Jaaa, nytt jobb, så himla glad!!
Ordet är fritt
  1. Pyssling
    #1

    Jaaa, nytt jobb, så himla glad!!

    Jag gjorde ju en rejäl chansning för ett tag sen, sa upp ett fast jobb för ett vikariat, där jag dessutom var inhyrd via ett bemanningsföretag, alltså inte anställd som vikarie där alls, utan inhyrd konsult = kan kastas ut när som helst.
    Alla utom min man och min lillebror (som också är min mentor, typ) sa att jag var lite dum i huvet som sa upp en fast tjänst för något så osäkert när jag är så himla gammal (47 år) men jag kände att jag var tvungen att ta chansen i alla fall.

    I dag fick jag erbjudande om fast anställning, rejält högre lön än jag hade som inhyrd konsult, pensionsinbetalningar (jättevärt för mig som varit egen större delen av livet), friskvård (aldrig haft förut, gissa om jag är lättköpt :-) )

    Så ikväll firar vi här, jag är så himla glad att jag vågade satsa på det här!
  2. 1
    Jaaa, nytt jobb, så himla glad!! Jag gjorde ju en rejäl chansning för ett tag sen, sa upp ett fast jobb för ett vikariat, där jag dessutom var inhyrd via ett bemanningsföretag, alltså inte anställd som vikarie där alls, utan inhyrd konsult = kan kastas ut när som helst.
    Alla utom min man och min lillebror (som också är min mentor, typ) sa att jag var lite dum i huvet som sa upp en fast tjänst för något så osäkert när jag är så himla gammal (47 år) men jag kände att jag var tvungen att ta chansen i alla fall.

    I dag fick jag erbjudande om fast anställning, rejält högre lön än jag hade som inhyrd konsult, pensionsinbetalningar (jättevärt för mig som varit egen större delen av livet), friskvård (aldrig haft förut, gissa om jag är lättköpt :-) )

    Så ikväll firar vi här, jag är så himla glad att jag vågade satsa på det här!
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Tjohoo, GRATTIS!! Man ska följa sin magkänsla.
  4. 2
    Tjohoo, GRATTIS!! Man ska följa sin magkänsla.
  5. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    Grattis och bra att du vågade hoppa!!!
  6. 3
    Grattis och bra att du vågade hoppa!!!
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Grattis! Låter ju kanon med en egen mentor också.

    Ibland ska man bara lyssna på sig själv och inte andra. Hade liknande sits när jag tog studieuppehåll för ett jobbs skull. _Alla_ sade att jag aldrig skulle återvända till studierna och därför skulle låta bli. Men jag ångrade det aldrig, för jag återvände till studierna, men nu med lite relevant arbetslivserfarenhet i bagaget och med ett sommarjobb att återvända till resten av studietiden. Ja just det, jag kunde också spara en massa pengar när jag jobbade så jag drog på mig betydligt mindre studielån tack vare detta och det har naturligtvis varit positivt för min ekonomi även långt efter studietiden.
  8. 4
    Grattis! Låter ju kanon med en egen mentor också.

    Ibland ska man bara lyssna på sig själv och inte andra. Hade liknande sits när jag tog studieuppehåll för ett jobbs skull. _Alla_ sade att jag aldrig skulle återvända till studierna och därför skulle låta bli. Men jag ångrade det aldrig, för jag återvände till studierna, men nu med lite relevant arbetslivserfarenhet i bagaget och med ett sommarjobb att återvända till resten av studietiden. Ja just det, jag kunde också spara en massa pengar när jag jobbade så jag drog på mig betydligt mindre studielån tack vare detta och det har naturligtvis varit positivt för min ekonomi även långt efter studietiden.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Grattis
  10. 5
    Grattis
  11. Medlem sedan
    Jan 2009
    #6
    Grattis!

    Ibland är det farligt att inte våga chansa. Om fem år kommer du tack vare din chansning vara mycket mer attraktiv på arbetsmarknaden än om du suttit still i båten.

    47 år är egentligen ingen ålder. Du har närmare 20 år till pension och ungefär halva livet framför dig. Blir så arg att man räknas som gammal på arbetsmarknaden när man presenterar som bäst i vissa yrken.
    Ha det gott!
  12. 6
    Grattis!

    Ibland är det farligt att inte våga chansa. Om fem år kommer du tack vare din chansning vara mycket mer attraktiv på arbetsmarknaden än om du suttit still i båten.

    47 år är egentligen ingen ålder. Du har närmare 20 år till pension och ungefär halva livet framför dig. Blir så arg att man räknas som gammal på arbetsmarknaden när man presenterar som bäst i vissa yrken.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Grattis! Låter fantastiskt.
  14. 7
    Grattis! Låter fantastiskt.
  15. Pyssling
    #8
    Tack alla, sååå glad att jag vågade ta steget! :-)
  16. 8
    Tack alla, sååå glad att jag vågade ta steget! :-)
  17. Kerstimärta
    #9
    Skitmycket grattis!!!


    n
  18. 9
    Skitmycket grattis!!!


    n
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Ahh kul...

    stort grattis.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Ahh kul... stort grattis.
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Ibland måste man våga. Jättekul att du vågade, och att du fick det nya jobbet. Grattis!
  22. 11
    Ibland måste man våga. Jättekul att du vågade, och att du fick det nya jobbet. Grattis!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar