God morgon
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Dec 1999
    #1

    God morgon

    Hinner inte kika in här som jag hade önskat, men hoppas i alla fall att ni alla mår bra & haft en skön påsk! Vi hade svärmor på besök under 12 dagar, men nu är det lugnt igen. Dessvärre var alla sjuka under påsken (alla utom jag), men vi var i alla fall tillsammans . Lite tråkiga jobbesked för T, men det tar vi oss nog igenom på något sätt, men det knäckte också immunförsvaret. Ha en fin vecka!!!
  2. 1
    God morgon Hinner inte kika in här som jag hade önskat, men hoppas i alla fall att ni alla mår bra & haft en skön påsk! Vi hade svärmor på besök under 12 dagar, men nu är det lugnt igen. Dessvärre var alla sjuka under påsken (alla utom jag), men vi var i alla fall tillsammans . Lite tråkiga jobbesked för T, men det tar vi oss nog igenom på något sätt, men det knäckte också immunförsvaret. Ha en fin vecka!!!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Hej Katta, trevligt att se dig, när du har tid för oss !
    Här har vi första dagen av två veckors vårlov, och solen strålar. Vi håller på att förbereda oss för några dagars vistelse i London, dit vi tar Eurostar på onsdag. Men först måste vi förflytta oss till svärmor. Trodde att det skulle bli idag, men det blir imorgon. Funderar på vad jag ska sätta på fötterna i kungliga huvudstaden - har ett par vinterskor och ett par sandaler att välja emellan...
  4. 2
    Hej Katta, trevligt att se dig, när du har tid för oss !
    Här har vi första dagen av två veckors vårlov, och solen strålar. Vi håller på att förbereda oss för några dagars vistelse i London, dit vi tar Eurostar på onsdag. Men först måste vi förflytta oss till svärmor. Trodde att det skulle bli idag, men det blir imorgon. Funderar på vad jag ska sätta på fötterna i kungliga huvudstaden - har ett par vinterskor och ett par sandaler att välja emellan...
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Hej Katta! Bättre att se dig här sällan än inte alls. Hoppas jobbsituationen löser sig bättre än bra och att ni nu får vara friska ett bra tag framöver. Att vara tillsammans är inte fy skam.
  6. 3
    Hej Katta! Bättre att se dig här sällan än inte alls. Hoppas jobbsituationen löser sig bättre än bra och att ni nu får vara friska ett bra tag framöver. Att vara tillsammans är inte fy skam.
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4
    Oj, jag hade tänkt skriva "ett par promenadvänliga vårskor" tills jag läste alternativen. Kolla yr.no vad de säger om kommande veckas väder i London vetja.
  8. 4
    Oj, jag hade tänkt skriva "ett par promenadvänliga vårskor" tills jag läste alternativen. Kolla yr.no vad de säger om kommande veckas väder i London vetja.
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Välj de som är skönast att gà i. Det blir mycket traskande i storstäder.
  10. 5
    Välj de som är skönast att gà i. Det blir mycket traskande i storstäder.
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Fin vecka till dig med. Tràkiga besked kan man vara utan, hoppas att det löser sig.
    Här är allt gott. Storebror är hemma och pluggar och lillebror är i skolan och väntar spänt pà lov islutet av veckan. Han är trött. Vi àker ner till södern andra veckan. Det skall bli skönt!
  12. 6
    Fin vecka till dig med. Tràkiga besked kan man vara utan, hoppas att det löser sig.
    Här är allt gott. Storebror är hemma och pluggar och lillebror är i skolan och väntar spänt pà lov islutet av veckan. Han är trött. Vi àker ner till södern andra veckan. Det skall bli skönt!
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7
    Normalt är det fint väder hela veckan. Ingen tropiskt väder men sol. Engelskorna gàr med kortärmat och bara magar även när det är snöstorm sà samdaler är bra om du inte är frusen om fötterna.
  14. 7
    Normalt är det fint väder hela veckan. Ingen tropiskt väder men sol. Engelskorna gàr med kortärmat och bara magar även när det är snöstorm sà samdaler är bra om du inte är frusen om fötterna.
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    London

    låter härligt! Blir det först gången? Jag, som är ganska frusen, skulle definitivt ta vinterskorna, mest för att regn & vind inte är så lockande att skvalpa omkring i "barfota". Men det kanske är finvårväder där...? Ha ett skönt lov!
  16. 8
    London låter härligt! Blir det först gången? Jag, som är ganska frusen, skulle definitivt ta vinterskorna, mest för att regn & vind inte är så lockande att skvalpa omkring i "barfota". Men det kanske är finvårväder där...? Ha ett skönt lov!
  17. Medlem sedan
    Dec 1999
    #9
    Den höll inte alls!
    Jag som klarade mig undan när övriga var sjuka har nu åkt på något liknande tjafs. Halsont och huvud som snart sprängs, resten av kroppen också öm och osmidig. Hemma i mysbrallor och fleece-som jag även sov i, så illa var det!
    Ute skiner i alla fall solen, något uppmuntrande.
  18. 9
    Den höll inte alls!
    Jag som klarade mig undan när övriga var sjuka har nu åkt på något liknande tjafs. Halsont och huvud som snart sprängs, resten av kroppen också öm och osmidig. Hemma i mysbrallor och fleece-som jag även sov i, så illa var det!
    Ute skiner i alla fall solen, något uppmuntrande.
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10
    Södern! Längtar också dit, speciellt när man tittar på yr.no...
    Härligt med en storebror som pluggar-minns dina våndor med att han inte insåg sitt eget bästa alltid.
    Vår 15-åring klarar sig rätt bra, det tråkiga är att han är väldigt bekväm, gör bara endast det som behövs, trots att han kapacitet till mer. Tips...?
  20. 10
    Södern! Längtar också dit, speciellt när man tittar på yr.no...
    Härligt med en storebror som pluggar-minns dina våndor med att han inte insåg sitt eget bästa alltid.
    Vår 15-åring klarar sig rätt bra, det tråkiga är att han är väldigt bekväm, gör bara endast det som behövs, trots att han kapacitet till mer. Tips...?
  21. Medlem sedan
    Feb 2001
    #11
    Inga tips. Har insett efter flera àrs hàrsslitande att de börjar plugga pà riktigt när de fattar att det är bara för sig själva de har resultaten. Inte för mor & far eller lärarna.
  22. 11
    Inga tips. Har insett efter flera àrs hàrsslitande att de börjar plugga pà riktigt när de fattar att det är bara för sig själva de har resultaten. Inte för mor & far eller lärarna.
  23. Medlem sedan
    Dec 1999
    #12
    Exakt vad jag misstänkte!
    Och när gick ljuset upp för storebror?
    (lillebror insåg det tidigt, misstänker jag?)
  24. 12
    Exakt vad jag misstänkte!
    Och när gick ljuset upp för storebror?
    (lillebror insåg det tidigt, misstänker jag?)
  25. Medlem sedan
    Feb 2001
    #13
    Storebror blev träffad av flitens blixt 3 veckor innan le bac och sen dess har han pluggat ihärdigt.
    Lillebror har alltid tagit skolan pà allvar, han sliter inte ihjäl sig men gör allt som bör göras och lite till.
  26. 13
    Storebror blev träffad av flitens blixt 3 veckor innan le bac och sen dess har han pluggat ihärdigt.
    Lillebror har alltid tagit skolan pà allvar, han sliter inte ihjäl sig men gör allt som bör göras och lite till.
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14
    Åh nej vad trist att du blev dålig! Hoppas hemmavarandet hjälper och gör dig frisk som en nötkärna!
  28. 14
    Åh nej vad trist att du blev dålig! Hoppas hemmavarandet hjälper och gör dig frisk som en nötkärna!
  29. Medlem sedan
    May 2001
    #15
    15-åring ? Nej, du skojar !!
  30. 15
    15-åring ? Nej, du skojar !!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar