Matsvar då.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Matsvar då.

    -Förbereder ni mycket mat som ni bara kan ta fram och värma eller göra bara lite med i veckorna?
    - Vissa rätter lämpar sig bra för att göra mycket av och sen frysa in, vissa inte. Och eftersom jag äter små portioner bara blir det ofta över av bara farten, svårt att göra mindre än en hel paj t ex Sen förbederer jag ofta i form av att ta fram sådant som ska tina upp dagen före, gillar inte att tina i micron om jag kan undvika det, och t x göra såser och sånt dagen före också.

    -Äter ni grönsaker till alla mål?
    - Nej långt ifrån. Grönsaker ingår på något sätt i varje lunch och middag, men sedan äter jag vanligen minst 4 gånger till.

    -Äter ni något vegetariskt varje vecka?
    - Eftersom jag är (lakto-ovo)vegetarian så: ja.

    -Hur ofta äter ni fisk?
    - Se ovan.

    -Hur ofta köper ni helt färdig mat av något slag?
    - Köper? Kanske en gång i veckan. Äter? Kanske en gång/månad och då oftast någon lunch på sta'n eller så.

    -Hur mycket tid lägger ni på matlagning i snitt i veckan?
    - Hmm.... I snitt en timme om dagen kanske? Så 7.

    -Den perfekta vardagsrätten är...?
    - Pannkakor av olika slag. Eller varma mackor.
  2. 1
    Matsvar då. -Förbereder ni mycket mat som ni bara kan ta fram och värma eller göra bara lite med i veckorna?
    - Vissa rätter lämpar sig bra för att göra mycket av och sen frysa in, vissa inte. Och eftersom jag äter små portioner bara blir det ofta över av bara farten, svårt att göra mindre än en hel paj t ex Sen förbederer jag ofta i form av att ta fram sådant som ska tina upp dagen före, gillar inte att tina i micron om jag kan undvika det, och t x göra såser och sånt dagen före också.

    -Äter ni grönsaker till alla mål?
    - Nej långt ifrån. Grönsaker ingår på något sätt i varje lunch och middag, men sedan äter jag vanligen minst 4 gånger till.

    -Äter ni något vegetariskt varje vecka?
    - Eftersom jag är (lakto-ovo)vegetarian så: ja.

    -Hur ofta äter ni fisk?
    - Se ovan.

    -Hur ofta köper ni helt färdig mat av något slag?
    - Köper? Kanske en gång i veckan. Äter? Kanske en gång/månad och då oftast någon lunch på sta'n eller så.

    -Hur mycket tid lägger ni på matlagning i snitt i veckan?
    - Hmm.... I snitt en timme om dagen kanske? Så 7.

    -Den perfekta vardagsrätten är...?
    - Pannkakor av olika slag. Eller varma mackor.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Fast nu ljög jag, äter jag t ex kesoplättar till lunch är det inga grönsaker i och jag äter vanligen inga grönsaker bredvid heller.
  4. 2
    Fast nu ljög jag, äter jag t ex kesoplättar till lunch är det inga grönsaker i och jag äter vanligen inga grönsaker bredvid heller.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar