Avskyr att vakna och inse att sonen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2014
    #1

    Avskyr att vakna och inse att sonen

    på 19 år inte är hemma eller skickat något sms!
    Självklart behöver han inte komma hem efter en fest eller vad han nu är...men jag blir både orolig och irriterad när han inte hör av sig. Nu hör det till ovanligheterna, han brukar skicka i väg ett meddelande, men i natt glömde han...fick tag på en trött unge nyss.
    Ni andra med tonåringar eller unga vuxna som bor hemma. Vad har ni för policy i den här frågan?
  2. 1
    Avskyr att vakna och inse att sonen på 19 år inte är hemma eller skickat något sms!
    Självklart behöver han inte komma hem efter en fest eller vad han nu är...men jag blir både orolig och irriterad när han inte hör av sig. Nu hör det till ovanligheterna, han brukar skicka i väg ett meddelande, men i natt glömde han...fick tag på en trött unge nyss.
    Ni andra med tonåringar eller unga vuxna som bor hemma. Vad har ni för policy i den här frågan?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Avskyr att vakna och inse...

    ...att sonen just är på väg att gå och lägga sig! Några fester är inget som är aktuellt för hans del, inte för någon av dem för den delen.

    Så just de bekymren slipper jag. Jag har andra.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Avskyr att vakna och inse... ...att sonen just är på väg att gå och lägga sig! Några fester är inget som är aktuellt för hans del, inte för någon av dem för den delen.

    Så just de bekymren slipper jag. Jag har andra.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Nu är ju mina barn små

    men nog tycker jag att de vid senare tillfällen ska meddela var de är och om de kommer hem eller ej
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Nu är ju mina barn små men nog tycker jag att de vid senare tillfällen ska meddela var de är och om de kommer hem eller ej
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Att hon talar om, gäller förövrigt mannen med. Och mig. Om vi är på galej och missar bussen hem.
    Annars blir ju folk oroliga.

    Även om man blir sen utan party, mest av artighet, folk kanske planerat något.
    Det är ingen policy, det är en outtalad överenskommelse. Vi gör så alla tre, alla tre jobbar kvällar t.ex.
  8. 4
    Att hon talar om, gäller förövrigt mannen med. Och mig. Om vi är på galej och missar bussen hem.
    Annars blir ju folk oroliga.

    Även om man blir sen utan party, mest av artighet, folk kanske planerat något.
    Det är ingen policy, det är en outtalad överenskommelse. Vi gör så alla tre, alla tre jobbar kvällar t.ex.
  9. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Håller helt med, den skamsna sonen kom hem och bad om ursäkt.
  10. 5
    Håller helt med, den skamsna sonen kom hem och bad om ursäkt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar