Namnfest? Halvårsfest? Hjälp!
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Mar 2015
    #1

    Namnfest? Halvårsfest? Hjälp!

    Hej alla kloka!

    Jag behöver hjälp och råd! Jag fick för 2 månader sen en pojke. Och detta vill vi fira såklart.
    Vill inte ha ett dop eller något formellt, utan mer bara fira att han är här och tacka alla runt omkring oss som varit ett otroligt stöd under den här första tiden. Tänker då att man samtidigt kan göra något som typ en namnfest? Har försökt läsa runt lite. Men allt känns så formellt. Och jag är inte riktigt så att stå framför en folkmassa och hålla ceremoni.
    Eller om man bara ska ha en halvårsfest för att kunna samla alla samtidigt osv.
    Hur har ni gjort? Hjälp en oerfaren!
    Tack på förhand!
  2. 1
    Namnfest? Halvårsfest? Hjälp! Hej alla kloka!

    Jag behöver hjälp och råd! Jag fick för 2 månader sen en pojke. Och detta vill vi fira såklart.
    Vill inte ha ett dop eller något formellt, utan mer bara fira att han är här och tacka alla runt omkring oss som varit ett otroligt stöd under den här första tiden. Tänker då att man samtidigt kan göra något som typ en namnfest? Har försökt läsa runt lite. Men allt känns så formellt. Och jag är inte riktigt så att stå framför en folkmassa och hålla ceremoni.
    Eller om man bara ska ha en halvårsfest för att kunna samla alla samtidigt osv.
    Hur har ni gjort? Hjälp en oerfaren!
    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Sep 2013
    #2
    Hej!
    Har inga egna barn men har varit på en namngivningsfest eller vad man ska kalla det, inget formellt alls utan mer som en fest. Föräldrarna höll ett litet välkomsttal och sa vad pojken ska heta och lite bakgrund till namnvalet. Sen höll gudmor ett tal men i övrigt var det inge formellt utan en härlig sommarfest, det skulle jag satsa på om jag var ni

    Lycka till!
  4. 2
    Hej!
    Har inga egna barn men har varit på en namngivningsfest eller vad man ska kalla det, inget formellt alls utan mer som en fest. Föräldrarna höll ett litet välkomsttal och sa vad pojken ska heta och lite bakgrund till namnvalet. Sen höll gudmor ett tal men i övrigt var det inge formellt utan en härlig sommarfest, det skulle jag satsa på om jag var ni

    Lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar