Åh min lugna dag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Åh min lugna dag

    gick åt pipsvängen, men jag har iofs fått massa gjort. Vaknade redan klockan sex av att katten kräktes i TV soffan
    Efter det kunde inte jag somna om utan började röja ur rummet som skulle rensas och saker som skulle till återbruket. Sen fortsatte dagen i det tempot och återbruket har besökts två gånger. Ny soffa på plats i det andra vardagsrummet ( Blocket fynd) och en del missöden när vi skulle hämta en annan möbel som inte alls höll vad de lovat i annonsen ( lååång väg dit dessutom) Barnen krokade runt 15 och jag strax efter och känner inte alls för någon mysig lördagskväll!
    Gästerna avbokade pga sjuka barn så här blir det något snabbt och enkelt och sen en tidig säng tror jag, eller kanske tar jag plattan i min nya soffa och tittar på en film.

    vad gör ni andra då?
  2. 1
    Åh min lugna dag gick åt pipsvängen, men jag har iofs fått massa gjort. Vaknade redan klockan sex av att katten kräktes i TV soffan
    Efter det kunde inte jag somna om utan började röja ur rummet som skulle rensas och saker som skulle till återbruket. Sen fortsatte dagen i det tempot och återbruket har besökts två gånger. Ny soffa på plats i det andra vardagsrummet ( Blocket fynd) och en del missöden när vi skulle hämta en annan möbel som inte alls höll vad de lovat i annonsen ( lååång väg dit dessutom) Barnen krokade runt 15 och jag strax efter och känner inte alls för någon mysig lördagskväll!
    Gästerna avbokade pga sjuka barn så här blir det något snabbt och enkelt och sen en tidig säng tror jag, eller kanske tar jag plattan i min nya soffa och tittar på en film.

    vad gör ni andra då?
  3. Pyssling
    #2
    Men fy, kattkräks är ju så äckligt att ta hand om, blä. Stackars dig, vilken början på dagen...

    Vi har slipat bänkskivan på köksön i dag, jag råkade förstöra den för ett par månader sen när jag diskade några gamla gjutjärnsprylar som vi har som prydnad i köket och ställde dem att torka på bänkskivan. Det blev rostmärken av dem som inte gick att skrubba bort, det hade gått ner i trät så nu har vi slipat och oljat, den blev jättefin, som ny igen

    Nu har vi potatisgratäng i ugnen och ska strax steka entrecote som ska ätas med pepparsås och ugnsbakade tomater, ska bli gott, jag är jättehungrig nu
  4. 2
    Men fy, kattkräks är ju så äckligt att ta hand om, blä. Stackars dig, vilken början på dagen...

    Vi har slipat bänkskivan på köksön i dag, jag råkade förstöra den för ett par månader sen när jag diskade några gamla gjutjärnsprylar som vi har som prydnad i köket och ställde dem att torka på bänkskivan. Det blev rostmärken av dem som inte gick att skrubba bort, det hade gått ner i trät så nu har vi slipat och oljat, den blev jättefin, som ny igen

    Nu har vi potatisgratäng i ugnen och ska strax steka entrecote som ska ätas med pepparsås och ugnsbakade tomater, ska bli gott, jag är jättehungrig nu
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Svarar på dina och lolouises ignoranta inlägg om depression.
  6. 3
    Svarar på dina och lolouises ignoranta inlägg om depression.
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Gör inte mycket, kollade...

    på en Åsa-Nissefilm nyss och sen sov jag en stund. Funderade också på om alla var finklädda förr på söndagarna eller om det bara var så på gamla filmer?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  8. 4
    Gör inte mycket, kollade... på en Åsa-Nissefilm nyss och sen sov jag en stund. Funderade också på om alla var finklädda förr på söndagarna eller om det bara var så på gamla filmer?
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Ja där kom det...ignorant. Jag tycker man är ignorant om man förminskar/förringar vad människor runt i världen tvingas göra trots att de är deprimerade.
  10. 5
    Ja där kom det...ignorant. Jag tycker man är ignorant om man förminskar/förringar vad människor runt i världen tvingas göra trots att de är deprimerade.
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Men usch, det var ingen rolig start. Kattkräks är ju litet småäckligt. Lät som du haft en effektiv dag i alla fall!

    Vi har precis överlevt ett 11-årskalas som resulterade i glada barn men väldigt trötta föräldrar. Nu skall jag baka litet och förbereda det som går inför morgondagens afternoontea-bjudning. Jag tänkte försöka mig på att göra clotted cream, även om jag ofta misslyckas med det mesta där vattenbad är inblandat.
  12. 6
    Men usch, det var ingen rolig start. Kattkräks är ju litet småäckligt. Lät som du haft en effektiv dag i alla fall!

    Vi har precis överlevt ett 11-årskalas som resulterade i glada barn men väldigt trötta föräldrar. Nu skall jag baka litet och förbereda det som går inför morgondagens afternoontea-bjudning. Jag tänkte försöka mig på att göra clotted cream, även om jag ofta misslyckas med det mesta där vattenbad är inblandat.
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Utsatthet är INTE detsamma som depression, lolouise. Ja, du uppvisar mycket stor ignorans på det här området!
  14. 7
    Utsatthet är INTE detsamma som depression, lolouise. Ja, du uppvisar mycket stor ignorans på det här området!
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    har inte läst det svaret men spontant, menar du att utsatta fattiga människor i världen inte kan vara deprimerade?!
  16. 8
    har inte läst det svaret men spontant, menar du att utsatta fattiga människor i världen inte kan vara deprimerade?!
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    men de gick ju till kyrkan då så de var de nog
  18. 9
    men de gick ju till kyrkan då så de var de nog
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    åh det åt vi i går Supergott!
  20. 10
    åh det åt vi i går Supergott!
  21. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    förstår det, det brukar sluta så med att man är helt slut och ungarna lyckliga
  22. 11
    förstår det, det brukar sluta så med att man är helt slut och ungarna lyckliga
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    Lagom lugnt, körde bil för första gången efter den brutna handen, den är trögväxlad, speciellt backen, så den fick jag använda dubbelgrepp för att få i (men det gick ändå bra att fickparkera). En sväng ut till Svågertandlorp, där jag inhandlade penséer, lite jord och fröer, försådde lite och gjorde en dum rörelse, nu har jag /&#"(// ont i armen.
    Torsdagens heldagsresa till den kungliga huvudstaden tog ut sin rätt, så jag var rätt sänkt i gårkväll, somnade sött till Let´s dance
  24. 12
    Lagom lugnt, körde bil för första gången efter den brutna handen, den är trögväxlad, speciellt backen, så den fick jag använda dubbelgrepp för att få i (men det gick ändå bra att fickparkera). En sväng ut till Svågertandlorp, där jag inhandlade penséer, lite jord och fröer, försådde lite och gjorde en dum rörelse, nu har jag /&#"(// ont i armen.
    Torsdagens heldagsresa till den kungliga huvudstaden tog ut sin rätt, så jag var rätt sänkt i gårkväll, somnade sött till Let´s dance
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13
    Det är väl det som är kvittot på ett lyckat kalas!
  26. 13
    Det är väl det som är kvittot på ett lyckat kalas!
  27. Medlem sedan
    Jun 2004
    #14
    Tack för det tillmälet Haqvin, jag vidhåller att det är du som är ignorant som förringar vad människor (även barn) faktiskt tvingas klara av i stora delar av världen trots att de är deprimerade (att arbeta, tigga eller ibland stjäla eller sälja sin kropp för sin försörjning)
  28. 14
    Tack för det tillmälet Haqvin, jag vidhåller att det är du som är ignorant som förringar vad människor (även barn) faktiskt tvingas klara av i stora delar av världen trots att de är deprimerade (att arbeta, tigga eller ibland stjäla eller sälja sin kropp för sin försörjning)
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Nej, givetvis inte, men de är inte med automatik deprimerade därför att de lever i utsatthet. Det handlar om två helt olika situationer.
  30. 15
    Nej, givetvis inte, men de är inte med automatik deprimerade därför att de lever i utsatthet. Det handlar om två helt olika situationer.
  31. Medlem sedan
    Aug 2013
    #16
    Du får vidhålla vad fan du vill. Du vet inte vad du talar om.
  32. 16
    Du får vidhålla vad fan du vill. Du vet inte vad du talar om.
  33. Medlem sedan
    Jun 2004
    #17
    Men herregud. Självklart inte. Men många av dem är med säkerhet deprimerade pga det de varit med om.
  34. 17
    Men herregud. Självklart inte. Men många av dem är med säkerhet deprimerade pga det de varit med om.
  35. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18
    Och där kom svärandet också. Nej du vet inte något om världen Haqvin och hur svåra, fruktansvärda omständigheter människor tvingas klara av, det är helt och solklart uppenbart.
  36. 18
    Och där kom svärandet också. Nej du vet inte något om världen Haqvin och hur svåra, fruktansvärda omständigheter människor tvingas klara av, det är helt och solklart uppenbart.
  37. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Gissa på, lolouise. Vad har du på fötterna?
  38. 19
    Gissa på, lolouise. Vad har du på fötterna?
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Njaee kanske men gick...

    de på kalas eller liseberg så verkade det ju som de alltid hade kostym och slips.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  40. 20
    Njaee kanske men gick... de på kalas eller liseberg så verkade det ju som de alltid hade kostym och slips.
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar