Hund till Norge?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Hund till Norge?

    Är det någon som åpå rak arm vet om hunden måste vaccineras, och med vad, för att följa med till Norge?
  2. 1
    Hund till Norge? Är det någon som åpå rak arm vet om hunden måste vaccineras, och med vad, för att följa med till Norge?
  3. ÅJ67 m 3 kidz
    #2
    Du behöver hundpass och den skall avmaskas mot dvärgbandmask hos veterinär http://www.skk.se/nyheter/2013/3/nya...or-till-norge/
  4. 2
    Du behöver hundpass och den skall avmaskas mot dvärgbandmask hos veterinär http://www.skk.se/nyheter/2013/3/nya...or-till-norge/
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Du behöver också byta namn på hunden till ett dubbelnamn.

    Ole ska ingå i namnet för en hane och Marit för en tik.
  6. 3
    Du behöver också byta namn på hunden till ett dubbelnamn.

    Ole ska ingå i namnet för en hane och Marit för en tik.
  7. Kerstimärta
    #4
    Är det bara det?

    Min mamma har vaccinerat sin hund mot ngt. Så var det typ sen en väntetid innan det gällde.
  8. 4
    Är det bara det?

    Min mamma har vaccinerat sin hund mot ngt. Så var det typ sen en väntetid innan det gällde.
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Är det inte rabiesvaccin också? jag har inte åkt själv med hund men vet bekanta som gjort det och de har rabiesvacinerat. Sen är ju vissa hundraser förbjudna i Norge.
  10. 5
    Är det inte rabiesvaccin också? jag har inte åkt själv med hund men vet bekanta som gjort det och de har rabiesvacinerat. Sen är ju vissa hundraser förbjudna i Norge.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    haha
  12. 6
    haha
  13. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #7

    Eventuellt Ole-Marit då alltså

    ...om hunden är osäker på sin könstillhörighet och är vederbörligen hbtq-certifierad!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  14. 7
    Eventuellt Ole-Marit då alltså ...om hunden är osäker på sin könstillhörighet och är vederbörligen hbtq-certifierad!
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Knepigt det blev. Det är ju en tik, men heter redan Ole. Det är en HBTQ-hund. Kan inte kön vara valfritt, som det är på en del ställen för folk?
  16. 8
    Knepigt det blev. Det är ju en tik, men heter redan Ole. Det är en HBTQ-hund. Kan inte kön vara valfritt, som det är på en del ställen för folk?
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Simpelt, enkelt, ju!
    Blev lite orolig, tänk om det skulle rabiesvaccineras, och kollas antikroppar innan den gildes. Fast det hr de visst också tagit bort? Jag har nämligen rabiesvaccinerat hunden när hon var valp, och då vart det för få antikroppar, så det gildes inte, och sedan struntade jag in det, och har hållit henne i landet . Men nu har jag nya semesterplaner
  18. 9
    Simpelt, enkelt, ju!
    Blev lite orolig, tänk om det skulle rabiesvaccineras, och kollas antikroppar innan den gildes. Fast det hr de visst också tagit bort? Jag har nämligen rabiesvaccinerat hunden när hon var valp, och då vart det för få antikroppar, så det gildes inte, och sedan struntade jag in det, och har hållit henne i landet . Men nu har jag nya semesterplaner
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    ha ha, vi har visst bägge hundar utan klar tillhörighet i vår bekantskapskrets
  20. 10
    ha ha, vi har visst bägge hundar utan klar tillhörighet i vår bekantskapskrets
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Den människoätande pappilionhunden på 3 kg kan inte ens en norrman vara rädd för.
  22. 11
    Den människoätande pappilionhunden på 3 kg kan inte ens en norrman vara rädd för.
  23. ÅJ67 m 3 kidz
    #12
    Ja precis som SKK anger så är det bara behandling mot Dvärgbandmask om man kommer från Sverige och skall resa in i Norge.
  24. 12
    Ja precis som SKK anger så är det bara behandling mot Dvärgbandmask om man kommer från Sverige och skall resa in i Norge.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar