Hjälp!
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Hjälp!

    Hur kan man "göra om" Ann-Marie eller Ammi till ett pojknamn? Bonusfarmor heter så och skulle gärna vilja ha hennes namn som andranamn till lillebror i magen men det står alldeles stilla
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    Hjälp! Hur kan man "göra om" Ann-Marie eller Ammi till ett pojknamn? Bonusfarmor heter så och skulle gärna vilja ha hennes namn som andranamn till lillebror i magen men det står alldeles stilla
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Svårt!
    Min spontana tanke var Amos men det är ju ganska långt ifrån originalnamnet. Annars tänker jag mig att man kan använda förledet "Ann" och göra en lite mer maskulin ändelse, i Finland heter man ju till exempel Antti ibland.
    Eller varför inte en Anakin?
    Om det är helt omöjligt får man kanske gå efter namnens betydelse istället.
  4. 2
    Svårt!
    Min spontana tanke var Amos men det är ju ganska långt ifrån originalnamnet. Annars tänker jag mig att man kan använda förledet "Ann" och göra en lite mer maskulin ändelse, i Finland heter man ju till exempel Antti ibland.
    Eller varför inte en Anakin?
    Om det är helt omöjligt får man kanske gå efter namnens betydelse istället.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Har tänkt och klurat framlänges och baklänges men kommer inte på något och tyvärr har hon inga andranamn vi kan utgå från heller
  6. 3
    Har tänkt och klurat framlänges och baklänges men kommer inte på något och tyvärr har hon inga andranamn vi kan utgå från heller
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Amit heter en kille härifrån, kan det funka?
  8. 4
    Amit heter en kille härifrån, kan det funka?
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Då blir förslagen

    Marius
    Mio
    Nemo
    Ante
    Mingus
    Mika
    Mille
    Marlon
    Arvin
  10. 5
    Då blir förslagen

    Marius
    Mio
    Nemo
    Ante
    Mingus
    Mika
    Mille
    Marlon
    Arvin
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar