jobb o lön
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    jobb o lön

    jag har 100% tjänst med en grundlön på 25100 och har nu sökt nytt 90% med 25800 i grundlön, so far so good. Samma sorts jobb. Men gör man bort sig, med tanke på att jag förmodligen skulle komma upp i den bättre lönen på mitt nuvarande jobb i årets lönerevision. Och jag tänker såhär att man halkar efter om man tar en 90% tjänst efter några år? Eller, hur tänker ni? och någon typ alla då..som är bättre på matte än jag, 25800 på en 90% tjänst motsvarar i 100% ?
  2. 1
    jobb o lön jag har 100% tjänst med en grundlön på 25100 och har nu sökt nytt 90% med 25800 i grundlön, so far so good. Samma sorts jobb. Men gör man bort sig, med tanke på att jag förmodligen skulle komma upp i den bättre lönen på mitt nuvarande jobb i årets lönerevision. Och jag tänker såhär att man halkar efter om man tar en 90% tjänst efter några år? Eller, hur tänker ni? och någon typ alla då..som är bättre på matte än jag, 25800 på en 90% tjänst motsvarar i 100% ?
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Grundlön brukar man väl utgå och uppge på heltid så räknar man av de procenten man då inte gör.
    I alla fall är det nog vanligast att det är så...
  4. 2
    Grundlön brukar man väl utgå och uppge på heltid så räknar man av de procenten man då inte gör.
    I alla fall är det nog vanligast att det är så...
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Jo, men tror inte hon gjorde det. Men är du bra på matte ? vad skulle en 100 % bli på den lönen o tvärsom 25800 nerräknat till 90%?
  6. 3
    Jo, men tror inte hon gjorde det. Men är du bra på matte ? vad skulle en 100 % bli på den lönen o tvärsom 25800 nerräknat till 90%?
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    23 220 kr kr skulle den lönen bli om det är en 90 %
  8. 4
    23 220 kr kr skulle den lönen bli om det är en 90 %
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Om du har en heltidslön och vill räkna ut 90% av den så tar du heltidslön gånger 0,9

    Om du har en lön som är för 90% tjänst och vill veta vad det skulle bli på 100% så räknar du i stället lönen delat med 0,9.
  10. 5
    Om du har en heltidslön och vill räkna ut 90% av den så tar du heltidslön gånger 0,9

    Om du har en lön som är för 90% tjänst och vill veta vad det skulle bli på 100% så räknar du i stället lönen delat med 0,9.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    ok tack!
  12. 6
    ok tack!
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    tack!
  14. 7
    tack!
  15. Medlem sedan
    Jan 2009
    #8
    Jag tänker att du borde försöka höja lönen mer om du byter jobb. Om det inte går så tänker jag att med en sådan liten löneskillnad skulle jag enbart välja jobb efter andra saker. Vad känns roligast, bästa chefen, bästa arbetskamraterna, resvägen och så framtida möjligheter.

    Vill du jobba 90 % så är en sådan tjänst jättebra. Vill du det inte nu eller senare kan det bli retligt att inte ha fulltid.
    Ha det gott!
  16. 8
    Jag tänker att du borde försöka höja lönen mer om du byter jobb. Om det inte går så tänker jag att med en sådan liten löneskillnad skulle jag enbart välja jobb efter andra saker. Vad känns roligast, bästa chefen, bästa arbetskamraterna, resvägen och så framtida möjligheter.

    Vill du jobba 90 % så är en sådan tjänst jättebra. Vill du det inte nu eller senare kan det bli retligt att inte ha fulltid.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Om du går in på 2015 års lönenivå så ingår du inte i årets revision, och då bör du hamna på en nivå i grundlön som gör att du inte "tappar" totalt på att byta jobb. För att vara jämförbar ska alltså nya lönen vara minst gamla lönen+förväntat utfall i lönerevisionen. Om du sedan är ute efter att höja lönen bör ju den höjningen ligga ovanpå detta.
  18. 9
    Om du går in på 2015 års lönenivå så ingår du inte i årets revision, och då bör du hamna på en nivå i grundlön som gör att du inte "tappar" totalt på att byta jobb. För att vara jämförbar ska alltså nya lönen vara minst gamla lönen+förväntat utfall i lönerevisionen. Om du sedan är ute efter att höja lönen bör ju den höjningen ligga ovanpå detta.
  19. Medlem sedan
    Mar 2003
    #10
    Är 25800 baserat på 90% eller på 100%? Jag skulle gå på det som lockade mest oavsett lön då skillnaden är så liten. Lycka till med jobbet!
  20. 10
    Är 25800 baserat på 90% eller på 100%? Jag skulle gå på det som lockade mest oavsett lön då skillnaden är så liten. Lycka till med jobbet!
  21. Medlem sedan
    Jan 2001
    #11
    Jag skulle fråga om jag kan räkna med den ökningen på nuvarande jobb, men bara om jag visste att jag skulle få det nya. Och förutsatt att 25800 verkligen är för 90%. Det tvivlar jag på. Kolla upp det!
    Och som de andra säger: Verkar det nya jobbet bättre än det du har nu (frånsett lönen)?
  22. 11
    Jag skulle fråga om jag kan räkna med den ökningen på nuvarande jobb, men bara om jag visste att jag skulle få det nya. Och förutsatt att 25800 verkligen är för 90%. Det tvivlar jag på. Kolla upp det!
    Och som de andra säger: Verkar det nya jobbet bättre än det du har nu (frånsett lönen)?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar