ha hur mycket tid som helst till något annat?
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Jag hänger på ordet är fritt och Facebook. Jag skriver dock mycket lite på Facebook. Svarar mest andra.

    Har haft mycket med barnen på sistone. Först den ena och nu den andra. Det är nu klart att sonen ska gå kvar i sexan (han hoppade upp från femman eftersom det inte fungerade). Han trivs mycket bättre men umgås mest med kompisar via dataspel vilket är ett problem tycker jag.

    Dottern vill jag inte skriva om här. Det är för känsligt. Tack och liv tror jag dock att det börjar vända nu, men eftersom hon bor hos sin pappa den största delen av tiden har jag inte alltid insyn.

    I övrigt har det varit mycket med mig de senaste månaderna. Jag kan nog berätta mer snart men just nu är det inte klart.
    Ha det gott!
  8. 4
    Jag hänger på ordet är fritt och Facebook. Jag skriver dock mycket lite på Facebook. Svarar mest andra.

    Har haft mycket med barnen på sistone. Först den ena och nu den andra. Det är nu klart att sonen ska gå kvar i sexan (han hoppade upp från femman eftersom det inte fungerade). Han trivs mycket bättre men umgås mest med kompisar via dataspel vilket är ett problem tycker jag.

    Dottern vill jag inte skriva om här. Det är för känsligt. Tack och liv tror jag dock att det börjar vända nu, men eftersom hon bor hos sin pappa den största delen av tiden har jag inte alltid insyn.

    I övrigt har det varit mycket med mig de senaste månaderna. Jag kan nog berätta mer snart men just nu är det inte klart.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Vad jag begär?

    Tja, två trådar om dagen för mig att få svara på kan väl inte vara för mycket!?

    Jag hänger här, på SvD, BBC, youtube och spelar ett spel med tåg: rail-nation.com när jag är på nätet. Trevligt och samarbetsinriktat.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Vad jag begär? Tja, två trådar om dagen för mig att få svara på kan väl inte vara för mycket!?

    Jag hänger här, på SvD, BBC, youtube och spelar ett spel med tåg: rail-nation.com när jag är på nätet. Trevligt och samarbetsinriktat.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    OK, IRL är ju sin sak

    Där har jag en del som tär på mig vad gäller mina grabbar också. Jag tänkte på var ni höll hus på nätet när ni nu får tid att sitta vid datorn.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    OK, IRL är ju sin sak Där har jag en del som tär på mig vad gäller mina grabbar också. Jag tänkte på var ni höll hus på nätet när ni nu får tid att sitta vid datorn.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Förresten, har du sett att geoguessr numera har flera olika varianter, för olika länder och städer? Det kanske var länge sen det blev så, men jag "återupptäckte" spelet rätt nyligen och blev överraskad. Jag har sällan tålamod att leta mig fram länge till rätt ställe, men ibland har jag mina stunder. USA-varianten är favoriten senaste tiden.
  14. 7
    Förresten, har du sett att geoguessr numera har flera olika varianter, för olika länder och städer? Det kanske var länge sen det blev så, men jag "återupptäckte" spelet rätt nyligen och blev överraskad. Jag har sällan tålamod att leta mig fram länge till rätt ställe, men ibland har jag mina stunder. USA-varianten är favoriten senaste tiden.
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Jadå, testade senast idag!

    Däremot blev jag irriterad och avbröt när jag fick något fel med kartan, den visade plötsligt bara karta i en liten, liten del av det område som skulle ha karta så deet blev nästan omöjligt att orientera sig.

    Synd, för jag gillar verkligen det.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Jadå, testade senast idag! Däremot blev jag irriterad och avbröt när jag fick något fel med kartan, den visade plötsligt bara karta i en liten, liten del av det område som skulle ha karta så deet blev nästan omöjligt att orientera sig.

    Synd, för jag gillar verkligen det.
  17. Medlem sedan
    Jul 2001
    #9
    IRL, Facebook litegrann, Twitter och Insta lite - men där följer jag mest, är inte så aktiv själv.

    Egentligen gillar jag ju forum som Singelmingel, och tycker det är synd att det är på väg att dö ut. Vet dock inte hur vi ska göra för att få hit fler medlemmar och mer action....
  18. 9
    IRL, Facebook litegrann, Twitter och Insta lite - men där följer jag mest, är inte så aktiv själv.

    Egentligen gillar jag ju forum som Singelmingel, och tycker det är synd att det är på väg att dö ut. Vet dock inte hur vi ska göra för att få hit fler medlemmar och mer action....
  19. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #10

    Forum passar mig bra

    Man kan uppdatera litet när det passar utan att vara bunden till tangentbordet som jag känner mig om jag verkligen chattar med någon. Men det förutsätter ju att folk skriver och det saknas onekligen en hel del namn numera...

    Jag antar att det är annat som tar den tid man har framför datorn.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  20. 10
    Forum passar mig bra Man kan uppdatera litet när det passar utan att vara bunden till tangentbordet som jag känner mig om jag verkligen chattar med någon. Men det förutsätter ju att folk skriver och det saknas onekligen en hel del namn numera...

    Jag antar att det är annat som tar den tid man har framför datorn.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar