Gaaaah, hatar dessa sladdar.
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Gaaaah, hatar dessa sladdar.

    Vi har egentligen en jättefin plats för vårt hemmakontor, men alla dessa sladdar...det är omöjligt att få till ngn ordning så det ser fint ut.

    Den som kommer på trådlös teknik som funkar även för ström har en stjärna att hämta från mig. I dagsläget sitter vi dessutom med sladdar även till nätverket. Får inte det trådlösa att fungera avbrottsfritt.

    Hur löser ni det med sladdar vid arbetsplats och för all del runt TVn och dess attiraljer? Iofs, vid TVn går det ofta att gömma bakom om man inte har den fritt stående.
  2. 1
    Gaaaah, hatar dessa sladdar. Vi har egentligen en jättefin plats för vårt hemmakontor, men alla dessa sladdar...det är omöjligt att få till ngn ordning så det ser fint ut.

    Den som kommer på trådlös teknik som funkar även för ström har en stjärna att hämta från mig. I dagsläget sitter vi dessutom med sladdar även till nätverket. Får inte det trådlösa att fungera avbrottsfritt.

    Hur löser ni det med sladdar vid arbetsplats och för all del runt TVn och dess attiraljer? Iofs, vid TVn går det ofta att gömma bakom om man inte har den fritt stående.
  3. Kerstimärta
    #2

    Så här ser det ut just nu....

    Här saknas dock en dator då maken sitter i annat rum i lyncmöte.

    IMG_2186.jpg
  4. 2
    Så här ser det ut just nu.... Här saknas dock en dator då maken sitter i annat rum i lyncmöte.

    IMG_2186.jpg
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Värre har jag sett.
  6. 3
    Värre har jag sett.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Jo, det är rätt hopplöst. Vi har dessutom flera datorer och olika kringutrustning som kopplas i och ur så det ser betydligt värre ut - både på bordet, så att det är svårt att damma, men även under bordet med förlängningssladd, grenuttag osv. Stör mig vansinnigt. Det ser inte snyggt ut och blir dessutom svårstädat. Min man lägger dessutom små lappar med anteckningar, pennor osv som samlas mitt i sladdkaoset.
  8. 4
    Jo, det är rätt hopplöst. Vi har dessutom flera datorer och olika kringutrustning som kopplas i och ur så det ser betydligt värre ut - både på bordet, så att det är svårt att damma, men även under bordet med förlängningssladd, grenuttag osv. Stör mig vansinnigt. Det ser inte snyggt ut och blir dessutom svårstädat. Min man lägger dessutom små lappar med anteckningar, pennor osv som samlas mitt i sladdkaoset.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Har tyvärr inte...

    löst det alls, försöker knöla in det så gott det går bakom möbler eller annat. Här är det total sladdkaos så gott som överallt.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Har tyvärr inte... löst det alls, försöker knöla in det så gott det går bakom möbler eller annat. Här är det total sladdkaos så gott som överallt.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Ser ju kliniskt rent ut

    Var är problemet? Du behöver ju inte ens en snöskyffel för att hitta tangentbordet?

    Men om det är ett problem för dig så kan du ju alltid prova med buntband och se om det känns bättre,

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Ser ju kliniskt rent ut Var är problemet? Du behöver ju inte ens en snöskyffel för att hitta tangentbordet?

    Men om det är ett problem för dig så kan du ju alltid prova med buntband och se om det känns bättre,
  13. Medlem sedan
    Aug 2013
    #7
    Finns ju t.o.m. särskilda kabelrör och -spiraler att hålla ihop kablar med. Då ser man knappt att de finns. (Kablarna, alltså.)
  14. 7
    Finns ju t.o.m. särskilda kabelrör och -spiraler att hålla ihop kablar med. Då ser man knappt att de finns. (Kablarna, alltså.)
  15. Salander
    #8
    Vi har alltid världens fulaste sladdlösningar. Under TV:n har vi en list som döljer ganska bra men nu har det tillkommit sladdar så det blev fult ändå.
  16. 8
    Vi har alltid världens fulaste sladdlösningar. Under TV:n har vi en list som döljer ganska bra men nu har det tillkommit sladdar så det blev fult ändå.
  17. Kerstimärta
    #9
    Det finns alltid värre!
  18. 9
    Det finns alltid värre!
  19. Kerstimärta
    #10
    Men kolla på bordsytan, den är täckt med ett virrvarr av sladdar. Buntband känns inte bättre. Det är så många andra grejor där också. Grenuttag och så de där transformatorerna eller vad de nu är. Samt små dosor som man stoppar nätsladdarna i.

    Att bunta ihop är liksom inte tillräckligt!
  20. 10
    Men kolla på bordsytan, den är täckt med ett virrvarr av sladdar. Buntband känns inte bättre. Det är så många andra grejor där också. Grenuttag och så de där transformatorerna eller vad de nu är. Samt små dosor som man stoppar nätsladdarna i.

    Att bunta ihop är liksom inte tillräckligt!
  21. Kerstimärta
    #11
    Hos oss ligger iaf det mesta på bordet. Går ej att damma, men städaren kan städa golvet iaf....som tur är.

    Här är vi två med postitlappssystem......
  22. 11
    Hos oss ligger iaf det mesta på bordet. Går ej att damma, men städaren kan städa golvet iaf....som tur är.

    Här är vi två med postitlappssystem......
  23. Kerstimärta
    #12
    Ja, det är tacksamt när man kan knöla in det bakom grejor. Eller iaf under där det inte syns!! Sen blir det ju skitdammigt. Men iaf....
  24. 12
    Ja, det är tacksamt när man kan knöla in det bakom grejor. Eller iaf under där det inte syns!! Sen blir det ju skitdammigt. Men iaf....
  25. Kerstimärta
    #13
    De där listerna växer man ju ur på nolltid. Sen hjälper de ju ingenting när det är en föränderlig värld med apparater....
  26. 13
    De där listerna växer man ju ur på nolltid. Sen hjälper de ju ingenting när det är en föränderlig värld med apparater....
  27. Salander
    #14
    Nä, jag längtar också efter den sladdlösa framtiden.
  28. 14
    Nä, jag längtar också efter den sladdlösa framtiden.
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Jag kör också post-it lappar men klistrar dem på insidan av ett block och plottrar inte ned hela bordet. Hatar svårstädat och vantrivs av att vistas i oordning allt för länge.
  30. 15
    Jag kör också post-it lappar men klistrar dem på insidan av ett block och plottrar inte ned hela bordet. Hatar svårstädat och vantrivs av att vistas i oordning allt för länge.
  31. Kerstimärta
    #16
    Jamen, det är så jag också känner. Men just det här arbetsrummet funkar inte så jag kan slappna av här. Sladdarna är det svåraste. Resten går att hantera dock.
  32. 16
    Jamen, det är så jag också känner. Men just det här arbetsrummet funkar inte så jag kan slappna av här. Sladdarna är det svåraste. Resten går att hantera dock.
  33. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #17

    Då får du leva med det

    Bordsytan ser helt ren ut för mina ögon men du hittar tydligen en del. Det är nog bäst att jag inte postar några foton av hur mitt skrivbord ser ut, folk kunde få slag...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  34. 17
    Då får du leva med det Bordsytan ser helt ren ut för mina ögon men du hittar tydligen en del. Det är nog bäst att jag inte postar några foton av hur mitt skrivbord ser ut, folk kunde få slag...
  35. Singelmorsan
    #18
    Vi har skrivbord mot vägg och då blir det ett naturligt gömställe där bakom, svårt att få till med bord placerat mitt i rummet och där ni sitter mittemot varandra. Trevligt i sig men svårt med alla sladdar, som du märkt. Det ni skulle kunna göra är att borra hål mitt i bordet, hänga upp en korg under att gömma sladdarna i.
  36. 18
    Vi har skrivbord mot vägg och då blir det ett naturligt gömställe där bakom, svårt att få till med bord placerat mitt i rummet och där ni sitter mittemot varandra. Trevligt i sig men svårt med alla sladdar, som du märkt. Det ni skulle kunna göra är att borra hål mitt i bordet, hänga upp en korg under att gömma sladdarna i.
  37. Kerstimärta
    #19
    Det var väl tusan!

    Ett kort från en annan vinkel och närmare som bara visar eländet kommer här....bordsytan är inte ren. Men iaf, om man buntar ihop eländet så kanske man kan lägga en låda över.

    IMG_2190.jpg
  38. 19
    Det var väl tusan!

    Ett kort från en annan vinkel och närmare som bara visar eländet kommer här....bordsytan är inte ren. Men iaf, om man buntar ihop eländet så kanske man kan lägga en låda över.

    IMG_2190.jpg
  39. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #20

    OK, det var litet mer

    Men varför har ni grenuttag liggande på bordet? Fäst dem vid ett bordsben och dra sladdarna raka vägen ut till kanten av bordet, gärna då hopbuntade, så tar det nog mindre plats!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  40. 20
    OK, det var litet mer Men varför har ni grenuttag liggande på bordet? Fäst dem vid ett bordsben och dra sladdarna raka vägen ut till kanten av bordet, gärna då hopbuntade, så tar det nog mindre plats!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar