pollentrött
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    pollentrött

    Eller jag är trött dom i slut som artist trött. ...lägger mig tidigt o sover ganska länge ändå. Sitter här på jobbet och väntar och känner att jag skulle kunna somna mot väggen här. Så kom jag på att ja just ja ...pollen!
    Tur vi ska till fjällen snart. Snö, inge pollen och mycket frisk luft motiv samt vila kanske gör susen. Hoppas jag *gäsp*
  2. 1
    pollentrött Eller jag är trött dom i slut som artist trött. ...lägger mig tidigt o sover ganska länge ändå. Sitter här på jobbet och väntar och känner att jag skulle kunna somna mot väggen här. Så kom jag på att ja just ja ...pollen!
    Tur vi ska till fjällen snart. Snö, inge pollen och mycket frisk luft motiv samt vila kanske gör susen. Hoppas jag *gäsp*
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Jag käkar medicin sen en månad, lika trött för det (inte av medicinen, ovanligt jobbigt pollenår hittills).

    Men man överlever iaf varje år!

    Ha så kul i fjällen, själv lider jag hellre av pollen /fryslorten
  4. 2
    Jag käkar medicin sen en månad, lika trött för det (inte av medicinen, ovanligt jobbigt pollenår hittills).

    Men man överlever iaf varje år!

    Ha så kul i fjällen, själv lider jag hellre av pollen /fryslorten
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Hm är det, inte konstigt att jag känner det då. Det brukar alltid börja med just trötthet jag inte kan förklara sen kommer nysande och de rinnande ögonen lite senare på säsongen.
    Borde försöka få en spruta.....
  6. 3
    Hm är det, inte konstigt att jag känner det då. Det brukar alltid börja med just trötthet jag inte kan förklara sen kommer nysande och de rinnande ögonen lite senare på säsongen.
    Borde försöka få en spruta.....
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Om jag fattat rätt funkar det inte när man som jag har mot alla möjliga pollen..
    Men det har iaf "vuxit" bort så tillvida att jag inte blir lika sjuk längre som första tio åren.. Mkt mildare symtom, och inte lika mkt i ögon som förr. Men visst, lite irriterande är det att ha feb/mars t.o.m september. Värst är midsommar till skolstart.
  8. 4
    Om jag fattat rätt funkar det inte när man som jag har mot alla möjliga pollen..
    Men det har iaf "vuxit" bort så tillvida att jag inte blir lika sjuk längre som första tio åren.. Mkt mildare symtom, och inte lika mkt i ögon som förr. Men visst, lite irriterande är det att ha feb/mars t.o.m september. Värst är midsommar till skolstart.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Jag har nyst en del sista veckan och tycker jag är extra snuvig men jag är inte dokuemnterat allergisk utan känner av lite ibland.

    Dottern och sambon har käkat allergitabletter ett tag. Tyvärr har dottern både björk och geäs så vi får hålla på ett tag
  10. 5
    Jag har nyst en del sista veckan och tycker jag är extra snuvig men jag är inte dokuemnterat allergisk utan känner av lite ibland.

    Dottern och sambon har käkat allergitabletter ett tag. Tyvärr har dottern både björk och geäs så vi får hålla på ett tag
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    jo det finns ett läkemedel man gav förr som man fick som spruta en gång, så var man ok resten av säsongen. Nu hade det lite små biverkningar på bland annat binjurarna så man ger den väldigt sällan numera. Dessutom har vi mer moderna läkemedel att bota symptomen med.
    Men jag skulle gärna i alla fall ta den där sprutan!
  12. 6
    jo det finns ett läkemedel man gav förr som man fick som spruta en gång, så var man ok resten av säsongen. Nu hade det lite små biverkningar på bland annat binjurarna så man ger den väldigt sällan numera. Dessutom har vi mer moderna läkemedel att bota symptomen med.
    Men jag skulle gärna i alla fall ta den där sprutan!
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Trist, jag är inte jätteallergisk och det brukar komma senare. Tröttheten brukar dock komma först, men kan såklart bero på andra saker också.
  14. 7
    Trist, jag är inte jätteallergisk och det brukar komma senare. Tröttheten brukar dock komma först, men kan såklart bero på andra saker också.
  15. Medlem sedan
    Oct 2014
    #8
    Missade namnet, Depo-Medrol!
  16. 8
    Missade namnet, Depo-Medrol!
  17. Medlem sedan
    Oct 2006
    #9
    aha, aldrig hört tror jag.. Måste kollas upp.
  18. 9
    aha, aldrig hört tror jag.. Måste kollas upp.
  19. Medlem sedan
    Oct 2014
    #10
    man ger den som sagt var mycket mycket sällan numera, men var vanligt förr.
  20. 10
    man ger den som sagt var mycket mycket sällan numera, men var vanligt förr.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar