På torsdag går jag till VV
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    På torsdag går jag till VV

    Japp, på torsdag skriver jag in mig på viktväktarna. Jag vet att det inte är nån mirakelmetod och att jag inte kommer att gå ner om jag inte följer metoden. Precis som jag vet att jag går ner i vikt om jag sköter kalorireggningen och jag går inte ner i vikt om jag missköter det.

    Men jag känner att jag behöver ett nytänkt, byte av metod och försöka få en nytändning.

    Jag får med mig min mamma också så då är vi två som kan dra varandra lite

    VV har dock inte så många möten i min stad och egentligen bara 1 som passar med mina arbetstider. Och det är torsdagar då jag egentligen har en annan aktivitet på kvällstid. Så min plan är att gå nu på torsdag för att skriva in mig och få det första materialet. Sen ska jag gå veckan efter för att få motionsmaterialet och efter det är planen att väga mig på lokal 1g/månad och väga mig hemma varje vecka.
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    På torsdag går jag till VV Japp, på torsdag skriver jag in mig på viktväktarna. Jag vet att det inte är nån mirakelmetod och att jag inte kommer att gå ner om jag inte följer metoden. Precis som jag vet att jag går ner i vikt om jag sköter kalorireggningen och jag går inte ner i vikt om jag missköter det.

    Men jag känner att jag behöver ett nytänkt, byte av metod och försöka få en nytändning.

    Jag får med mig min mamma också så då är vi två som kan dra varandra lite

    VV har dock inte så många möten i min stad och egentligen bara 1 som passar med mina arbetstider. Och det är torsdagar då jag egentligen har en annan aktivitet på kvällstid. Så min plan är att gå nu på torsdag för att skriva in mig och få det första materialet. Sen ska jag gå veckan efter för att få motionsmaterialet och efter det är planen att väga mig på lokal 1g/månad och väga mig hemma varje vecka.
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Bra beslut, bra för dig (och din mamma)

    Jag antar att dina hälsoprover har visat på normala värden så att du kan köra på med detta.

    Och stort lycka till!
  4. 2
    Bra beslut, bra för dig (och din mamma)

    Jag antar att dina hälsoprover har visat på normala värden så att du kan köra på med detta.

    Och stort lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ja det enda blodproverna visade i höstas var ju aningen låga järnvärden. Nu är de tillbaka på 22 som är samma som då blodcentralen reagerade och ringde mig. Men jag mår ju mycket bättre nu än jag gjorde då när de var på 22 i höstas. Så vad min konstiga mående då berodde på vet jag inte riktigt.

    Jag och blodcentralen (för VC visade ju inget intresse för uppföljning) har kommit överens om att jag ska pausa blodgivningen över vårterminen och sommaren och ta nytt järnvärde efter semestrarna. Så får vi se vad det är då.

    Tack för lycka till-et
  6. 3
    Ja det enda blodproverna visade i höstas var ju aningen låga järnvärden. Nu är de tillbaka på 22 som är samma som då blodcentralen reagerade och ringde mig. Men jag mår ju mycket bättre nu än jag gjorde då när de var på 22 i höstas. Så vad min konstiga mående då berodde på vet jag inte riktigt.

    Jag och blodcentralen (för VC visade ju inget intresse för uppföljning) har kommit överens om att jag ska pausa blodgivningen över vårterminen och sommaren och ta nytt järnvärde efter semestrarna. Så får vi se vad det är då.

    Tack för lycka till-et
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Hej dig! Klart man behöver en nytändning! Bra där!
  8. 4
    Hej dig! Klart man behöver en nytändning! Bra där!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Tack
  10. 5
    Tack
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Låter som en bra plan!
  12. 6
    Låter som en bra plan!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar