Viktigast hos en frisör?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Viktigast hos en frisör?

    Vad är viktigast för dig hos en frisör?
    Tillgängligheten.
    Vart frisören finns.
    Duktig på att hantera saxen.
    Social kompetens.
    Prisbilden.
    Att han/hon klippt dig länge och vet hur du vill ha det.
    Känd frisör.
    Känd salong.
    Eller annat.

    Min frisör har slutat klippt då hon började på skolan nu i januari, därför undrar jag vad som är viktigt för er, och om någon har tips på en frisör i Uppsala som är bra att klippa och ligger bra till alt har parkeringsplatser i närheten.
  2. 1
    Viktigast hos en frisör? Vad är viktigast för dig hos en frisör?
    Tillgängligheten.
    Vart frisören finns.
    Duktig på att hantera saxen.
    Social kompetens.
    Prisbilden.
    Att han/hon klippt dig länge och vet hur du vill ha det.
    Känd frisör.
    Känd salong.
    Eller annat.

    Min frisör har slutat klippt då hon började på skolan nu i januari, därför undrar jag vad som är viktigt för er, och om någon har tips på en frisör i Uppsala som är bra att klippa och ligger bra till alt har parkeringsplatser i närheten.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Tillgänglighet

    Jag klipper mig hos en frisör som har den smarta affärsidén att ha inrett en husvagn till frisörsalong. Den kör hon sedan runt till de stora arbetsplatserna i stan så att hon besöker var och en en dag i veckan. Så när det behövs tillbringar jag lunchen där och tar sedan en baguette att tugga på när jag kommer tillbaka till skrivbordet.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Tillgänglighet Jag klipper mig hos en frisör som har den smarta affärsidén att ha inrett en husvagn till frisörsalong. Den kör hon sedan runt till de stora arbetsplatserna i stan så att hon besöker var och en en dag i veckan. Så när det behövs tillbringar jag lunchen där och tar sedan en baguette att tugga på när jag kommer tillbaka till skrivbordet.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    att hen förstår vad jag säger, och inet fegar ur, eller gör något annat än det jag ber om.
    Att det inte är svindyrt.
    att det går att ta sig dit och att det finns tider utan att planera ett halvår frammåt.

    I den ordningen.
  6. 3
    att hen förstår vad jag säger, och inet fegar ur, eller gör något annat än det jag ber om.
    Att det inte är svindyrt.
    att det går att ta sig dit och att det finns tider utan att planera ett halvår frammåt.

    I den ordningen.
  7. Singelmorsan
    #4
    Duktig på att hantera saxen. Därefter var frisören finns och priset. Resten känns rätt oviktigt.

    När jag behövt byta frisör har jag frågat kompisar som alltid är snygga i håret var de klipper sig.
  8. 4
    Duktig på att hantera saxen. Därefter var frisören finns och priset. Resten känns rätt oviktigt.

    När jag behövt byta frisör har jag frågat kompisar som alltid är snygga i håret var de klipper sig.
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Det är viktigast var frisören finns
    Vad är en cyniker? En man som vet priset på allt och värdet på ingenting.
    (Oscar Wilde)
  10. 5
    Det är viktigast var frisören finns
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    För mig är det att hon har självfall själv! Ingen frisör som har rakt hår förstår på riktigt hur det är att få ordning på ett hår som är lockigt/vågigt
  12. 6
    För mig är det att hon har självfall själv! Ingen frisör som har rakt hår förstår på riktigt hur det är att få ordning på ett hår som är lockigt/vågigt
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Kompetens
    Tillgänglighet (både geografiskt samt hur lätt det är att få tider)
    Social kompetens
    Pris
  14. 7
    Kompetens
    Tillgänglighet (både geografiskt samt hur lätt det är att få tider)
    Social kompetens
    Pris
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    duktig, tillgänglighet (där bakar jag in var frisören finns, inte bara vilka tider det finns) och prisbilden - i oklar ordning

    Vill också att de klipper verkligen så kort som jag vill, så jag slipper gå dit redan om 3 veckor igen t.ex. Annars tröttnar jag rätt snabbt. Och det där med duktig är lite märkligt. För när jag är utan frisör och behöver en ny, brukar det sluta med att jag knatar in någon stans och bokar en tid - utan att ha minsta aning om hur duktig personen verkligen är. Det brukar gå bra i alla fall, även om jag helt klart kan se stora skillnader i hur skickliga olika frisörer är. Vanligen gör jag detta också när jag inte har klippt mig på 100 år, dvs ska gå från långt till kort hår (igen). En gång gav jag en för mig helt ny frisör helt fria händer (ej färg eller så, men klippningen) och en annan gång fick en annan frisör bara order att klippa superkort. Jag är nog orädd när det gäller mitt hår och det är mitt bästa tips när man behöver en ny frisör - att bara våga. Har i mitt liv mött 3-4 olika frisörer som klippt superbra, ett antal som klipper helt ok och faktiskt bara en där det inte alls blev bra (och henne råkade min man ut för ;-))
  16. 8
    duktig, tillgänglighet (där bakar jag in var frisören finns, inte bara vilka tider det finns) och prisbilden - i oklar ordning

    Vill också att de klipper verkligen så kort som jag vill, så jag slipper gå dit redan om 3 veckor igen t.ex. Annars tröttnar jag rätt snabbt. Och det där med duktig är lite märkligt. För när jag är utan frisör och behöver en ny, brukar det sluta med att jag knatar in någon stans och bokar en tid - utan att ha minsta aning om hur duktig personen verkligen är. Det brukar gå bra i alla fall, även om jag helt klart kan se stora skillnader i hur skickliga olika frisörer är. Vanligen gör jag detta också när jag inte har klippt mig på 100 år, dvs ska gå från långt till kort hår (igen). En gång gav jag en för mig helt ny frisör helt fria händer (ej färg eller så, men klippningen) och en annan gång fick en annan frisör bara order att klippa superkort. Jag är nog orädd när det gäller mitt hår och det är mitt bästa tips när man behöver en ny frisör - att bara våga. Har i mitt liv mött 3-4 olika frisörer som klippt superbra, ett antal som klipper helt ok och faktiskt bara en där det inte alls blev bra (och henne råkade min man ut för ;-))
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Tja jag....

    klipper mig för 100 spänn, bara håret blir kortare och det är billigt räcker för mig. Jag är för övrigt så ful så det är ändå ingen ide att lägga en massa allmosor på håret.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  18. 9
    Tja jag.... klipper mig för 100 spänn, bara håret blir kortare och det är billigt räcker för mig. Jag är för övrigt så ful så det är ändå ingen ide att lägga en massa allmosor på håret.
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Eftersom jag i stort sett alltid säger "du har fria händer, och det ska bli snyggt och det ska SYNAS att det är klippt när jag går härifrån"
    så är det viktigast att det är en frisör som är modig och som verkligen är kunnig.
    Jag har gått till väldigt många olika salonger de senaste 25 åren, säkert 20 olika och av dem är det kanske 2-3 st som varit riktigt bra, och då har jag ändå gått till många kända frisörer som ska vara duktiga.
    Överlag tycker jag att frisörer är rätt kassa. JAG vet inget om frisyrer o klipptekniker, det betalar jag för att de ska kunna och när de då inte kan det så är det så trist.

    Klippte mig hos en ny frisör för några veckor sedan och då blev jag mycket nöjd!
  20. 10
    Eftersom jag i stort sett alltid säger "du har fria händer, och det ska bli snyggt och det ska SYNAS att det är klippt när jag går härifrån"
    så är det viktigast att det är en frisör som är modig och som verkligen är kunnig.
    Jag har gått till väldigt många olika salonger de senaste 25 åren, säkert 20 olika och av dem är det kanske 2-3 st som varit riktigt bra, och då har jag ändå gått till många kända frisörer som ska vara duktiga.
    Överlag tycker jag att frisörer är rätt kassa. JAG vet inget om frisyrer o klipptekniker, det betalar jag för att de ska kunna och när de då inte kan det så är det så trist.

    Klippte mig hos en ny frisör för några veckor sedan och då blev jag mycket nöjd!
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    Att frisören inte förväntar mig att jag tänker prata.

    Jag har ingen avancerad frisyr och är rätt ointresserad av mitt hår så jag vill vara att någon kapar det och det är så svårt att göra det på sig själv.

    Sist klippte en kollega mitt hår på jobbet. Annars klipper jag mig hos frisören i mitt stadsdelscentrum. Det är en hårsalong med 60-tals inredning där alla ohippa i kvarteret klipper sig.
  22. 11
    Att frisören inte förväntar mig att jag tänker prata.

    Jag har ingen avancerad frisyr och är rätt ointresserad av mitt hår så jag vill vara att någon kapar det och det är så svårt att göra det på sig själv.

    Sist klippte en kollega mitt hår på jobbet. Annars klipper jag mig hos frisören i mitt stadsdelscentrum. Det är en hårsalong med 60-tals inredning där alla ohippa i kvarteret klipper sig.
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    Har en kollega i Uppsala vars dotter är frisör och de andra kollegorna klipper sig där och är nöjda men jag vet ej salong. (Kan ta reda på men vi tar det hia pm isåfall)
  24. 12
    Har en kollega i Uppsala vars dotter är frisör och de andra kollegorna klipper sig där och är nöjda men jag vet ej salong. (Kan ta reda på men vi tar det hia pm isåfall)
  25. Medlem sedan
    Apr 2001
    #13
    Viktigt:
    Tillgängligheten.
    Vart frisören finns.
    Duktig på att hantera saxen.
    Social kompetens.
    Prisbilden.
    Att han/hon klippt dig länge och vet hur du vill ha det.

    Oviktigt:
    Känd frisör.
    Känd salong.
    Eller annat.

    /Hälsar hon som klipper sig hos marockanskan nere på torget
    I much prefer whining to counting my blessings!
  26. 13
    Viktigt:
    Tillgängligheten.
    Vart frisören finns.
    Duktig på att hantera saxen.
    Social kompetens.
    Prisbilden.
    Att han/hon klippt dig länge och vet hur du vill ha det.

    Oviktigt:
    Känd frisör.
    Känd salong.
    Eller annat.

    /Hälsar hon som klipper sig hos marockanskan nere på torget
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14
    Kolla gärna upp och skicka ett PM.
    Tack!
  28. 14
    Kolla gärna upp och skicka ett PM.
    Tack!
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15
    Eg. Är bara en sak viktig: att de är bra på att klippa. Och lite priset. Var på en namnkunnig salong en gång förra året och visst, det blev jättebra, men kostade 700 spänn för en klippning. Too much.
  30. 15
    Eg. Är bara en sak viktig: att de är bra på att klippa. Och lite priset. Var på en namnkunnig salong en gång förra året och visst, det blev jättebra, men kostade 700 spänn för en klippning. Too much.
  31. Medlem sedan
    Mar 2006
    #16
    Den frisörsalong jag använder mig av sedan ett par år går jag till pga tillgänglighet och flera bra frisörer, vilket gör att det ofta går att få tid med väldigt kort varsel. Barnen brukar också klippa sig där och då brukar vi kunna klippa alla samma tid med olika frisörer, vilket är mycket smidigt.
  32. 16
    Den frisörsalong jag använder mig av sedan ett par år går jag till pga tillgänglighet och flera bra frisörer, vilket gör att det ofta går att få tid med väldigt kort varsel. Barnen brukar också klippa sig där och då brukar vi kunna klippa alla samma tid med olika frisörer, vilket är mycket smidigt.
  33. Medlem sedan
    Jan 2001
    #17
    Det viktigaste är att frisören klipper en frisyr som jag trivs med och som passar mitt hår. Jag tycker ofta att jag får en frisyr som hade passat till ett hår som var dubbelt så tjockt som mitt. Eller så får jag en annan frisyr än den jag har försökt förklara att jag vill ha.
    (Ärligt talat, jag klipper mig oftast själv...)

    Min rangordning av alternativen:
    Att han/hon klippt dig länge och vet hur du vill ha det. (Fast det inträffar ju inte...)
    Duktig på att hantera saxen.
    Vart frisören finns.
    Tillgängligheten.
    Prisbilden.
    Social kompetens.
  34. 17
    Det viktigaste är att frisören klipper en frisyr som jag trivs med och som passar mitt hår. Jag tycker ofta att jag får en frisyr som hade passat till ett hår som var dubbelt så tjockt som mitt. Eller så får jag en annan frisyr än den jag har försökt förklara att jag vill ha.
    (Ärligt talat, jag klipper mig oftast själv...)

    Min rangordning av alternativen:
    Att han/hon klippt dig länge och vet hur du vill ha det. (Fast det inträffar ju inte...)
    Duktig på att hantera saxen.
    Vart frisören finns.
    Tillgängligheten.
    Prisbilden.
    Social kompetens.
  35. Medlem sedan
    Jan 2009
    #18
    Just nu har jag en enkel frisyr och då är det följande som gäller:

    Viktigt i prioordning:
    Vart frisören finns och Tillgängligheten.
    Prisbilden
    Duktig på att hantera saxen.
    Att han/hon klippt dig länge och vet hur du vill ha det.
    Mindre viktigt:
    Social kompetens.
    Helt ointressant:
    Känd frisör.
    Känd salong.

    När jag hade en mer avancerad frisyr var det viktigare att frisören var skicklig och att hen klippt mig länge och visste hur jag ville ha det. Då var jag beredd att betala mer för det samt boka in mig långt i förväg. Med min nuvarande frisyr är jag inte beredd att betala mer och vill vara flexibel.

    Fast en av anledningarna att jag har min nuvarande frisyr är för att spara tid och pengar. Det skiljer mycket per år.
    Ha det gott!
  36. 18
    Just nu har jag en enkel frisyr och då är det följande som gäller:

    Viktigt i prioordning:
    Vart frisören finns och Tillgängligheten.
    Prisbilden
    Duktig på att hantera saxen.
    Att han/hon klippt dig länge och vet hur du vill ha det.
    Mindre viktigt:
    Social kompetens.
    Helt ointressant:
    Känd frisör.
    Känd salong.

    När jag hade en mer avancerad frisyr var det viktigare att frisören var skicklig och att hen klippt mig länge och visste hur jag ville ha det. Då var jag beredd att betala mer för det samt boka in mig långt i förväg. Med min nuvarande frisyr är jag inte beredd att betala mer och vill vara flexibel.

    Fast en av anledningarna att jag har min nuvarande frisyr är för att spara tid och pengar. Det skiljer mycket per år.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar