Vi är alla olika
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Vi är alla olika

    För mig är det så här: Det enda jag egentligen tycker är särskilt kul i livet förutom att vara med min familj är mitt jobb. Jag skulle aldrig aldrig vilja sluta jobba för då skulle jag bli gravt deprimerad på ganska kort tid. Jag har inga hobbies, inga intressen utöver jobbet, jag är inte särskilt social, har inte många vänner, jag gillar inte handarbete etc och jag tycker inte om att se på TV. När jag är hemma en kväll så jobbar jag i alla pauser mellan hushållsarbete och efter att barnen somnat, vet inte vad jag annars skulle göra?
    Så nej, jag skulle aldrig aldrig sluta jobba oavsett hur mycket pengar jag hade.
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Vi är alla olika För mig är det så här: Det enda jag egentligen tycker är särskilt kul i livet förutom att vara med min familj är mitt jobb. Jag skulle aldrig aldrig vilja sluta jobba för då skulle jag bli gravt deprimerad på ganska kort tid. Jag har inga hobbies, inga intressen utöver jobbet, jag är inte särskilt social, har inte många vänner, jag gillar inte handarbete etc och jag tycker inte om att se på TV. När jag är hemma en kväll så jobbar jag i alla pauser mellan hushållsarbete och efter att barnen somnat, vet inte vad jag annars skulle göra?
    Så nej, jag skulle aldrig aldrig sluta jobba oavsett hur mycket pengar jag hade.
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Ja, alla är olika.
    Jag känner fler än du som verkligen har sitt jobb som hobby också. Som gärna jobbar från morgon till kväll (den jag känner mest av dem, jobbar verkligen från typ åtta på morgonen till ett på natten, nästan alla dagar i veckan - h*n har dock inga hemmaboende barn). Ibland har jag frågat hur h*n orkar, men h*n verkar knappt förstå frågan .

    Jag minns att du frågade just om det här för ett tag sen, om tips på hobbies?... Kom du på nåt bra då?
  4. 2
    Ja, alla är olika.
    Jag känner fler än du som verkligen har sitt jobb som hobby också. Som gärna jobbar från morgon till kväll (den jag känner mest av dem, jobbar verkligen från typ åtta på morgonen till ett på natten, nästan alla dagar i veckan - h*n har dock inga hemmaboende barn). Ibland har jag frågat hur h*n orkar, men h*n verkar knappt förstå frågan .

    Jag minns att du frågade just om det här för ett tag sen, om tips på hobbies?... Kom du på nåt bra då?
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    Jag är som du! Jag skulle aldrig kunna sluta jobba. Möjligtvis gå ner lite i arbetstid, men aldrig kunna sluta helt. Jag älskar mitt jobb för mycket! Och om jag skulle gå hemma hela tiden...... jag skulle bli galen på ett par veckor!!
  6. 3
    Jag är som du! Jag skulle aldrig kunna sluta jobba. Möjligtvis gå ner lite i arbetstid, men aldrig kunna sluta helt. Jag älskar mitt jobb för mycket! Och om jag skulle gå hemma hela tiden...... jag skulle bli galen på ett par veckor!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    A case of workaholic, perhaps?
  8. 4
    A case of workaholic, perhaps?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Gå hemma hela tiden skulle jag också bli knäpp på. Men det krävs för mig inte ett förvärvsarbete för att komma iväg och göra nåt, som tur är
  10. 5
    Gå hemma hela tiden skulle jag också bli knäpp på. Men det krävs för mig inte ett förvärvsarbete för att komma iväg och göra nåt, som tur är
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Nej, kom aldrig på något bra då. Det var ju när jag hade lite lite på jobbet och blev så sjukt uttråkad... Men jag har faktiskt en idé till nästa gång, och det är matematik. Har skaffat några böcker, skulle kunna funka som hobby. För ren underhållning läser jag ju böcker (många) och löser korsord plus att jag tränar en hel del, men det är mer för att inte tråkas ihjäl. Jag skulle t ex aldrig ställa upp i en tävling/ett lopp, och jag har inga egentliga mål med träningen utan det är bara för att må bra och varva ner. Lite samma som att hänga här
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  12. 6
    Nej, kom aldrig på något bra då. Det var ju när jag hade lite lite på jobbet och blev så sjukt uttråkad... Men jag har faktiskt en idé till nästa gång, och det är matematik. Har skaffat några böcker, skulle kunna funka som hobby. För ren underhållning läser jag ju böcker (många) och löser korsord plus att jag tränar en hel del, men det är mer för att inte tråkas ihjäl. Jag skulle t ex aldrig ställa upp i en tävling/ett lopp, och jag har inga egentliga mål med träningen utan det är bara för att må bra och varva ner. Lite samma som att hänga här
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Jag gillar också mitt jobb. Jag har inga vänner som är hemma på dagarna. Risken är att jag skulle bli alldeles förslappad och ganska ensam om jag slutade jobba helt. Jag behöver både den intellektuella stimulansen och sällskap. Sedan kanske inte 5 dagar i veckan året om är optimalt. Nog är det härligt att vara ledig också!

    Svårt!
    Ha det gott!
  14. 7
    Jag gillar också mitt jobb. Jag har inga vänner som är hemma på dagarna. Risken är att jag skulle bli alldeles förslappad och ganska ensam om jag slutade jobba helt. Jag behöver både den intellektuella stimulansen och sällskap. Sedan kanske inte 5 dagar i veckan året om är optimalt. Nog är det härligt att vara ledig också!

    Svårt!
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Tja jag...

    har heller inga hobbies, inga intressen, är inte social för fem öre, har inga vänner osv men jag skulle mer än gärna sluta jobba på stört för att sen bara kunna bestämma över just min egna tid.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Tja jag... har heller inga hobbies, inga intressen, är inte social för fem öre, har inga vänner osv men jag skulle mer än gärna sluta jobba på stört för att sen bara kunna bestämma över just min egna tid.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Jag är nog lite av en generell -aholic-personlighet faktiskt. Rastlös, svårt att koppla av. Så bättre workaholic och träningsaholic då
  18. 9
    Jag är nog lite av en generell -aholic-personlighet faktiskt. Rastlös, svårt att koppla av. Så bättre workaholic och träningsaholic då
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    För all del...
  20. 10
    För all del...
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Ja men visst är det skönt att vara ledig, men för mig är det liksom vardagen som gör ledigheten skön Jag kan faktiskt bli väldigt rastlös ibland på semestern, men då löser jag det med träning
  22. 11
    Ja men visst är det skönt att vara ledig, men för mig är det liksom vardagen som gör ledigheten skön Jag kan faktiskt bli väldigt rastlös ibland på semestern, men då löser jag det med träning
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Jo, jag med! Jag vet av erfarenhet att jag blir allvarligt deprimerad.
  24. 12
    Jo, jag med! Jag vet av erfarenhet att jag blir allvarligt deprimerad.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Ja alla är olika. Och det står var och en fritt att förvärvsarbeta hur mycket de vill även om de har 25 mille på banken, inga lån och ingen maffia som man t skyldig pengar. Men för att återanvända ordet sorgligt så tycker JAG det är sorgligt om man som en del verkar göra ser det som att det krävs just förvärvsarbete för att människor ska kunna ha rutiner, få intellektuell stimulans, utvecklas som människa, komma hemmifrån, ha en uppgift, bidra till samhället, göra något meningsfullt och viktigt för sig själv och andra...
  26. 13
    Ja alla är olika. Och det står var och en fritt att förvärvsarbeta hur mycket de vill även om de har 25 mille på banken, inga lån och ingen maffia som man t skyldig pengar. Men för att återanvända ordet sorgligt så tycker JAG det är sorgligt om man som en del verkar göra ser det som att det krävs just förvärvsarbete för att människor ska kunna ha rutiner, få intellektuell stimulans, utvecklas som människa, komma hemmifrån, ha en uppgift, bidra till samhället, göra något meningsfullt och viktigt för sig själv och andra...
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14
    Men vad skulle du bestämma att du skulle göra då?
  28. 14
    Men vad skulle du bestämma att du skulle göra då?
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Jag skulle göra....

    ingenting, bara glassa runt, sova länge, kolla lite tv, surfa, köpa lite prylar.......bara glida och göra precis vad som faller mig in för stunden.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Jag skulle göra.... ingenting, bara glassa runt, sova länge, kolla lite tv, surfa, köpa lite prylar.......bara glida och göra precis vad som faller mig in för stunden.
  31. Medlem sedan
    Oct 2014
    #16
    och tur är det För tänk vad trist om alla vore lika.
    jag är mer som du, jag gillar verkligen att jobba, jag gillar att vara ledig också i en lagom fördelad mängd av de båda mår jag bäst.
  32. 16
    och tur är det För tänk vad trist om alla vore lika.
    jag är mer som du, jag gillar verkligen att jobba, jag gillar att vara ledig också i en lagom fördelad mängd av de båda mår jag bäst.
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    Det är absolut sorgligt. Lika sorgligt som att ta för givet att alla blir lyckliga av mer fritid, ett friare yrke, mer "eget bestämmande" över vad man ska göra på dagarna eller mindre krav i form av jobb. Det var lite det jag ville sätta fingret på, vi är olika. Jag bli dödstrött på alla som tror att jag skulle bli lycklig av att skaffa hund och börja virka (OBS, raljerar nu!)
  34. 17
    Det är absolut sorgligt. Lika sorgligt som att ta för givet att alla blir lyckliga av mer fritid, ett friare yrke, mer "eget bestämmande" över vad man ska göra på dagarna eller mindre krav i form av jobb. Det var lite det jag ville sätta fingret på, vi är olika. Jag bli dödstrött på alla som tror att jag skulle bli lycklig av att skaffa hund och börja virka (OBS, raljerar nu!)
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    Haha jomen alla blir väl lyckliga av hundar och virkning!
  36. 18
    Haha jomen alla blir väl lyckliga av hundar och virkning!
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Nej, hur i h-e skulle man kunna bli lycklig av att skaffa dessa skällande, illaluktande och uppmärksamhetskrävande kreatur?
  38. 19
    Nej, hur i h-e skulle man kunna bli lycklig av att skaffa dessa skällande, illaluktande och uppmärksamhetskrävande kreatur?
  39. Medlem sedan
    Aug 2011
    #20
    Ja, alla kan säkert hitta sin grej.
    Jag hade ett tag som hobby att på kvällarna, innan jag somnade, läsa i Svenska Akademiens grammatikbok. Jag hade som ambition att lära mig hela från början till slut .
    Dock kom jag aldrig till slutet. Men roligt var det!
  40. 20
    Ja, alla kan säkert hitta sin grej.
    Jag hade ett tag som hobby att på kvällarna, innan jag somnade, läsa i Svenska Akademiens grammatikbok. Jag hade som ambition att lära mig hela från början till slut .
    Dock kom jag aldrig till slutet. Men roligt var det!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar