Påskmatsvecka
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Påskmatsvecka

    ska försöka rensa ut frysen och kylen innan vi åker till fjällen v 15 och planerar middagarna tills dess på mycket rester är planen.

    -fiskfärsbiffar som serveras som hamburgare till barnen och pressad potatis till oss
    -pasta och köttfärssås på finstrimlad högrev
    -risotto med sparris
    -jordärtskockssoppa till oss vuxna ( barnen gillar inte...) och vegoburgare till dem
    -påskmiddag med släkten, knytis. lax, kyckling, sill, ägg o lite sånt
    -skink o ost paj samt rester
    -åker till fjälls!
  2. 1
    Påskmatsvecka ska försöka rensa ut frysen och kylen innan vi åker till fjällen v 15 och planerar middagarna tills dess på mycket rester är planen.

    -fiskfärsbiffar som serveras som hamburgare till barnen och pressad potatis till oss
    -pasta och köttfärssås på finstrimlad högrev
    -risotto med sparris
    -jordärtskockssoppa till oss vuxna ( barnen gillar inte...) och vegoburgare till dem
    -påskmiddag med släkten, knytis. lax, kyckling, sill, ägg o lite sånt
    -skink o ost paj samt rester
    -åker till fjälls!
  3. Pyssling
    #2
    Tredagarsvecka här, min man och jag åker på kryssning till Helsingfors på torsdag, kommer tillbaka till Stockholm på lördag och då bor vi en natt på hotell där innan vi åker hem på söndag,

    Så det blir kortvecka och planen är:

    Må: Köttgryta på grytbas från frysen, potatis och brysselkål
    Tis: Pannbiffar från frysen med potatis o sås
    Ons: Porterstek o sås från frysen, potatis

    Sonen med flickvän ska vara ensamma hemma när vi är borta och de ska steka pannkakor på torsdag, äta på Burger King på fredag och på lördag bjuder ett storasyskon på middag, så det kommer inte att gå någon nöd på dem
  4. 2
    Tredagarsvecka här, min man och jag åker på kryssning till Helsingfors på torsdag, kommer tillbaka till Stockholm på lördag och då bor vi en natt på hotell där innan vi åker hem på söndag,

    Så det blir kortvecka och planen är:

    Må: Köttgryta på grytbas från frysen, potatis och brysselkål
    Tis: Pannbiffar från frysen med potatis o sås
    Ons: Porterstek o sås från frysen, potatis

    Sonen med flickvän ska vara ensamma hemma när vi är borta och de ska steka pannkakor på torsdag, äta på Burger King på fredag och på lördag bjuder ett storasyskon på middag, så det kommer inte att gå någon nöd på dem
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3
    Här blir det tre stressiga, oengagerade dagar och sedan påsk...
    *mån kommer vi hem sent efter sonens klättring och min "uppklättring", blir hemgjorda hamburgare
    *tis är jag själv med barnen, blir bulgur, halloumi och hummus med grönsaker
    *ons pasta, förmodligen med köttfärssås
    *tors är jag på restaurang med min pappa, familjen hemma äter ugnspannkaka
    *fre äter vi röding
    *lör blir det ägg- och silllunch på landet (hoppas jag), och på kvällen marockansk lammgryta
    *sön påsklunch hos svärföräldrarna. Brukar inte behövas middag efter det...
    *mån vet ej
  6. 3
    Här blir det tre stressiga, oengagerade dagar och sedan påsk...
    *mån kommer vi hem sent efter sonens klättring och min "uppklättring", blir hemgjorda hamburgare
    *tis är jag själv med barnen, blir bulgur, halloumi och hummus med grönsaker
    *ons pasta, förmodligen med köttfärssås
    *tors är jag på restaurang med min pappa, familjen hemma äter ugnspannkaka
    *fre äter vi röding
    *lör blir det ägg- och silllunch på landet (hoppas jag), och på kvällen marockansk lammgryta
    *sön påsklunch hos svärföräldrarna. Brukar inte behövas middag efter det...
    *mån vet ej
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar