Så rädd att dottern har hjärntumör
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Så rädd att dottern har hjärntumör

    Igår på skolan höll min 10-åriga dotter på att svimma. Hon blev yr, och kände sig konstig, allt snurrade berättade hon. Hon la sig ner en kort stund och fick då näsblod som ganska snabbt gick över. Yrseln fortsatte och hon klagade över att hon såg suddigt. Hon mår bra i övrigt, är pigg och äter normalt, men hon klagar fortfarande över att hon ser suddigt, och hon kan inte läsa en mening i en vanlig bok!!! Det oroar mig enormt. Ringde 1177 igår, som tyckte det lät som lågt blodtryck (?) men jag blev inte lugnare. Ringde ytterligare en gång och blev ombedd att avvakta till morgondagen (idag alltså) och ringa VC om det inte blivit bättre.

    Hon säger att hon inte är yr längre, men hon kan fortfarande inte läsa (!!!). Bokstäverna flyter ihop säger hon. Har nu fått en tid på VC i eftermiddag, men jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag är så sjukt orolig att jag vill kräkas. Tänk om min älskade dotter fått en hjärntumör?!!!!! Är så himla rädd.

    Någon som har någon erfarenhet av detta????
  2. 1
    Så rädd att dottern har hjärntumör Igår på skolan höll min 10-åriga dotter på att svimma. Hon blev yr, och kände sig konstig, allt snurrade berättade hon. Hon la sig ner en kort stund och fick då näsblod som ganska snabbt gick över. Yrseln fortsatte och hon klagade över att hon såg suddigt. Hon mår bra i övrigt, är pigg och äter normalt, men hon klagar fortfarande över att hon ser suddigt, och hon kan inte läsa en mening i en vanlig bok!!! Det oroar mig enormt. Ringde 1177 igår, som tyckte det lät som lågt blodtryck (?) men jag blev inte lugnare. Ringde ytterligare en gång och blev ombedd att avvakta till morgondagen (idag alltså) och ringa VC om det inte blivit bättre.

    Hon säger att hon inte är yr längre, men hon kan fortfarande inte läsa (!!!). Bokstäverna flyter ihop säger hon. Har nu fått en tid på VC i eftermiddag, men jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag är så sjukt orolig att jag vill kräkas. Tänk om min älskade dotter fått en hjärntumör?!!!!! Är så himla rädd.

    Någon som har någon erfarenhet av detta????
  3. Anonym1
    #2
    Hur gick det på vårdcentralen?
  4. 2
    Hur gick det på vårdcentralen?
  5. Anonym
    #3
    Det gick bra Tack för att du frågade. Vi blev skickade till akuten, och inlagda på barnavdelningen för utredning. Är så glad att dom tog oss på allvar och lät göra ALLA undersökningar på min flicka. Hon fick göra EKG, synundersökning, CT-hjärna, MR-hjärna, och ta div blodprover. INGET visade några konstigheter, utan allt såg finfint ut. Troligen har hon fått migrän eftersom hon fått huvudvärk nu efteråt. Jag har i alla fall släppt min oro för tumörer och annat farligt, tack vare allt som gjordes på sjukhuset <3
  6. 3
    Det gick bra Tack för att du frågade. Vi blev skickade till akuten, och inlagda på barnavdelningen för utredning. Är så glad att dom tog oss på allvar och lät göra ALLA undersökningar på min flicka. Hon fick göra EKG, synundersökning, CT-hjärna, MR-hjärna, och ta div blodprover. INGET visade några konstigheter, utan allt såg finfint ut. Troligen har hon fått migrän eftersom hon fått huvudvärk nu efteråt. Jag har i alla fall släppt min oro för tumörer och annat farligt, tack vare allt som gjordes på sjukhuset <3
  7. Anonym1
    #4
    Skönt att ni togs på allvar och att du kan släppa din oro.
  8. 4
    Skönt att ni togs på allvar och att du kan släppa din oro.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar