Flicknamn med krav - Hjälp!
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Aug 2008
    #1

    Flicknamn med krav - Hjälp!

    Nu har vi fått reda på att det är en lite tös som vi väntar.
    Problemet är att jag har inga namn alls som jag fastnat för då vi redan har två tjejer sen tidigare som vi använt "favorit" namnen på.
    Så nu behöver jag all hjälp vi kan få med att hitta namnförslag till vårt fjärde troll.
    MEN jag har vissa krav på namnet:
    1. det får inte börja på S, W eller J då syskonen börjar på dessa bokstäver.
    2. Det får inte innehålla hårda konsonanter, dvs R, T och K m.m.
    3. Det måste fungera lika bra att uttala på svenska som på finska, vilket gör att O och U kan bli lite problematiskt...
    4. Gärna ett namn som inte är jättevanligt (denna punkt är dock inte så högt prioriterat, men kul om det fanns något som passar in på denna punkt med).

    Jag vet, jag har kanske höga krav men vi får se om jag måste ge med mig på någon av punkterna ifall vi hittar ett namn som vi gillar...

    Tack för hjälpen i förväg! :-)
  2. 1
    Flicknamn med krav - Hjälp! Nu har vi fått reda på att det är en lite tös som vi väntar.
    Problemet är att jag har inga namn alls som jag fastnat för då vi redan har två tjejer sen tidigare som vi använt "favorit" namnen på.
    Så nu behöver jag all hjälp vi kan få med att hitta namnförslag till vårt fjärde troll.
    MEN jag har vissa krav på namnet:
    1. det får inte börja på S, W eller J då syskonen börjar på dessa bokstäver.
    2. Det får inte innehålla hårda konsonanter, dvs R, T och K m.m.
    3. Det måste fungera lika bra att uttala på svenska som på finska, vilket gör att O och U kan bli lite problematiskt...
    4. Gärna ett namn som inte är jättevanligt (denna punkt är dock inte så högt prioriterat, men kul om det fanns något som passar in på denna punkt med).

    Jag vet, jag har kanske höga krav men vi får se om jag måste ge med mig på någon av punkterna ifall vi hittar ett namn som vi gillar...

    Tack för hjälpen i förväg! :-)
  3. Medlem sedan
    Nov 2007
    #2
    Kan inte jättemånga finska namn, men Annie kan man ha med olika stavning : Anni, Anu, Elina, liisa, manna. Det är de jag kommer på nu.

    Hoppas du hittar nåt bra.
  4. 2
    Kan inte jättemånga finska namn, men Annie kan man ha med olika stavning : Anni, Anu, Elina, liisa, manna. Det är de jag kommer på nu.

    Hoppas du hittar nåt bra.
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Skulle föreslå:

    Nina
    Minna
    Anne
    Linnea
    Fanny
    Olivia
    Liv
    Amelie
    Isa
    Jennie
    Nellie
    Eleni

    lycka till
  6. 3
    Skulle föreslå:

    Nina
    Minna
    Anne
    Linnea
    Fanny
    Olivia
    Liv
    Amelie
    Isa
    Jennie
    Nellie
    Eleni

    lycka till
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Tack för förslagen. Av de hittills gillar jag Minna faktiskt.
    Men idag sprang jag på ett namn som jag inte hört förut: Minja.
    vad tycks om den?
  8. 4
    Tack för förslagen. Av de hittills gillar jag Minna faktiskt.
    Men idag sprang jag på ett namn som jag inte hört förut: Minja.
    vad tycks om den?
  9. Medlem sedan
    Jun 2010
    #5
    Gillar Minja, känner även en finsk tjej som heter Milja, vilket jag tycker är jättefint.
  10. 5
    Gillar Minja, känner även en finsk tjej som heter Milja, vilket jag tycker är jättefint.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar