Tips på present till isolerad
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Tips på present till isolerad

    Har en vän som är isolerad på sjukhuset, där hen får cellgifter, kortison mm för att renas, för att senare kunna få tillbaka sina renade stamceller för att bli frisk från en grym sjukdom.

    Nu tänkte jag skicka någonting till henne men jag funderar på vad.
    Vad skulle ni bli glada över om ni låg på sjukhuset och var isolerad och ska så vara i minst två veckor.
    Tips någon...
  2. 1
    Tips på present till isolerad Har en vän som är isolerad på sjukhuset, där hen får cellgifter, kortison mm för att renas, för att senare kunna få tillbaka sina renade stamceller för att bli frisk från en grym sjukdom.

    Nu tänkte jag skicka någonting till henne men jag funderar på vad.
    Vad skulle ni bli glada över om ni låg på sjukhuset och var isolerad och ska så vara i minst två veckor.
    Tips någon...
  3. Kerstimärta
    #2
    glättiga tidningar, böcker, härliga garner för att sticka/virka med, korsstygnsbroderi, om jag vore otjock så även god choklad, drycker i burk/flaska om jag kan hantera socker, tips på spännande läsning på internet., tips på spel på internet.

    trevliga brev från min vännina där hon berättar vad som händer.
  4. 2
    glättiga tidningar, böcker, härliga garner för att sticka/virka med, korsstygnsbroderi, om jag vore otjock så även god choklad, drycker i burk/flaska om jag kan hantera socker, tips på spännande läsning på internet., tips på spel på internet.

    trevliga brev från min vännina där hon berättar vad som händer.
  5. Salander
    #3
    Beror ju på hur jag mår. Jag skulle vilja ha god dricka.
    Själv blir jag alltid så törstig på sjukhus då det är så himla varmt där. Mineralvatten av olika sorter och annan dricka jag gillar. Gärna smågodis och bananer/vindruvor.
    Utöver det en pocketbok eller en kul tidning eller ett personligt brev.
  6. 3
    Beror ju på hur jag mår. Jag skulle vilja ha god dricka.
    Själv blir jag alltid så törstig på sjukhus då det är så himla varmt där. Mineralvatten av olika sorter och annan dricka jag gillar. Gärna smågodis och bananer/vindruvor.
    Utöver det en pocketbok eller en kul tidning eller ett personligt brev.
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Kanske nån bra dvd-box - en hel serie, alla säsonger, en serie som du vet eller är rätt säker på att hon kommer att gilla?

    Eller, om ni är nära vänner - gör en film där du pratar själv om gemensamma minnen, kanske filmar ställen som ni har gemensamma minnen ifrån. Filmar sånt som du vet att hon gillar (om hon gillar att gå i skogen, åk till en fin skog och filma när du är på promenad, kombinerat med lite minnen och anekdoter kanske - eller om hon har barn, gör filmen tillsammans med hennes barn. Något som hon gillar!)

    Eller kanske planera ihop nåt som ni ska göra ihop sen, när hon är frisk igen! NÄR, inte OM. För att få henne att se framåt. T ex boka en turridning, en övernattning...ja, nåt sånt.

    Eller kanske ge henne medlemskap i nån sån där bokklubb där man kan få läsa böcker på mobilen.
  8. 4
    Kanske nån bra dvd-box - en hel serie, alla säsonger, en serie som du vet eller är rätt säker på att hon kommer att gilla?

    Eller, om ni är nära vänner - gör en film där du pratar själv om gemensamma minnen, kanske filmar ställen som ni har gemensamma minnen ifrån. Filmar sånt som du vet att hon gillar (om hon gillar att gå i skogen, åk till en fin skog och filma när du är på promenad, kombinerat med lite minnen och anekdoter kanske - eller om hon har barn, gör filmen tillsammans med hennes barn. Något som hon gillar!)

    Eller kanske planera ihop nåt som ni ska göra ihop sen, när hon är frisk igen! NÄR, inte OM. För att få henne att se framåt. T ex boka en turridning, en övernattning...ja, nåt sånt.

    Eller kanske ge henne medlemskap i nån sån där bokklubb där man kan få läsa böcker på mobilen.
  9. Salander
    #5
    Missade att du skulle skicka..
  10. 5
    Missade att du skulle skicka..
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    Om du skall skicka...

    ...så känns det ju som om platta saker att sysselsätta sig med är det bästa. Böcker, korsord, sudoku och liknande, beroende på personens intressen. En internetkoppling, bärbar DVD-spelare och diverse annat vore också bra att sysselsätta sig med men är nog inget man kan skicka.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    Om du skall skicka... ...så känns det ju som om platta saker att sysselsätta sig med är det bästa. Böcker, korsord, sudoku och liknande, beroende på personens intressen. En internetkoppling, bärbar DVD-spelare och diverse annat vore också bra att sysselsätta sig med men är nog inget man kan skicka.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Jag kan lämna till avdelningen genom en person som är med hen på sjukhuset. Så jag måste inte skicka.
  14. 7
    Jag kan lämna till avdelningen genom en person som är med hen på sjukhuset. Så jag måste inte skicka.
  15. Medlem sedan
    Apr 2001
    #8
    Fröer till sommaren, en kul, opretentiös trädgårdsbok samt penna och block hade jag kunnat sysselsätta mig med rätt många dagar.

    Annars hade jag nog lånat ut vår bärbara DVD-spelare, lånat ett gäng filmer och stoppat i frankerade påsar så hon kunde posta filmerna till biblioteket när hon var klar med dem. Och en påse godis, om hon nu får äta det?

    Har hon något specialintresse så kanske du kan hitta på något kul kring det? När jag berättade om att vi förskönar parken med stickade kaniner fick jag en kasse kasserade restgarner av en bekant, det var oväntat, väldigt uppskattat och har sysselsatt mig många nätter.
  16. 8
    Fröer till sommaren, en kul, opretentiös trädgårdsbok samt penna och block hade jag kunnat sysselsätta mig med rätt många dagar.

    Annars hade jag nog lånat ut vår bärbara DVD-spelare, lånat ett gäng filmer och stoppat i frankerade påsar så hon kunde posta filmerna till biblioteket när hon var klar med dem. Och en påse godis, om hon nu får äta det?

    Har hon något specialintresse så kanske du kan hitta på något kul kring det? När jag berättade om att vi förskönar parken med stickade kaniner fick jag en kasse kasserade restgarner av en bekant, det var oväntat, väldigt uppskattat och har sysselsatt mig många nätter.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar