Torsdag,
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Torsdag,

    och gråheten är tillbaka... Mina vanligtvis lugna torsdagar förvandlas idag till något annat. Jag ska äta lunch med bästa fransyskan, som jag inte sett på flera år ! Detta i stan's alldeles ypperliga bokhandel, så jag tänkte försöka komma iväg tidigt, för efteråt kommer en kanske ny elev hit. Han behöver hjälp med fysik på en nivå som jag inte vet om jag klarar... Sedan ska jag till en elev andra året på "natur" och sedan till en annan elev andra året på "ekonomisk". Och sedan kommer jag att vara trött. Borde dessutom försöka förbereda några kemiuppgifter, inför tisdagens förhör, då jag ska lyckas plocka in två kemi-fysikförhör, och tre i matte. Jag brukar ha ensamma måndagar för förberedelser, men på måndag är det ju helgdag och i helgen kommer svärmor med man och jag har inte en aning om vad vi ska kunna äta, för att göra helgen lite festlig.
    Tjo på er !
  2. 1
    Torsdag, och gråheten är tillbaka... Mina vanligtvis lugna torsdagar förvandlas idag till något annat. Jag ska äta lunch med bästa fransyskan, som jag inte sett på flera år ! Detta i stan's alldeles ypperliga bokhandel, så jag tänkte försöka komma iväg tidigt, för efteråt kommer en kanske ny elev hit. Han behöver hjälp med fysik på en nivå som jag inte vet om jag klarar... Sedan ska jag till en elev andra året på "natur" och sedan till en annan elev andra året på "ekonomisk". Och sedan kommer jag att vara trött. Borde dessutom försöka förbereda några kemiuppgifter, inför tisdagens förhör, då jag ska lyckas plocka in två kemi-fysikförhör, och tre i matte. Jag brukar ha ensamma måndagar för förberedelser, men på måndag är det ju helgdag och i helgen kommer svärmor med man och jag har inte en aning om vad vi ska kunna äta, för att göra helgen lite festlig.
    Tjo på er !
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Pilgrimsmusslor vill jag bjuda på, kanske imorgon. I övrigt blir det nog lax ikväll och nån köttbit på lördag tror jag. Manu upptäckte en STOR spik i höger framdäck igår och L har en tennismatch på lördag, jag vet inte hur vi ska lösa logistiken kring detta ännu.
  4. 2
    Pilgrimsmusslor vill jag bjuda på, kanske imorgon. I övrigt blir det nog lax ikväll och nån köttbit på lördag tror jag. Manu upptäckte en STOR spik i höger framdäck igår och L har en tennismatch på lördag, jag vet inte hur vi ska lösa logistiken kring detta ännu.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Har ni inte ett litet garage i närheten som kan laga däcket? Kör med reservdäcket under tiden.
  6. 3
    Har ni inte ett litet garage i närheten som kan laga däcket? Kör med reservdäcket under tiden.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Inget reservdäck, bara sånt där reservlagningskit under förarsätet. Nya bilar och alla tramsiga nymodigheter...
  8. 4
    Inget reservdäck, bara sånt där reservlagningskit under förarsätet. Nya bilar och alla tramsiga nymodigheter...
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    Precis, tramsiga nymodigheter !
  10. 5
    Precis, tramsiga nymodigheter !
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Han fick tid hos Point S direkt efter jobbet så däcket är i lagningstagen just nu.
  12. 6
    Han fick tid hos Point S direkt efter jobbet så däcket är i lagningstagen just nu.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar