Upp och ner enkät
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Upp och ner enkät

    bara för att jag har tråkigt är trött men inte kan somna....och för att det är så litet tempo här!

    -Veckans bästa
    -Dagens outfit då!
    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna!
    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    -Veckans sämsta?
    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar?
    -Bra bröllopspresentstips?
  2. 1
    Upp och ner enkät bara för att jag har tråkigt är trött men inte kan somna....och för att det är så litet tempo här!

    -Veckans bästa
    -Dagens outfit då!
    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna!
    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    -Veckans sämsta?
    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar?
    -Bra bröllopspresentstips?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    -Veckans bästa Att jag har kunnat sluta tidigare än planerat flera dagar denna vecka och därmed kommit hem tidigare än jag brukar. Veckans sämsta kanske lite då hänger ihop med det då det är att jag ligger ganska mycket minus på flexkontot. Just när man kommer hem tidigare så känns det så värt det, men när man ser siffran får jag lite ångest.

    -Dagens outfit då! På jobbet jeans, top och kofta. Nu mjukisbyxor, samma top och fleecetröja över det. Och raggsockor.

    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna! Jag gillar serierna Bones, Criminal Minds, Cityakuten och sånt.

    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    Pass på den.

    -Veckans sämsta? Se första punkten då

    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar? Pass på den också.

    -Bra bröllopspresentstips? Ingen aning, beror ju på vad de önskar sig. Jag tycker alltid att sånt där är svårt.
  4. 2
    -Veckans bästa Att jag har kunnat sluta tidigare än planerat flera dagar denna vecka och därmed kommit hem tidigare än jag brukar. Veckans sämsta kanske lite då hänger ihop med det då det är att jag ligger ganska mycket minus på flexkontot. Just när man kommer hem tidigare så känns det så värt det, men när man ser siffran får jag lite ångest.

    -Dagens outfit då! På jobbet jeans, top och kofta. Nu mjukisbyxor, samma top och fleecetröja över det. Och raggsockor.

    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna! Jag gillar serierna Bones, Criminal Minds, Cityakuten och sånt.

    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    Pass på den.

    -Veckans sämsta? Se första punkten då

    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar? Pass på den också.

    -Bra bröllopspresentstips? Ingen aning, beror ju på vad de önskar sig. Jag tycker alltid att sånt där är svårt.
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    äh flexkonto ska fluktuera
  6. 3
    äh flexkonto ska fluktuera
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    egna svar
    -Veckans bästa
    *Jag fick liksom jobbet

    -Dagens outfit då!
    *Röd kjol och en vit blus till med mocka stövletter.

    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna!
    *Nyss sett klart Tudors och The white Queen

    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    *Tar som sagt var gärna emot lite kul tips här.

    -Veckans sämsta?
    *Pass på den men den är jobbrelaterad ändå.

    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar?
    *Vi skulle äta skrei men maken måste jobba och jag tänker att jag kanske gör hemmagjorda hamburgar på högrev med dem i stället

    -Bra bröllopspresentstips?
    *Sängkläder?
  8. 4
    egna svar
    -Veckans bästa
    *Jag fick liksom jobbet

    -Dagens outfit då!
    *Röd kjol och en vit blus till med mocka stövletter.

    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna!
    *Nyss sett klart Tudors och The white Queen

    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    *Tar som sagt var gärna emot lite kul tips här.

    -Veckans sämsta?
    *Pass på den men den är jobbrelaterad ändå.

    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar?
    *Vi skulle äta skrei men maken måste jobba och jag tänker att jag kanske gör hemmagjorda hamburgar på högrev med dem i stället

    -Bra bröllopspresentstips?
    *Sängkläder?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Jo fast jag gillar mest när det ligger på +15 till minus 8. Nu har jag legat på konstant minus (större än minus8) en längre tid just för att jag utnyttjat chanser att få åka hem tidigare om jag kunnat. Jag har behövt det, men nu är det dags att plussa upp sig lite på kontot tror jag
  10. 5
    Jo fast jag gillar mest när det ligger på +15 till minus 8. Nu har jag legat på konstant minus (större än minus8) en längre tid just för att jag utnyttjat chanser att få åka hem tidigare om jag kunnat. Jag har behövt det, men nu är det dags att plussa upp sig lite på kontot tror jag
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Har du sökt nytt jobb?
  12. 6
    Har du sökt nytt jobb?
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    lite samma här, jag är så van att ligga på plus att det känns konstigt att som nu ligga på minus ( även om det bara är 5-6 timmar) men jag har den där känslan att jag borde ligga på +. Men det ska ju variera sig som sagt, så jag måste själv tänka om när jag ligger på minus som nu
  14. 7
    lite samma här, jag är så van att ligga på plus att det känns konstigt att som nu ligga på minus ( även om det bara är 5-6 timmar) men jag har den där känslan att jag borde ligga på +. Men det ska ju variera sig som sagt, så jag måste själv tänka om när jag ligger på minus som nu
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Egentligen inte men tjänster skrivs om och så
  16. 8
    Egentligen inte men tjänster skrivs om och så
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Ja 5-6 timmar minus är ju helt ok
  18. 9
    Ja 5-6 timmar minus är ju helt ok
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Aha
  20. 10
    Aha
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    Egentligen är ju 10-15 timmar minus ok också, jag ligger själv minus så i bland och kommer hem efter lunch när jag känner för det och kan för att sen jobba till 19 andra dagar. Men jag vet vad du menar, det känns bättre med plus eller i alla fall lite minus.
  22. 11
    Egentligen är ju 10-15 timmar minus ok också, jag ligger själv minus så i bland och kommer hem efter lunch när jag känner för det och kan för att sen jobba till 19 andra dagar. Men jag vet vad du menar, det känns bättre med plus eller i alla fall lite minus.
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    - bäst i veckan är att det är fredag

    -ouitfit: grå manchesterbrallor,grön tröja och svart fleecetröja. Måste vara varmt klädd på fredagar.

    - Kolla på jordskott, shetland, line of duty eller days of our lives 😉

    - spela sällskapsspel, bygg pärlplattor, bygg upp en glasskiosk av en kartong och gör låtsasglassar, sjung tillsammans och spela instrument om ni kan, vik pappersplan och tävla i längd och precisionskast, origami, bygg djur av toalettpappersrullar, dra igång kurragömma eller sardinburken hemma, gå ut med ficklampor och lys i trädgården, ha ett låtsaskalas för mjukisdjuren. Bygg en koja och läs böcker i den, planera maten för kommande vecka och gör en inköpslista med barnen eller kanske plantera om krukväxterna.

    - veckans sämsta är överlägset bristande föräldraskap och otrygga barn

    -lördagsmiddag tycker jag dina sexåringar kan få bestämma om de ska vara med och laga

    -bröllopspresent: två handmålade glas med bröllopsdatum, äh vafan, vill folk verkligen ha bröllopspresenter nuförtiden? Annars presentkort på en schysst restaurang
  24. 12
    - bäst i veckan är att det är fredag

    -ouitfit: grå manchesterbrallor,grön tröja och svart fleecetröja. Måste vara varmt klädd på fredagar.

    - Kolla på jordskott, shetland, line of duty eller days of our lives 😉

    - spela sällskapsspel, bygg pärlplattor, bygg upp en glasskiosk av en kartong och gör låtsasglassar, sjung tillsammans och spela instrument om ni kan, vik pappersplan och tävla i längd och precisionskast, origami, bygg djur av toalettpappersrullar, dra igång kurragömma eller sardinburken hemma, gå ut med ficklampor och lys i trädgården, ha ett låtsaskalas för mjukisdjuren. Bygg en koja och läs böcker i den, planera maten för kommande vecka och gör en inköpslista med barnen eller kanske plantera om krukväxterna.

    - veckans sämsta är överlägset bristande föräldraskap och otrygga barn

    -lördagsmiddag tycker jag dina sexåringar kan få bestämma om de ska vara med och laga

    -bröllopspresent: två handmålade glas med bröllopsdatum, äh vafan, vill folk verkligen ha bröllopspresenter nuförtiden? Annars presentkort på en schysst restaurang
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Jag kan ju aldrig vara kvar längre än planerat för då har jag ju inga patienter. Däremot har jag ju måndagar inplanerade som långa, med patienter bokade. Men om de då får förhinder så har jag ju inget att göra och då åker jag hem. Och nu i veckan har det varit flera såna tillfällen då sista patienten för dagen har avbokat och ibland har patienten före det kommit tidigare och tagit mindre tid än beräknat och vips så har jag hunnit med ett ännu tidigare tåg.
  26. 13
    Jag kan ju aldrig vara kvar längre än planerat för då har jag ju inga patienter. Däremot har jag ju måndagar inplanerade som långa, med patienter bokade. Men om de då får förhinder så har jag ju inget att göra och då åker jag hem. Och nu i veckan har det varit flera såna tillfällen då sista patienten för dagen har avbokat och ibland har patienten före det kommit tidigare och tagit mindre tid än beräknat och vips så har jag hunnit med ett ännu tidigare tåg.
  27. Medlem sedan
    Oct 2014
    #14
    inser att vi är opyssliga och känner att antingen provar vi att pyssla(...för vi har inga växter att plantera om i vårt hus, vi har inga växter helt enkelt!)
    Koja att ha picknick i kanske kunde vara något eller att äta ute, grilla kanske och äta ute i friggebon kanske?
  28. 14
    inser att vi är opyssliga och känner att antingen provar vi att pyssla(...för vi har inga växter att plantera om i vårt hus, vi har inga växter helt enkelt!)
    Koja att ha picknick i kanske kunde vara något eller att äta ute, grilla kanske och äta ute i friggebon kanske?
  29. Gretah
    #15
    Lördagssvar
    1. Veckans bästa - Att nya toppmatade tvättmaskinen står still när den centrifugerar.

    2. Dagens outfit - Än så länge fortfarande kvar i sängen.

    3. Bra film/serie - American sniper är den senaste BRA filmen jag såg. Serier - True detective, Hustrumördaren, Fortitude, From there to here, the walking dead, Game of Thrones, Sons of Anarchy, Breaking bad, Wentwort prison, Orange is the new black

    4. Nytt kul med barn - Fia med knuff?

    5. Veckans sämsta - Att det var fullbokat på restaurangen vi tänkt fira fostersonens 20årsdag på.

    6. God lördagsmiddag - Pannkakstårta.

    7. Pass

    .
  30. 15
    Lördagssvar
    1. Veckans bästa - Att nya toppmatade tvättmaskinen står still när den centrifugerar.

    2. Dagens outfit - Än så länge fortfarande kvar i sängen.

    3. Bra film/serie - American sniper är den senaste BRA filmen jag såg. Serier - True detective, Hustrumördaren, Fortitude, From there to here, the walking dead, Game of Thrones, Sons of Anarchy, Breaking bad, Wentwort prison, Orange is the new black

    4. Nytt kul med barn - Fia med knuff?

    5. Veckans sämsta - Att det var fullbokat på restaurangen vi tänkt fira fostersonens 20årsdag på.

    6. God lördagsmiddag - Pannkakstårta.

    7. Pass

    .
  31. Medlem sedan
    Apr 2000
    #16
    Svar på en lördag

    -Veckans bästa
    Fick hem nya bilen i går.

    -Dagens outfit då!
    Inte kommit längre än jens och linne.

    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna!
    Orphan Black, Shetland, Young Morse

    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    Hyr gympasalen i en skola nära och lek hinderbana elelr liknande. Det gjorde vi ibland när de var yngre, hyrde för någon hundralapp i en -två timmar.

    -Veckans sämsta?
    Ett samtal med en rektor som tyder på att vi fortfarande står långt, långt från en fungerande skolsituation för äldsta barnet. Eftersom hon går i åttan känns det lätt panikartat.

    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar?
    Hemgjord pizza med något extra gott på.

    -Bra bröllopspresentstips?
    Presentkort på restaurang eller någon upplevelse.
  32. 16
    Svar på en lördag

    -Veckans bästa
    Fick hem nya bilen i går.

    -Dagens outfit då!
    Inte kommit längre än jens och linne.

    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna!
    Orphan Black, Shetland, Young Morse

    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    Hyr gympasalen i en skola nära och lek hinderbana elelr liknande. Det gjorde vi ibland när de var yngre, hyrde för någon hundralapp i en -två timmar.

    -Veckans sämsta?
    Ett samtal med en rektor som tyder på att vi fortfarande står långt, långt från en fungerande skolsituation för äldsta barnet. Eftersom hon går i åttan känns det lätt panikartat.

    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar?
    Hemgjord pizza med något extra gott på.

    -Bra bröllopspresentstips?
    Presentkort på restaurang eller någon upplevelse.
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17
    Lördags svar;

    -Veckans bästa
    Att yngsta dottern orkade måndag - fredag med skolan borta i Gamleby! Mtp att hon varit sjuk en längre tid.
    Samt att vi hann röja ur hennes rum när hon var borta för att hinna byta säng till en hon valt, nu ska vi bara köpa en bokhylla samt en byrå till henne så kan hon möblera upp sitt rum.

    -Dagens outfit då!
    En snygg top, kjol och tjocka strumpbyxor.

    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna!
    Inget jag vet just nu.

    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    Prova klättring på klättervägg. Ut i skogen, ordna en liten skattjakt och grilla korv.

    -Veckans sämsta?
    Att jag varit förkyld hela veckan men inte så att det brutit ut helt och jag blir frisk utan ligger och pyr.

    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar?
    En enkel rätt vi kör ibland är rosmarinpotatis och kycklingfilé i ugn, med massor av grönsaker och valfri sås. Med kladdkaka och vispad grädde till efterrätt. Kycklingen kryddar vi med vad vi känner för just den dagen, rosmarinpotatisen, delas i lämplig storlek, häll lite olja, salt rosmarin och franska örter blanda om, in i ugn 200 grader varmluft, 10 minuter rör om sedan 7 - 10 minuter till sedan är dom klara, under tiden gör du kycklingen samt såsen.

    -Bra bröllopspresenttips?
    Upplevelse, teater, något pysslat.
    Vi fick en tavla som en kompis pysslat ihop och i mitten stod en vacker vers.
    En kompis fick 5 timmars trädgårdskonsult, där dom planerade och skissade på trädgården, mycket uppskattat, men dom var flera på den presenten.
  34. 17
    Lördags svar;

    -Veckans bästa
    Att yngsta dottern orkade måndag - fredag med skolan borta i Gamleby! Mtp att hon varit sjuk en längre tid.
    Samt att vi hann röja ur hennes rum när hon var borta för att hinna byta säng till en hon valt, nu ska vi bara köpa en bokhylla samt en byrå till henne så kan hon möblera upp sitt rum.

    -Dagens outfit då!
    En snygg top, kjol och tjocka strumpbyxor.

    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna!
    Inget jag vet just nu.

    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    Prova klättring på klättervägg. Ut i skogen, ordna en liten skattjakt och grilla korv.

    -Veckans sämsta?
    Att jag varit förkyld hela veckan men inte så att det brutit ut helt och jag blir frisk utan ligger och pyr.

    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar?
    En enkel rätt vi kör ibland är rosmarinpotatis och kycklingfilé i ugn, med massor av grönsaker och valfri sås. Med kladdkaka och vispad grädde till efterrätt. Kycklingen kryddar vi med vad vi känner för just den dagen, rosmarinpotatisen, delas i lämplig storlek, häll lite olja, salt rosmarin och franska örter blanda om, in i ugn 200 grader varmluft, 10 minuter rör om sedan 7 - 10 minuter till sedan är dom klara, under tiden gör du kycklingen samt såsen.

    -Bra bröllopspresenttips?
    Upplevelse, teater, något pysslat.
    Vi fick en tavla som en kompis pysslat ihop och i mitten stod en vacker vers.
    En kompis fick 5 timmars trädgårdskonsult, där dom planerade och skissade på trädgården, mycket uppskattat, men dom var flera på den presenten.
  35. Medlem sedan
    Apr 2000
    #18
    Vilket roligt veckans bästa, härligt att det gått bra för dottern!
  36. 18
    Vilket roligt veckans bästa, härligt att det gått bra för dottern!
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    -Veckans bästa
    *Sportlov! Skidåkning! Need I say more???
    -Dagens outfit då!
    *Haha, underställ Och skidjacka + överdragsbyxor + hjälm + goggles + handskar + buff + pjäxor + slalomskidor utomhus
    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna!
    *Mäh! Senaste säsongen av House of Cards har ju precis släppts? Vem behöver något annat?
    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    *Pyssla tillsammans. Eller bowla!
    -Veckans sämsta?
    *Inget. Jo, kanske snötillgången då, men det gick att åka ändå
    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar?
    *Kalvfärsfrikadeller i tomatsås med tagliatelle till
    -Bra bröllopspresentstips?
    *En schysst designvariant av en vardagspryl. Typ en Iittala-tekanna.
  38. 19
    -Veckans bästa
    *Sportlov! Skidåkning! Need I say more???
    -Dagens outfit då!
    *Haha, underställ Och skidjacka + överdragsbyxor + hjälm + goggles + handskar + buff + pjäxor + slalomskidor utomhus
    -Har ni någon bra film eller serie att tipsa om för en stackare som inte kan somna!
    *Mäh! Senaste säsongen av House of Cards har ju precis släppts? Vem behöver något annat?
    -Något kul men gärna nytt tips att hitta på med barn en kväll som inte är TV spel, bio eller bad. Behöver inte vara stora trumman utan något kul men nytt bara!
    *Pyssla tillsammans. Eller bowla!
    -Veckans sämsta?
    *Inget. Jo, kanske snötillgången då, men det gick att åka ändå
    -God lördagsmiddag som ska lagas med två sexåringar?
    *Kalvfärsfrikadeller i tomatsås med tagliatelle till
    -Bra bröllopspresentstips?
    *En schysst designvariant av en vardagspryl. Typ en Iittala-tekanna.
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    Om man gillar grafiskt och soligt så är denna helt ljuvlig (jag brottas lite med om jag ska investera i en)

    http://www.oddandedgy.se/kok/skalar-...gueyellow.html
  40. 20
    Om man gillar grafiskt och soligt så är denna helt ljuvlig (jag brottas lite med om jag ska investera i en)

    http://www.oddandedgy.se/kok/skalar-...gueyellow.html
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar