Vårfrudagen/våffeldagen/onsdagshej!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Vårfrudagen/våffeldagen/onsdagshej!

    Äter ni våfflor idag? Jag ska ringa min moster som fyller år och dessutom ska jag grädda våfflor idag. Körskolan ska få sig ett besök ikväll och måhända spelar jag lite tennis i eftermiddag. Vad hittar ni på?
    "Klaga ej över mörkret. Dra ut huvudet ur röven istället."

    /Mark Levengood
  2. 1
    Vårfrudagen/våffeldagen/onsdagshej! Äter ni våfflor idag? Jag ska ringa min moster som fyller år och dessutom ska jag grädda våfflor idag. Körskolan ska få sig ett besök ikväll och måhända spelar jag lite tennis i eftermiddag. Vad hittar ni på?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Vårfrudagen, jamen så heter det ju, det hade jag alldeles glömt bort !
    Tror inte det blir några våfflor idag, för jag kommer inte hem förrän strax innan åtta, och jag tror inte att någon annan vill grädda dem. Men jag ska tänka på saken ! Håller på att koka en soppa på de sista grönsakerna som fanns hemma, till kvällsmat. En liten våffla efter det kanske inte skulle vara så illa.
    Jag har skrota-runt-förmiddag, med tvätt och lite så'nt, innan barnen ska hämtas hem och det måste finnas lunch. Sedan vanliga onsdagsrundan, med ungefär fem timmars undervisning på tre platser.
    Solen skiner !
    Ha det trevligt bland våfflor, teorifrågor och tennis !
  4. 2
    Vårfrudagen, jamen så heter det ju, det hade jag alldeles glömt bort !
    Tror inte det blir några våfflor idag, för jag kommer inte hem förrän strax innan åtta, och jag tror inte att någon annan vill grädda dem. Men jag ska tänka på saken ! Håller på att koka en soppa på de sista grönsakerna som fanns hemma, till kvällsmat. En liten våffla efter det kanske inte skulle vara så illa.
    Jag har skrota-runt-förmiddag, med tvätt och lite så'nt, innan barnen ska hämtas hem och det måste finnas lunch. Sedan vanliga onsdagsrundan, med ungefär fem timmars undervisning på tre platser.
    Solen skiner !
    Ha det trevligt bland våfflor, teorifrågor och tennis !
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Jag tror bestämt att det är min namnsdag också, Marie. Eller räcker det med vårfrudagen och mosters födelsedag? Minns inte nu. En liten våffla efter soppan låter bra tycker jag. Själv funderar jag på vilken soppsort vi ska äta ikväll innan jag serverar våfflor. Eller om vi ska ta våfflorna till lunch när alla barn ju ändå kommer hem till lunch om onsdagarna.
  6. 3
    Jag tror bestämt att det är min namnsdag också, Marie. Eller räcker det med vårfrudagen och mosters födelsedag? Minns inte nu. En liten våffla efter soppan låter bra tycker jag. Själv funderar jag på vilken soppsort vi ska äta ikväll innan jag serverar våfflor. Eller om vi ska ta våfflorna till lunch när alla barn ju ändå kommer hem till lunch om onsdagarna.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Spenatvåfflor till lunch tror jag på ! Tror dock jag har brist på spenat... så det får nog bli en efterrättsvåffla till kvällen här.
  8. 4
    Spenatvåfflor till lunch tror jag på ! Tror dock jag har brist på spenat... så det får nog bli en efterrättsvåffla till kvällen här.
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Inga vàfflor här. Är ensam denna veckan med lillebror och vi har en hälsovecka. Fast jag sàg att man kan baka vàfflor utan mjöj.
    Idag har jag varit pà besiktningen och sen till andra sidan stora stan och det tog evigheter att komma hem.
    Nu har jag tvà fasanfullt tràkiga dossier att fylla i och i kväll gympa med byns trevliga damer.
    Solen skiner.
    Ha det gott!
  10. 5
    Inga vàfflor här. Är ensam denna veckan med lillebror och vi har en hälsovecka. Fast jag sàg att man kan baka vàfflor utan mjöj.
    Idag har jag varit pà besiktningen och sen till andra sidan stora stan och det tog evigheter att komma hem.
    Nu har jag tvà fasanfullt tràkiga dossier att fylla i och i kväll gympa med byns trevliga damer.
    Solen skiner.
    Ha det gott!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Godkväll!
    Här blev det soppa följt av våfflor till middag. Tänker lägga mig tidigt idag, trött.
  12. 6
    Godkväll!
    Här blev det soppa följt av våfflor till middag. Tänker lägga mig tidigt idag, trött.
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7
    Känner igen det där med trött ! Nu och då tar jag med mig datorn till sängen och tittar på ett avsnitt "Murder she wrote" men nu har jag försökt två gånger med samma avsnitt, och jag är ännu inte vid slutet.
    Soppa och våfflor blev det här också.
  14. 7
    Känner igen det där med trött ! Nu och då tar jag med mig datorn till sängen och tittar på ett avsnitt "Murder she wrote" men nu har jag försökt två gånger med samma avsnitt, och jag är ännu inte vid slutet.
    Soppa och våfflor blev det här också.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar