Ny matvecka
Mat & dryck
  1. Pyssling
    #1

    Ny matvecka

    Inte planerat denna vecka helt klart, två middagar har jag fixat idag, det blev en köttfärs- och zuccinilasagne och en låda med rostad blomkål täckt med karl-johansvampsfraiche och stekt bacon i strimlor och sen skivade tomater och riven ost på toppen.

    Så åtminstone en middag till bör jag hitta på, vi planerar ganska sällan fredag-söndag utan det får bli lite vad vi är sugna på och eftersom jag nuförtiden inte jobbar helger så känns det inte som ett problem.

    Jag har fyllda färsbiffar i frysen med fetaost, soltorkade tomater o svarta oliver, tror att de får bli middag på torsdag, med tzatsiki och klytpotatis!
  2. 1
    Ny matvecka Inte planerat denna vecka helt klart, två middagar har jag fixat idag, det blev en köttfärs- och zuccinilasagne och en låda med rostad blomkål täckt med karl-johansvampsfraiche och stekt bacon i strimlor och sen skivade tomater och riven ost på toppen.

    Så åtminstone en middag till bör jag hitta på, vi planerar ganska sällan fredag-söndag utan det får bli lite vad vi är sugna på och eftersom jag nuförtiden inte jobbar helger så känns det inte som ett problem.

    Jag har fyllda färsbiffar i frysen med fetaost, soltorkade tomater o svarta oliver, tror att de får bli middag på torsdag, med tzatsiki och klytpotatis!
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Påsklov här, och barnen är hemma lite hipp som happ så ingen vanlig vecka med andra ord vilket speglar sig i maten.
    Måndag åt vi påskrester, matjestårta, sill och lax med lite kokt potatis till.
    Tisdag åt vi hel kyckling i ugn
    Idag blir det spaghetti med hemgjord pesto
    Torsdag har vi lovat barnen att hämta sushi
    Fredag vet jag inte riktigt, kanske har vi barnvakt... maken och jag är bjudna på en invigning av en ny restaurang.
    Lördag har vi gäster, då tar vi nog fram en lammstek ur frysen.
    Söndag vet ej
  4. 2
    Påsklov här, och barnen är hemma lite hipp som happ så ingen vanlig vecka med andra ord vilket speglar sig i maten.
    Måndag åt vi påskrester, matjestårta, sill och lax med lite kokt potatis till.
    Tisdag åt vi hel kyckling i ugn
    Idag blir det spaghetti med hemgjord pesto
    Torsdag har vi lovat barnen att hämta sushi
    Fredag vet jag inte riktigt, kanske har vi barnvakt... maken och jag är bjudna på en invigning av en ny restaurang.
    Lördag har vi gäster, då tar vi nog fram en lammstek ur frysen.
    Söndag vet ej
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Det här blev en litet udda vecka eftersom barnen knappt har varit hemma.
    må: lunch: spagetti och köttfärssås, kväll: sill- och lax-smörgås
    ti: omelett med potatis, svamp och fetaost i
    on: pasta med grönkålssås
    to: mjölk och smörgås
    fr: jag hoppas min make har planerat den...
  6. 3
    Det här blev en litet udda vecka eftersom barnen knappt har varit hemma.
    må: lunch: spagetti och köttfärssås, kväll: sill- och lax-smörgås
    ti: omelett med potatis, svamp och fetaost i
    on: pasta med grönkålssås
    to: mjölk och smörgås
    fr: jag hoppas min make har planerat den...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar