Dagens middag?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Dagens middag?

    Vad serveras i de aff:ska hemmen i kväll? Här blir det fiskgratäng är tanken och jag tar gärna emot ert bästa recept på just detta (om ni har något sådant). Ska innehåll potatismos och torskfile men annars är det fritt fram att komma med ideer
  2. 1
    Dagens middag? Vad serveras i de aff:ska hemmen i kväll? Här blir det fiskgratäng är tanken och jag tar gärna emot ert bästa recept på just detta (om ni har något sådant). Ska innehåll potatismos och torskfile men annars är det fritt fram att komma med ideer
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Middag ikväll?

    jag åt middag mitt på dagen, nu är det kvällsmat, kaffe och macka.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Middag ikväll? jag åt middag mitt på dagen, nu är det kvällsmat, kaffe och macka.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Smörgås är underskattat
  6. 3
    Smörgås är underskattat
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    he he ja kanske...

    annars så har jag fått dille på korv med bröd. Nästan så man kan tro att jag är gravid
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    he he ja kanske... annars så har jag fått dille på korv med bröd. Nästan så man kan tro att jag är gravid
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Maken värmde upp lite fiskgryta, sonen åt stekt falukorv och jag tog Finn Crisp med vitlöksost, tomat och örtsalt. Vi är lite brokiga ibland.
  10. 5
    Maken värmde upp lite fiskgryta, sonen åt stekt falukorv och jag tog Finn Crisp med vitlöksost, tomat och örtsalt. Vi är lite brokiga ibland.
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    Inte ett skvatt! Jag jobbade kväll igår och dag idag, och är så trött i både kropp och knopp så jag skulle kunna somna stående. Den som vill ha något att äta i det här huset får fixa det själv. Själv ska jag strax däcka i soffan!
  12. 6
    Inte ett skvatt! Jag jobbade kväll igår och dag idag, och är så trött i både kropp och knopp så jag skulle kunna somna stående. Den som vill ha något att äta i det här huset får fixa det själv. Själv ska jag strax däcka i soffan!
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Torskpinnar, mos och remouladsås

    Fast ugnen gav upp så nu måste man rodda med det
  14. 7
    Torskpinnar, mos och remouladsås

    Fast ugnen gav upp så nu måste man rodda med det
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    Funderar på att woka lite oxfilé som jag har kvar från i lördags. Med lök, purjolök, strimlad morot & paprika, vitlök, chili. Min mamma som bor i samma trapp var nere och frågade om jag ville ha några pannbiffar, men med massa kött i kylen tyckte jag det var onödigt...
  16. 8
    Funderar på att woka lite oxfilé som jag har kvar från i lördags. Med lök, purjolök, strimlad morot & paprika, vitlök, chili. Min mamma som bor i samma trapp var nere och frågade om jag ville ha några pannbiffar, men med massa kött i kylen tyckte jag det var onödigt...
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    Här börjar vi idag arrangera sjukstuga, vad det verkar. Så det står "Fish´n´chips" på menyn .
    Färdig fisk från frysen, gjord i ugnen samtidigt som stripsen.
    Vinäger och majonnäs till förstås, och en sallad samt gröna ärtor. Ja, det får duga.

    Jag har nog inget recept på prick en sån fiskgratäng, men man kan ju improvisera?
    Jag skulle nog kokat ett potatismos som jag hade riven ost och finhackad purjolök i, plus ett rått ägg. Ja, och salt och vitpeppar förstås.
    Under tiden som potatisen kokas skulle jag lägga torsken i en ugnsform. Salta och peppra (svartpeppar, grovmalen) plus haft på lite pressad citron.
    Sen spritsar man på moset runtom lite snyggt, och sen gör man självaste såsen: Kanske blanda räkost, creme fraiche och lite mjölk. Dill såklart, och lite fiskfond (eller räkfond, går också bra). Lite pressad citron, och så salt och svartpeppar. Vispa ihop, och häll över fisken. In i ugnen....kanske 225 grader tills fisken är klar och moset fått en snygg färg .

    Sen kan man ju garnera lite med dillkvistar och citronklyftor om man vill, precis innan servering. Tadaa!
    Gröna ärtor skulle jag ätit till!
  18. 9
    Här börjar vi idag arrangera sjukstuga, vad det verkar. Så det står "Fish´n´chips" på menyn .
    Färdig fisk från frysen, gjord i ugnen samtidigt som stripsen.
    Vinäger och majonnäs till förstås, och en sallad samt gröna ärtor. Ja, det får duga.

    Jag har nog inget recept på prick en sån fiskgratäng, men man kan ju improvisera?
    Jag skulle nog kokat ett potatismos som jag hade riven ost och finhackad purjolök i, plus ett rått ägg. Ja, och salt och vitpeppar förstås.
    Under tiden som potatisen kokas skulle jag lägga torsken i en ugnsform. Salta och peppra (svartpeppar, grovmalen) plus haft på lite pressad citron.
    Sen spritsar man på moset runtom lite snyggt, och sen gör man självaste såsen: Kanske blanda räkost, creme fraiche och lite mjölk. Dill såklart, och lite fiskfond (eller räkfond, går också bra). Lite pressad citron, och så salt och svartpeppar. Vispa ihop, och häll över fisken. In i ugnen....kanske 225 grader tills fisken är klar och moset fått en snygg färg .

    Sen kan man ju garnera lite med dillkvistar och citronklyftor om man vill, precis innan servering. Tadaa!
    Gröna ärtor skulle jag ätit till!
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Korv med bröd är ju också sjukt gott..Är nog lite gravid jag med .)
  20. 10
    Korv med bröd är ju också sjukt gott..Är nog lite gravid jag med .)
  21. Medlem sedan
    Mar 2003
    #11
    Haha Tycker dock att din måltid känns lite väl sparsam.
  22. 11
    Haha Tycker dock att din måltid känns lite väl sparsam.
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12
    Skönt med soffläge! Låter som en smart strategi om barnen är så stora att de reder sig.
  24. 12
    Skönt med soffläge! Låter som en smart strategi om barnen är så stora att de reder sig.
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13
    Låter väldigt gott! Hoppas ni får fart på ugnen!
  26. 13
    Låter väldigt gott! Hoppas ni får fart på ugnen!
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Gud så gott! Egentligen var jag sugen på thaiwok men då jag redan köpt torskfile så får det vara dagens föda.Wokpannan åker fram imorgon!
  28. 14
    Gud så gott! Egentligen var jag sugen på thaiwok men då jag redan köpt torskfile så får det vara dagens föda.Wokpannan åker fram imorgon!
  29. Medlem sedan
    Mar 2003
    #15
    Får duga? Fish n chips lät ju supergott!! Just en sån snäll fiskgratängvariant med räkost är nog den vanligaste förekommande här hemma men jag kör på det då jag vet att dottern älskar det. TACK för tips!
  30. 15
    Får duga? Fish n chips lät ju supergott!! Just en sån snäll fiskgratängvariant med räkost är nog den vanligaste förekommande här hemma men jag kör på det då jag vet att dottern älskar det. TACK för tips!
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Det beror ju på hur många....
  32. 16
    Det beror ju på hur många....
  33. Medlem sedan
    Oct 2014
    #17
    Här blev den sura pytt i pannan snabbt till pizzamiddag....på tal om dålig mat liksom!
    Det var fryst pytt som sonen skulle laga till familjen som var oätlig, och verkligen inte pga kockkonsterna utan helt enkelt måste det varit gammal omfryst pytt :/
    Blev en tur förbi pizzerian på väg hem från jobbet.....

    Fiskgratäng är gott. Brukar göra med vitvinssås toppat med lite bladspenat och räkor och ett tunt lager med västerbottenost.
  34. 17
    Här blev den sura pytt i pannan snabbt till pizzamiddag....på tal om dålig mat liksom!
    Det var fryst pytt som sonen skulle laga till familjen som var oätlig, och verkligen inte pga kockkonsterna utan helt enkelt måste det varit gammal omfryst pytt :/
    Blev en tur förbi pizzerian på väg hem från jobbet.....

    Fiskgratäng är gott. Brukar göra med vitvinssås toppat med lite bladspenat och räkor och ett tunt lager med västerbottenost.
  35. Salander
    #18
    Det blev kebabsallad med godgod vitlökssås.
  36. 18
    Det blev kebabsallad med godgod vitlökssås.
  37. Pyssling
    #19
    Vi har ätit enchiladas ikväll, snabbt och oavancerat men väldigt gott, med sallad, lökringar och avocado till

    I morgon ska vi äta torskrygg med pepparrot, citron och dill, kanske en idé till smaksättning av fiskgratängen, pepparrot är ju sååå gott till torsk!
  38. 19
    Vi har ätit enchiladas ikväll, snabbt och oavancerat men väldigt gott, med sallad, lökringar och avocado till

    I morgon ska vi äta torskrygg med pepparrot, citron och dill, kanske en idé till smaksättning av fiskgratängen, pepparrot är ju sååå gott till torsk!
  39. Medlem sedan
    Mar 2003
    #20
    Så sant
  40. 20
    Så sant
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar