Tidigt uppe sent i säng i dag
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Tidigt uppe sent i säng i dag

    efter en riktigt kul dag där jag fick både spontan och mer utvärderande beröm.
    Jag brukar bli " generad" när folk säger att jag gör något bra, eller kanske extra bra ( jobbet här) och ni vet "äsch det var väl inget"
    Efter att ha läst någon artikeln för ett tag sen om just detta tränar jag på att säga " Tack, vad kul att ni tyckte det var bra och vad glad jag blir att du berättar det för mig"
    Är också mer på och berömmer andra som gör bra insatser i smått och stort. Har ingen arbetsledarroll just nu, men en mer...hm coachande utvecklande roll/ stöd åt många och försöker verkligen lyfta fram det till dem när de gör jobbet bra.
    Det tas verkligen oftast emot i samma anda som jag själv gjort " äsch det var väl inget".
    Hur är ni själva på att ta emot beröm?
    Hur tänker ni när ni ger kolleger, medarbetare, familj, barn beröm?
  2. 1
    Tidigt uppe sent i säng i dag efter en riktigt kul dag där jag fick både spontan och mer utvärderande beröm.
    Jag brukar bli " generad" när folk säger att jag gör något bra, eller kanske extra bra ( jobbet här) och ni vet "äsch det var väl inget"
    Efter att ha läst någon artikeln för ett tag sen om just detta tränar jag på att säga " Tack, vad kul att ni tyckte det var bra och vad glad jag blir att du berättar det för mig"
    Är också mer på och berömmer andra som gör bra insatser i smått och stort. Har ingen arbetsledarroll just nu, men en mer...hm coachande utvecklande roll/ stöd åt många och försöker verkligen lyfta fram det till dem när de gör jobbet bra.
    Det tas verkligen oftast emot i samma anda som jag själv gjort " äsch det var väl inget".
    Hur är ni själva på att ta emot beröm?
    Hur tänker ni när ni ger kolleger, medarbetare, familj, barn beröm?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Är rätt kass...

    på att både ta emot beröm och ge.

    HATAR verkligen när någon försöker berömma mig, tur att det så gott som aldrig händer. Ge beröm är jag asdålig på, tänker inte i sådana tankebanor och skulle jag råka göra det så är det i regel alltid för sent att ge beröm.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  4. 2
    Är rätt kass... på att både ta emot beröm och ge.

    HATAR verkligen när någon försöker berömma mig, tur att det så gott som aldrig händer. Ge beröm är jag asdålig på, tänker inte i sådana tankebanor och skulle jag råka göra det så är det i regel alltid för sent att ge beröm.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    De ggr jag får beröm så säger jag åh, vad snällt sagt eller åh, vad glad jag blir eller åh, vad roligt att höra.

    Jag tycker det är så förbaskat tråkigt när folk inte kan ta emot beröm och jag vill inte vara sådan tråkigmåns när folk är så snälla mot mig och verkligen ger mig beröm. Vill liksom bjuda på det, även om jag också blir lite sådär generad inom mig.

    Beröm ger jag bara när någon gjort något i mina ögon/öron som är riktigt bra. Kunde kanske slösa lite mer beröm runt mig....
    Barnen får mycket beröm och det kan vara för det lilla.
  6. 3
    De ggr jag får beröm så säger jag åh, vad snällt sagt eller åh, vad glad jag blir eller åh, vad roligt att höra.

    Jag tycker det är så förbaskat tråkigt när folk inte kan ta emot beröm och jag vill inte vara sådan tråkigmåns när folk är så snälla mot mig och verkligen ger mig beröm. Vill liksom bjuda på det, även om jag också blir lite sådär generad inom mig.

    Beröm ger jag bara när någon gjort något i mina ögon/öron som är riktigt bra. Kunde kanske slösa lite mer beröm runt mig....
    Barnen får mycket beröm och det kan vara för det lilla.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    ok hm vad tråkigt.
  8. 4
    ok hm vad tråkigt.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    jag tänker också lite så, att om någon nu ärligt uppskattar något jag gör och berättar det. Varför kan man inte då säga tack och samtidigt berätta tillbaka att jag uppskattar att de säger det.
  10. 5
    jag tänker också lite så, att om någon nu ärligt uppskattar något jag gör och berättar det. Varför kan man inte då säga tack och samtidigt berätta tillbaka att jag uppskattar att de säger det.
  11. Kerstimärta
    #6
    Jag säger min reaktion. Värderar inte heller. Blir glad.

    Jag ger gärna beröm för att jag vill att andra ska känna sig glada åt det de uppnått.
  12. 6
    Jag säger min reaktion. Värderar inte heller. Blir glad.

    Jag ger gärna beröm för att jag vill att andra ska känna sig glada åt det de uppnått.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar