Nu är man av med gipset
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Nu är man av med gipset

    Men jäklar vad ont det gör i handen och handleden nu, jag är glad att jag såg till att få ett handledsstöd, för just nu känns det inte roligt.
    Nu väntar träning, träning och åter träning, men jag står över toughest i Malmö i maj, det tyckte läkaren var en bra idé . Jag hade faktiskt planer på att ställa upp, men känns som att det inte är läge att göra det två månader efter gipset är bort. Nåja, lite mesig får man väl vara ändå.
    Det kommer kännas skönt att kunna tvätta håret mer normalt i kväll, så ska det skrubbas bort en massa löst skinn, det ser ut som jag har fått mjäll på handen och armen.

    Det blir ingen löptur som jag hade fått för mig att göra, väntar tills i helgen.

    Att skriva för hand är inte heller någon hit, det gör ont som bara den.

    Hoppas jag fixar att arbeta hela dagen i morgon
  2. 1
    Nu är man av med gipset Men jäklar vad ont det gör i handen och handleden nu, jag är glad att jag såg till att få ett handledsstöd, för just nu känns det inte roligt.
    Nu väntar träning, träning och åter träning, men jag står över toughest i Malmö i maj, det tyckte läkaren var en bra idé . Jag hade faktiskt planer på att ställa upp, men känns som att det inte är läge att göra det två månader efter gipset är bort. Nåja, lite mesig får man väl vara ändå.
    Det kommer kännas skönt att kunna tvätta håret mer normalt i kväll, så ska det skrubbas bort en massa löst skinn, det ser ut som jag har fått mjäll på handen och armen.

    Det blir ingen löptur som jag hade fått för mig att göra, väntar tills i helgen.

    Att skriva för hand är inte heller någon hit, det gör ont som bara den.

    Hoppas jag fixar att arbeta hela dagen i morgon
  3. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Får önska dig fortsatt god bättring - och du gör nog rätt i att inte överbelasta handleden i början.
  4. 2
    Får önska dig fortsatt god bättring - och du gör nog rätt i att inte överbelasta handleden i början.
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    Du har nog rätt, har börjat första träningspasset i kväll. Nu har jag ont
  6. 3
    Du har nog rätt, har börjat första träningspasset i kväll. Nu har jag ont
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    vad skönt att det är borta! Visar röntgen att allt ligger på plats?
  8. 4
    vad skönt att det är borta! Visar röntgen att allt ligger på plats?
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Oj, ska det göra så ont när man har tagit bort gipset? Inser att jag lyckligtvis saknar erfarenhet av benbrott i vuxen ålder. På barn läker det ju vanligen vansinnigt snabbt (gjorde det i alla fall hos mig när jag var liten och dotterns nyckelben), men det kanske även beror på exakt var brottet sitter. Fast nu när jag tänker efter kommer jag ihåg att jag också fick göra en massa övningar efter att gipset tagits bort.
    Det positiva med smärtan är väl i så fall att du får signal om att inte överanstränga handleden direkt.
  10. 5
    Oj, ska det göra så ont när man har tagit bort gipset? Inser att jag lyckligtvis saknar erfarenhet av benbrott i vuxen ålder. På barn läker det ju vanligen vansinnigt snabbt (gjorde det i alla fall hos mig när jag var liten och dotterns nyckelben), men det kanske även beror på exakt var brottet sitter. Fast nu när jag tänker efter kommer jag ihåg att jag också fick göra en massa övningar efter att gipset tagits bort.
    Det positiva med smärtan är väl i så fall att du får signal om att inte överanstränga handleden direkt.
  11. Nalle Blom
    #6
    Önskar dig en god bättring och att du snart kan leva som du vill
  12. 6
    Önskar dig en god bättring och att du snart kan leva som du vill
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    ingen röntgen sedan en vecka efter brottet.
  14. 7
    ingen röntgen sedan en vecka efter brottet.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Så skönt! Krya på dig!
  16. 8
    Så skönt! Krya på dig!
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    Oj det är lite konstigt faktiskt! I synnerhet med tanke på att du haft så ont och att det var gränsfall för operation eller inte...Nåja, men om du fortsätter ha ont nu så skulle jag om jag var du stå på mig för en ny röntgen.
    Kram!
  18. 9
    Oj det är lite konstigt faktiskt! I synnerhet med tanke på att du haft så ont och att det var gränsfall för operation eller inte...Nåja, men om du fortsätter ha ont nu så skulle jag om jag var du stå på mig för en ny röntgen.
    Kram!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar