Fråga om grönkålssoppa!
Ordet är fritt
  1. Kerstimärta
    #1

    Fråga om grönkålssoppa!

    Jag tänkte vi skulle äta grönkålssoppa idag. Men har inte gjort den ännu. Har fått lära mig att man ska göra denna soppa gärna dagen innan.

    Men undrar nu om ngn här har erfarenhet att man kan laga den och så äta direkt? Eller blir den besk då? Eller varför ska man göra den dagen innan?
  2. 1
    Fråga om grönkålssoppa! Jag tänkte vi skulle äta grönkålssoppa idag. Men har inte gjort den ännu. Har fått lära mig att man ska göra denna soppa gärna dagen innan.

    Men undrar nu om ngn här har erfarenhet att man kan laga den och så äta direkt? Eller blir den besk då? Eller varför ska man göra den dagen innan?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Hej

    Jag har aldrig hört talas om det och har uppenbarligen inte gjort annat än lagat och ätit direkt.
  4. 2
    Hej

    Jag har aldrig hört talas om det och har uppenbarligen inte gjort annat än lagat och ätit direkt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Samma här som Nea. Jag har bara gjort den och ätit direkt. Fast det kan ju vara som med många andra rätter (tex kalops, köttgrytor etc) - att den blir godare när smakerna fått stå till sig lite.
  6. 3
    Samma här som Nea. Jag har bara gjort den och ätit direkt. Fast det kan ju vara som med många andra rätter (tex kalops, köttgrytor etc) - att den blir godare när smakerna fått stå till sig lite.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #4
    Ingen aning, även om jag ätit det många gånger under min uppväxte. Det var något som alltid serverades på annandag jul. Grönkålssoppa som förrätt och lutfisk som huvudrätt
  8. 4
    Ingen aning, även om jag ätit det många gånger under min uppväxte. Det var något som alltid serverades på annandag jul. Grönkålssoppa som förrätt och lutfisk som huvudrätt
  9. Kerstimärta
    #5
    Tack snälla ni för svar!!

    Jag lagade den nu direkt. Och det var gott.
  10. 5
    Tack snälla ni för svar!!

    Jag lagade den nu direkt. Och det var gott.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar