Eftersom det är stendött härinne...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Eftersom det är stendött härinne...

    ...får jag väl försöka liva upp forumet med meddelandet, att det nu är 16 dagar till vårdagjämningen och 25 dagar till sommartid införs. Vi är på väg ut ur dödsskuggans mörker och kyla!
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  2. 1
    Eftersom det är stendött härinne... ...får jag väl försöka liva upp forumet med meddelandet, att det nu är 16 dagar till vårdagjämningen och 25 dagar till sommartid införs. Vi är på väg ut ur dödsskuggans mörker och kyla!
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Hurra!!!
  4. 2
    Hurra!!!
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Japp!
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  6. 3
    Japp!
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    He he ja tiden...

    går rätt fort. Ja det är verkligen stendött här, det verka ta på djuren runt vattenhålet Fast det har varit bra för då har jag hunnit med att skriva på min essä, jag kom äntligen på rubriken - Prao i dödens väntrum.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    He he ja tiden... går rätt fort. Ja det är verkligen stendött här, det verka ta på djuren runt vattenhålet Fast det har varit bra för då har jag hunnit med att skriva på min essä, jag kom äntligen på rubriken - Prao i dödens väntrum.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Bara prao? Jag har full tjänst!
  10. 5
    Bara prao? Jag har full tjänst!
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Ajfn....

    såpass, ja då får du skriva del 2.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Ajfn.... såpass, ja då får du skriva del 2.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    ...och 3 och 4 och 5, kanske... Vi får ha ett samarbetsprojekt, den tid som är kvar för oss, Sp!
  14. 7
    ...och 3 och 4 och 5, kanske... Vi får ha ett samarbetsprojekt, den tid som är kvar för oss, Sp!
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Jag är ju hopplöst optimistisk när det gäller det här att jag blir glad så fort det går på rätt håll - dvs jag lever på att vi går mot ljusare tider bara vi har passerat årets mörkaste dag. Sedan har jag varit så där barnsligt nöjd med att upptäcka att det är ljust kl 17 på eftermiddagen och liknande.
    igår hade vi rena aprilvädret - strålande solsken varvat med korta hagelskurar. Jag tog även det som ett vårtecken
  16. 8
    Jag är ju hopplöst optimistisk när det gäller det här att jag blir glad så fort det går på rätt håll - dvs jag lever på att vi går mot ljusare tider bara vi har passerat årets mörkaste dag. Sedan har jag varit så där barnsligt nöjd med att upptäcka att det är ljust kl 17 på eftermiddagen och liknande.
    igår hade vi rena aprilvädret - strålande solsken varvat med korta hagelskurar. Jag tog även det som ett vårtecken
  17. Medlem sedan
    Dec 2005
    #9
    Jag kan skriva kapitel sex
  18. 9
    Jag kan skriva kapitel sex
  19. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Ett säkert vårtecken - och på söndag blir det nästan sommar!
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  20. 10
    Ett säkert vårtecken - och på söndag blir det nästan sommar!
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Suger fett med denna årstid (bor på fel ställe)

    Det ligger tre centimeter grus över hela uppsala. Det blåser ständigt och man får damm i ögonen.

    Nä snabbspola till maj nu (och låt björkpollensäsongen bli lindrig)
  22. 11
    Suger fett med denna årstid (bor på fel ställe)

    Det ligger tre centimeter grus över hela uppsala. Det blåser ständigt och man får damm i ögonen.

    Nä snabbspola till maj nu (och låt björkpollensäsongen bli lindrig)
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Det snöade förresten idag

    Deprimerande tråkigt är det att vakta en skolgård som består av grus och gegga. Vem har bestämt att barn ska leka i grus, det är tamejfan det tråkigaste underlaget som finns.
  24. 12
    Det snöade förresten idag

    Deprimerande tråkigt är det att vakta en skolgård som består av grus och gegga. Vem har bestämt att barn ska leka i grus, det är tamejfan det tråkigaste underlaget som finns.
  25. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Du är i och för sig välkommen, Lin-nea, men vi får ju heller inte bli för många, eftersom det då riskerar att bli så trevligt att vi inte längre kan skriva om ämnet.
  26. 13
    Du är i och för sig välkommen, Lin-nea, men vi får ju heller inte bli för många, eftersom det då riskerar att bli så trevligt att vi inte längre kan skriva om ämnet.
  27. Medlem sedan
    Aug 2013
    #14
    Ligger Uppsala i Göteborg?

    Jag stöder ditt förslag om snabbspolning.
  28. 14
    Ligger Uppsala i Göteborg?

    Jag stöder ditt förslag om snabbspolning.
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Jag kan tänka mig att kvicksand är graden värre.
  30. 15
    Jag kan tänka mig att kvicksand är graden värre.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Ha ha sant...

    typ så.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Ha ha sant... typ så.
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17
    Då är ju iaf döden kvick...
  34. 17
    Då är ju iaf döden kvick...
  35. Medlem sedan
    Aug 2013
    #18
    Sant. Onekligen en fördel! Fast skall jag fylla lungorna med något föredrar jag kanske vatten framför sand.
  36. 18
    Sant. Onekligen en fördel! Fast skall jag fylla lungorna med något föredrar jag kanske vatten framför sand.
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Haha jag tror't när jag ser't. Jag skrapade bilrutorna i morse och vi har minusgrader nu. Vi har nog 25 cm snö kvar i vår trädgård,,,,,och då bor jag ju liksom inte ens halvvägs upp i Sverige.

    Men jo då, jag tror dig, våren kommer till slut, det tar bara lite längre tid att hitta till min byhåla
  38. 19
    Haha jag tror't när jag ser't. Jag skrapade bilrutorna i morse och vi har minusgrader nu. Vi har nog 25 cm snö kvar i vår trädgård,,,,,och då bor jag ju liksom inte ens halvvägs upp i Sverige.

    Men jo då, jag tror dig, våren kommer till slut, det tar bara lite längre tid att hitta till min byhåla
  39. Medlem sedan
    Aug 2013
    #20
    Det går fort nu, Valerina. Tänk på, att om tre veckor är det lika ljust ute, som i mitten av september!
  40. 20
    Det går fort nu, Valerina. Tänk på, att om tre veckor är det lika ljust ute, som i mitten av september!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar