Lite blå himmel
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Lite blå himmel

    och några lätta vita moln ser jag från fönstret. Det är ju en lovande början på en välfylld dag !
    Måste se om det finns någon mer syltburk hemma.
  2. 1
    Lite blå himmel och några lätta vita moln ser jag från fönstret. Det är ju en lovande början på en välfylld dag !
    Måste se om det finns någon mer syltburk hemma.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Grått och regn i luften här. Lilla återvänder till skolan idag efter en dag med magsjuka. Stackarn,hon fyllde 10 igår dessutom, ingen kul födelsedag, men som tur är hade vi firat den i helgen. Idag ska hon ge noga utvalt godis till klasskompisarna.
  4. 2
    Grått och regn i luften här. Lilla återvänder till skolan idag efter en dag med magsjuka. Stackarn,hon fyllde 10 igår dessutom, ingen kul födelsedag, men som tur är hade vi firat den i helgen. Idag ska hon ge noga utvalt godis till klasskompisarna.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Nej men fy så trist med magsjuka på sin 10-årsdag ! Bra att det är bättre i alla fall, och att ni hann fira innan. Är godiset noga utvalt för att det ska passa klasskompisarna, eller är det skolan som bestämmer vad som får tas med ? Skulle knappast tro det senare, men man vet ju aldrig !
  6. 3
    Nej men fy så trist med magsjuka på sin 10-årsdag ! Bra att det är bättre i alla fall, och att ni hann fira innan. Är godiset noga utvalt för att det ska passa klasskompisarna, eller är det skolan som bestämmer vad som får tas med ? Skulle knappast tro det senare, men man vet ju aldrig !
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Syltburk?

    Här är lite småvitt på himlen, vet inte om det spricker upp eller ej under dagen. Jag är lite lätt trött idag.

    Städning står på dagens program, idag igen. Jag blev ganska nöjd med gårdagens omorganisering av hallen/entrén. Den känns större. Anledningen till att jag ville åtgärda hallen var att jag har känt mig lite lätt klaustrofobisk där när vi har haft besök som är på väg hem. Hela familjen bara belamrar där och ingen plockar undan. Vi får se om det förblir välorganiserat.

    Badrummets tur idag. Skötbordet skall bort. Bland annat.
  8. 4
    Syltburk?

    Här är lite småvitt på himlen, vet inte om det spricker upp eller ej under dagen. Jag är lite lätt trött idag.

    Städning står på dagens program, idag igen. Jag blev ganska nöjd med gårdagens omorganisering av hallen/entrén. Den känns större. Anledningen till att jag ville åtgärda hallen var att jag har känt mig lite lätt klaustrofobisk där när vi har haft besök som är på väg hem. Hela familjen bara belamrar där och ingen plockar undan. Vi får se om det förblir välorganiserat.

    Badrummets tur idag. Skötbordet skall bort. Bland annat.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Ja, inte syltburk i sig, utan sylten som är i burken. Här äter vi nämligen franskt morgonpålägg !
    Flitig du är som försöker hitta bättre lösningar i huset !
    Jag är också trött - och väldigt sent ute med mitt arbete....
  10. 5
    Ja, inte syltburk i sig, utan sylten som är i burken. Här äter vi nämligen franskt morgonpålägg !
    Flitig du är som försöker hitta bättre lösningar i huset !
    Jag är också trött - och väldigt sent ute med mitt arbete....
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Här skall det visst regna hela dagen. Skall kanske passa pà att sà gräsmatta.
    Sambon hàller pà att packa bilen för att àka till svärmor. Helt galet hur mycket grejer som màste med...travel light är ett okänt begrepp..
  12. 6
    Här skall det visst regna hela dagen. Skall kanske passa pà att sà gräsmatta.
    Sambon hàller pà att packa bilen för att àka till svärmor. Helt galet hur mycket grejer som màste med...travel light är ett okänt begrepp..
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Om sambon är ensam i bilen, behöver han ju knappast travel light !
    Hoppas du får en bra dag, i delvis ensamhet ?
    Här verkar de mörka molnen komma dragandes. Det är synd, eftersom jag stoppat en trasmatta i tvättmaskinen i tron att den skulle kunna torka ute.
    För övrigt har jag problem med att hitta en sista uppgift till ett dagens matteförhör, och kemin har jag inte börjat tänkta på ännu...
  14. 7
    Om sambon är ensam i bilen, behöver han ju knappast travel light !
    Hoppas du får en bra dag, i delvis ensamhet ?
    Här verkar de mörka molnen komma dragandes. Det är synd, eftersom jag stoppat en trasmatta i tvättmaskinen i tron att den skulle kunna torka ute.
    För övrigt har jag problem med att hitta en sista uppgift till ett dagens matteförhör, och kemin har jag inte börjat tänkta på ännu...
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Nä, noga utvalt av dottern Tror inte heller att skolan bryr sig, men E:s fröken förbjuder tuggummi och ingen får äta sitt godis förrän efter skollunchen.
  16. 8
    Nä, noga utvalt av dottern Tror inte heller att skolan bryr sig, men E:s fröken förbjuder tuggummi och ingen får äta sitt godis förrän efter skollunchen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar