Jag hoppas att de har väldigt mycket på
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Jag hoppas att de har väldigt mycket på

    fötter nu när de anklagar andrepiloten för att ha orsakat kraschen med flit.
    Blir en väldigt svår situation för hans anhöriga nu.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20531260.ab
  2. 1
    Jag hoppas att de har väldigt mycket på fötter nu när de anklagar andrepiloten för att ha orsakat kraschen med flit.
    Blir en väldigt svår situation för hans anhöriga nu.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20531260.ab
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Jag tror de har torrt på fötterna, men det trodde jag när den kvinnliga städerskan kapade ett tåg också....
  4. 2
    Jag tror de har torrt på fötterna, men det trodde jag när den kvinnliga städerskan kapade ett tåg också....
  5. Salander
    #3
    Ja det kan inte vara kul att vara anhörig nu, till andrepiloten. Även om detta nu inte är sant så blir det svårt att tvätta bort ryktet.
  6. 3
    Ja det kan inte vara kul att vara anhörig nu, till andrepiloten. Även om detta nu inte är sant så blir det svårt att tvätta bort ryktet.
  7. Medlem sedan
    Jun 2004
    #4
    Måste ju vara så. blockerat kaptenen från att komma in igen i cockpit med sin säkerhetskod, andats lugnt, enligt ljudupptagningen, kaptenen försökte bryta sig in, piloten lämnade inga nödanropningar som mayday, ingen autopilot på, ökade farten manuellt innan kraschen m.m.
  8. 4
    Måste ju vara så. blockerat kaptenen från att komma in igen i cockpit med sin säkerhetskod, andats lugnt, enligt ljudupptagningen, kaptenen försökte bryta sig in, piloten lämnade inga nödanropningar som mayday, ingen autopilot på, ökade farten manuellt innan kraschen m.m.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Ja, det får man sannerligen hoppas. Dessutom återstår det väl i så fall ändå att utreda varför han agerade som han gjorde.
  10. 5
    Ja, det får man sannerligen hoppas. Dessutom återstår det väl i så fall ändå att utreda varför han agerade som han gjorde.
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6
    Allting tyder på att han kraschade planet medvetet, verkar osannolikt med någon annan förklaring ju mer som framkommer.
  12. 6
    Allting tyder på att han kraschade planet medvetet, verkar osannolikt med någon annan förklaring ju mer som framkommer.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Ja det hoppas jag med...

    det vore riktigt beklämmande om det sen visar sig vara helt tokigt.

    Ja stackars anhöriga, jag hade idag en lång diskussion med en man från ett annat land där mannen tyckte att att det var pilotens anhörigas fel att detta hände och att de liksom borde på något sätt få stå till svars för vad som har hänt. Konstigt hur olika man kan tänka.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  14. 7
    Ja det hoppas jag med... det vore riktigt beklämmande om det sen visar sig vara helt tokigt.

    Ja stackars anhöriga, jag hade idag en lång diskussion med en man från ett annat land där mannen tyckte att att det var pilotens anhörigas fel att detta hände och att de liksom borde på något sätt få stå till svars för vad som har hänt. Konstigt hur olika man kan tänka.
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8
    Framförallt eftersom man måste utföra ett par moment manuellt för att koppla ur autopiloten, sjunka/styra ner så snabb som gjordes, och koppla bort systemet som varnar när man är för nära marken
  16. 8
    Framförallt eftersom man måste utföra ett par moment manuellt för att koppla ur autopiloten, sjunka/styra ner så snabb som gjordes, och koppla bort systemet som varnar när man är för nära marken
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Traditionen med kollektiv skuld lever fortfarande stark i många länder - tyvärr.
  18. 9
    Traditionen med kollektiv skuld lever fortfarande stark i många länder - tyvärr.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Ja det är mycket...

    märkligt, eftersom jag inte ens har den tanken så har jag svårt att förstå hur jag än försöker förstå.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Ja det är mycket... märkligt, eftersom jag inte ens har den tanken så har jag svårt att förstå hur jag än försöker förstå.
  21. Salander
    #11
    Oavsett vad som hänt tycker jag att man bör vänta tills haveriutredningen är klar innan man slänger ut förklaringar.
  22. 11
    Oavsett vad som hänt tycker jag att man bör vänta tills haveriutredningen är klar innan man slänger ut förklaringar.
  23. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    Vi hade ju blodshämnden i Norden också, en gång i tiden, men det var några år sedan...
  24. 12
    Vi hade ju blodshämnden i Norden också, en gång i tiden, men det var några år sedan...
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13
    Ett flygplan som inte har fått några skador i luften pga explosion, krock eller annat kan helt enkelt inte krascha på detta sättet av sig själv. Det är omöjligt.
  26. 13
    Ett flygplan som inte har fått några skador i luften pga explosion, krock eller annat kan helt enkelt inte krascha på detta sättet av sig själv. Det är omöjligt.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Jo det...

    ju sant.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Jo det... ju sant.
  29. Salander
    #15
    Jag tycker det har varit både en och två oförklarliga olyckor på senare tid.Plus att mediabilden kan vara en och verkligheten en annan ibland. För min del så inväntar jag gärna hela utredningen innan man hänger ut en enskild person.
  30. 15
    Jag tycker det har varit både en och två oförklarliga olyckor på senare tid.Plus att mediabilden kan vara en och verkligheten en annan ibland. För min del så inväntar jag gärna hela utredningen innan man hänger ut en enskild person.
  31. Salander
    #16
    Det gäller att inte vara släkt med fel person....
  32. 16
    Det gäller att inte vara släkt med fel person....
  33. Salander
    #17
    Ja verkligen.
  34. 17
    Ja verkligen.
  35. Salander
    #18
    Ja det är ju vad media säger för tillfället, bara något dygn efter kraschen.
  36. 18
    Ja det är ju vad media säger för tillfället, bara något dygn efter kraschen.
  37. Medlem sedan
    Jun 2004
    #19
    Även vid de olyckorna (indonesien bl a) misstänks det ha varit piloten som orsakat krascherna, det indonesiska planet styrdes ut på helt fel rutt t ex. Ett flygplan som är på marschhöjd "kan" i princip inte råka ut för en sådan olycka som denna. Det finns säkerhetssystem som går in, och den hastiga nedstigningen måste varit manuellt utförd.
  38. 19
    Även vid de olyckorna (indonesien bl a) misstänks det ha varit piloten som orsakat krascherna, det indonesiska planet styrdes ut på helt fel rutt t ex. Ett flygplan som är på marschhöjd "kan" i princip inte råka ut för en sådan olycka som denna. Det finns säkerhetssystem som går in, och den hastiga nedstigningen måste varit manuellt utförd.
  39. Medlem sedan
    Jun 2004
    #20
    Fel. Inte media, de rapporterar bara vad flygexperter säger.
  40. 20
    Fel. Inte media, de rapporterar bara vad flygexperter säger.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar