Skoluppgift - Mormonkyrkan
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Skoluppgift - Mormonkyrkan

    Yngsta dottern som går i 8:an svarar på ett antal frågor om mormonkyrkan och nu har hon bara en fråga kvar och den vet hon inte hur hon ska svara på, och jag hoppas ni ska ha tips och kan hjälpa till.

    Hur påverkar mormonkyrkan samhället?

    Eleverna fick olika kyrkor och inga fasta svar utan dessa skulle man söka självständigt, men på denna fråga hittar inte hon eller vi något bra relevant svar.
    Snälla någon som kan hjälpa till, med ett svar eller vart vi kan hitta svaret.

    Tack på förhand!
  2. 1
    Skoluppgift - Mormonkyrkan Yngsta dottern som går i 8:an svarar på ett antal frågor om mormonkyrkan och nu har hon bara en fråga kvar och den vet hon inte hur hon ska svara på, och jag hoppas ni ska ha tips och kan hjälpa till.

    Hur påverkar mormonkyrkan samhället?

    Eleverna fick olika kyrkor och inga fasta svar utan dessa skulle man söka självständigt, men på denna fråga hittar inte hon eller vi något bra relevant svar.
    Snälla någon som kan hjälpa till, med ett svar eller vart vi kan hitta svaret.

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Jag skulle kolla vad som finns på so-rummet om ni inte gjort det redan. Det brukar finnas bra info där. Måste det vara det svenska samhället? Ta annars med hur de påverkat Utah i stort till exempel med sina värderingar om månggifte osv, och vad det kan leda till. Att missionera är väl en viktig del i religionen, de försöker således påverka samhället och omvända personer. Jag tror skolan är ute efter mormonernas syn på samhället och hur deras värderingar skiljer sig från de mer vedertagna. Mormonerna vill förstås att deras värderingar skall få så stor genomslagskraft som möjligt. Så har vi angripit liknande uppgifter, fast min dotter skulle skriva om buddhister...
  4. 2
    Jag skulle kolla vad som finns på so-rummet om ni inte gjort det redan. Det brukar finnas bra info där. Måste det vara det svenska samhället? Ta annars med hur de påverkat Utah i stort till exempel med sina värderingar om månggifte osv, och vad det kan leda till. Att missionera är väl en viktig del i religionen, de försöker således påverka samhället och omvända personer. Jag tror skolan är ute efter mormonernas syn på samhället och hur deras värderingar skiljer sig från de mer vedertagna. Mormonerna vill förstås att deras värderingar skall få så stor genomslagskraft som möjligt. Så har vi angripit liknande uppgifter, fast min dotter skulle skriva om buddhister...
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3
    Tack nu jobbar hon på svaret!
  6. 3
    Tack nu jobbar hon på svaret!
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Fast månggiftet slutade de med 1890

    Visst, det finns några utbrytare och extremister som fortfarande vill tillämpa det men den officiella mormonkyrkan övergav månggiftet för 125 år sedan. Ändå är det fortfarande det första man kommer att tänka på i samband med dem...?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Fast månggiftet slutade de med 1890 Visst, det finns några utbrytare och extremister som fortfarande vill tillämpa det men den officiella mormonkyrkan övergav månggiftet för 125 år sedan. Ändå är det fortfarande det första man kommer att tänka på i samband med dem...?
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Jag är fast i det förgångna alltså, där ser man!
  10. 5
    Jag är fast i det förgångna alltså, där ser man!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar