Så, vad gör ni ikväll?
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Så, vad gör ni ikväll?

    Här har vi sportlov. Det innebär i vår familj att ungdomarna befinner sig med kompisar på olika ställen varje kväll.

    Inatt är vi berikade med en grupp sjuttonåringar.

    Jag totade ihop en äppelkaka med vaniljsås så de skulle ha ngt att äta. Förutom snacksen.

    Hundarna ligger i uterummet med sjuttonåringarna. Fjortonåringen tränar i gymmet.

    Jag och maken surfar.
  2. 1
    Så, vad gör ni ikväll? Här har vi sportlov. Det innebär i vår familj att ungdomarna befinner sig med kompisar på olika ställen varje kväll.

    Inatt är vi berikade med en grupp sjuttonåringar.

    Jag totade ihop en äppelkaka med vaniljsås så de skulle ha ngt att äta. Förutom snacksen.

    Hundarna ligger i uterummet med sjuttonåringarna. Fjortonåringen tränar i gymmet.

    Jag och maken surfar.
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Inte så mycket, vi ligger i...

    varsin soffa med varsin laptop på magen.

    Trött som fn dock för det har varit turbulent en tid både på jobb och privat.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Inte så mycket, vi ligger i... varsin soffa med varsin laptop på magen.

    Trött som fn dock för det har varit turbulent en tid både på jobb och privat.
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    Inte mycket! Här var det sportlov v.7, Jag har jobbat en massa denna veckan, sitter och slöar i soffan ikväll och ser fram emot en ledig helg med massor av ishockey och trevligt sällskap.
  6. 3
    Inte mycket! Här var det sportlov v.7, Jag har jobbat en massa denna veckan, sitter och slöar i soffan ikväll och ser fram emot en ledig helg med massor av ishockey och trevligt sällskap.
  7. Kerstimärta
    #4
    Men, lite mysig att ligga i soffor!

    Turbulens på alla fronter är dock mindre trevligt. Hoppas det lägger sig!
  8. 4
    Men, lite mysig att ligga i soffor!

    Turbulens på alla fronter är dock mindre trevligt. Hoppas det lägger sig!
  9. Kerstimärta
    #5
    Trevligt sällskap låter underbart!

    Fast hockey?
  10. 5
    Trevligt sällskap låter underbart!

    Fast hockey?
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    Hockey är kul!! Nu är det bara några få matcher kvar i grundserien och ungefär HUR spännande och nervöst som helst!
  12. 6
    Hockey är kul!! Nu är det bara några få matcher kvar i grundserien och ungefär HUR spännande och nervöst som helst!
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Jag sitter och jobbar. Här är det också sportlov och resten av familjen har nyss kommit hem från en dags skidåkning. Jag har varvat hemskolning och jobb hemifrån hela veckan, men i morgon skall jag in till kontoret vilket känns litet kul.
  14. 7
    Jag sitter och jobbar. Här är det också sportlov och resten av familjen har nyss kommit hem från en dags skidåkning. Jag har varvat hemskolning och jobb hemifrån hela veckan, men i morgon skall jag in till kontoret vilket känns litet kul.
  15. Kerstimärta
    #8
    Vad härligt med familjeaktiviteter! Även om man själv inte är delaktig....

    Imorgon ska jag återigen jobba lite hemifrån. Trots att jag är tjänstledig sen 1/2....
  16. 8
    Vad härligt med familjeaktiviteter! Även om man själv inte är delaktig....

    Imorgon ska jag återigen jobba lite hemifrån. Trots att jag är tjänstledig sen 1/2....
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Har läst och skrivit en del för min förening och sedan tittat på Antikrundan. (Härligt att se både expert och ägare bli tårögda inför en 1700-talsstol från Stockholms slott. ) Dessutom har jag försökt få bort vad som skulle ha kunnat vara en vaxpropp i höger öra, men som tyvärr sannolikt är vad jag har haft tidigare - hörselgångseksem. (Då hjälper inga vaxborttagningsmedel.) Förmodligen dags att boka besök hos öron-, näs- och halsläkare igen.
  18. 9
    Har läst och skrivit en del för min förening och sedan tittat på Antikrundan. (Härligt att se både expert och ägare bli tårögda inför en 1700-talsstol från Stockholms slott. ) Dessutom har jag försökt få bort vad som skulle ha kunnat vara en vaxpropp i höger öra, men som tyvärr sannolikt är vad jag har haft tidigare - hörselgångseksem. (Då hjälper inga vaxborttagningsmedel.) Förmodligen dags att boka besök hos öron-, näs- och halsläkare igen.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Äppelkaka, vad gott!
    Jag sitter i soffan och surar. Vet inte varför, jag blev bara så jädrans sur när T kom hem från Norge.

    Snart ska det går över, kanske i samma ögonblick som jag äter lite mera Marabou Japp
  20. 10
    Äppelkaka, vad gott!
    Jag sitter i soffan och surar. Vet inte varför, jag blev bara så jädrans sur när T kom hem från Norge.

    Snart ska det går över, kanske i samma ögonblick som jag äter lite mera Marabou Japp
  21. Kerstimärta
    #11
    Antikrundan kan vara verkligen härlig!

    Vaxproppar är dock mindre roliga...lycka till hos läkaren. Se till att boka snart då, även om det tar emot.
  22. 11
    Antikrundan kan vara verkligen härlig!

    Vaxproppar är dock mindre roliga...lycka till hos läkaren. Se till att boka snart då, även om det tar emot.
  23. Kerstimärta
    #12
    Jomen, om man längtat massor så kan det ju bli precis tvärtom när man äntligen får hem karln. Man reagerar precis som ett litet barn, helt utan att man fattar varför...

    Ja, de har nu ätit upp äppelkakan!
  24. 12
    Jomen, om man längtat massor så kan det ju bli precis tvärtom när man äntligen får hem karln. Man reagerar precis som ett litet barn, helt utan att man fattar varför...

    Ja, de har nu ätit upp äppelkakan!
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13
    Ibland får man dela upp sig och det kan vara helt ok det också. Eftersom vårt barn inte har en fungerande skolgång måste vi ju fixa och trixa. Men jag hoppas att skolan snart hittar en lösning, även om jag oroar mig en del för de har haft 1,5år på sig och är inte närmare en lösning nu än när hon började sjuan...

    Jobba hemma som tjänstledig låter inte lysande, hoppas du kan släppa jobbet helt snart!
  26. 13
    Ibland får man dela upp sig och det kan vara helt ok det också. Eftersom vårt barn inte har en fungerande skolgång måste vi ju fixa och trixa. Men jag hoppas att skolan snart hittar en lösning, även om jag oroar mig en del för de har haft 1,5år på sig och är inte närmare en lösning nu än när hon började sjuan...

    Jobba hemma som tjänstledig låter inte lysande, hoppas du kan släppa jobbet helt snart!
  27. Kerstimärta
    #14
    Men ajdå? Önskar er all välgång vad gäller lösningar!
  28. 14
    Men ajdå? Önskar er all välgång vad gäller lösningar!
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Som sagt, förmodligen inte en vaxpropp, men det blir nog snart läkarbesök.
  30. 15
    Som sagt, förmodligen inte en vaxpropp, men det blir nog snart läkarbesök.
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    Varit på bio samt ätit mexikansk fondue

    med en vän

    Riktigt trevligt
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  32. 16
    Varit på bio samt ätit mexikansk fondue med en vän

    Riktigt trevligt
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17
    Jag kom hem från jobbet vid halv fem med dagisbarnet. Joddlade eunt i tvättstugan ett tag, käkade Martins favoritkassler och drog sedan på innebandyträning. Vi kör småmålsmatcher tre mot tre och höll ett bra tempo idag. På vägen hem sladdade jag in på macken och köpte tulpaner. Sen tvagning och nu lite nyttigt och lite onyttigt innan sänggång.

    Hoppade faktiskt fotbollsmatchen i tisdags, annars hade det blivit min fjärde träning på fem dagar. Styrketränade och sprang i söndags för första gången på länge så teäningsvärken har nyligen släppt. Skönt att känna att konditionen fanns där, orkade springa fem km i 5-5.27 min/km tempo.

    Annars har jag plockat med mig jobbet hem mentalt idag. Den där ledsna nioåringen med en familj med drogproblematik och omogna föräldrar finns på näthinnan.
  34. 17
    Jag kom hem från jobbet vid halv fem med dagisbarnet. Joddlade eunt i tvättstugan ett tag, käkade Martins favoritkassler och drog sedan på innebandyträning. Vi kör småmålsmatcher tre mot tre och höll ett bra tempo idag. På vägen hem sladdade jag in på macken och köpte tulpaner. Sen tvagning och nu lite nyttigt och lite onyttigt innan sänggång.

    Hoppade faktiskt fotbollsmatchen i tisdags, annars hade det blivit min fjärde träning på fem dagar. Styrketränade och sprang i söndags för första gången på länge så teäningsvärken har nyligen släppt. Skönt att känna att konditionen fanns där, orkade springa fem km i 5-5.27 min/km tempo.

    Annars har jag plockat med mig jobbet hem mentalt idag. Den där ledsna nioåringen med en familj med drogproblematik och omogna föräldrar finns på näthinnan.
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18
    Har du typ vita fjäll i örat? Misstänker starkt ett fall av hörselgångeksem härhemma.
  36. 18
    Har du typ vita fjäll i örat? Misstänker starkt ett fall av hörselgångeksem härhemma.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Vita fjäll kan jag inte påstå att jag har, men det bildas nästan som sårskorpor i hörselgången, som till sist täpper till så att hörseln försämras. I det läget kan det också uppstå inflammation, så att det dessutom börjar göra ont. Det har dock inte hänt än, den här gången.
  38. 19
    Vita fjäll kan jag inte påstå att jag har, men det bildas nästan som sårskorpor i hörselgången, som till sist täpper till så att hörseln försämras. I det läget kan det också uppstå inflammation, så att det dessutom börjar göra ont. Det har dock inte hänt än, den här gången.
  39. Kerstimärta
    #20
    Mexikansk fondue? Vad är det?
  40. 20
    Mexikansk fondue? Vad är det?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar