Dagens bästa och sämsta
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Dagens bästa och sämsta

    tycker jag det är tid för.

    Dagens bästa är att barnen kom överens om att skänka två stora lådor lego, som via engagerade människor kommer att skickas till barnhem i Rumänien.

    Dagens sämsta finns det inget idag och för det är jag tacksam.
  2. 1
    Dagens bästa och sämsta tycker jag det är tid för.

    Dagens bästa är att barnen kom överens om att skänka två stora lådor lego, som via engagerade människor kommer att skickas till barnhem i Rumänien.

    Dagens sämsta finns det inget idag och för det är jag tacksam.
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Dagens bästa är att bägge mina varit i skolan, min lilla sover över hos en kompis och stora är på disco med kompisar, det är rätt stort i båda fallen. Jag har också hunnit jobba en del och fick mycket gjort. Bara bra saker alltså. Något sämsta har inte jag heller, det har varit en bra dag.
  4. 2
    Dagens bästa är att bägge mina varit i skolan, min lilla sover över hos en kompis och stora är på disco med kompisar, det är rätt stort i båda fallen. Jag har också hunnit jobba en del och fick mycket gjort. Bara bra saker alltså. Något sämsta har inte jag heller, det har varit en bra dag.
  5. Salander
    #3
    Stort ! Låter som en riktigt bra dag!
  6. 3
    Stort ! Låter som en riktigt bra dag!
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Dagens bästa är helt klart att det är fredag. Dagens sämsta är det eviga konstaterandet, att det är omöjligt att få somliga kolleger att följa enkla arbetsinstruktioner för att underlätta arbetet för andra kolleger. (Man blir en aning trött!)
  8. 4
    Dagens bästa är helt klart att det är fredag. Dagens sämsta är det eviga konstaterandet, att det är omöjligt att få somliga kolleger att följa enkla arbetsinstruktioner för att underlätta arbetet för andra kolleger. (Man blir en aning trött!)
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5
    Dagens bästa yngsta har varit i skolan hela dagen, och jag har skrivit flera sidor på min uppsats.

    Dagens sämsta yngsta dottern var inbokad för att göra ett engelskaprov med en lärare som hon missat tidigare pga sjukdom men läraren var dubbelbokad så dottern fick inte skriva det viktiga engelskaprovet idag heller, och inte nästa vecka då hon är på praktik vilket innebär att engelskan kanske fallerar denna termin.
  10. 5
    Dagens bästa yngsta har varit i skolan hela dagen, och jag har skrivit flera sidor på min uppsats.

    Dagens sämsta yngsta dottern var inbokad för att göra ett engelskaprov med en lärare som hon missat tidigare pga sjukdom men läraren var dubbelbokad så dottern fick inte skriva det viktiga engelskaprovet idag heller, och inte nästa vecka då hon är på praktik vilket innebär att engelskan kanske fallerar denna termin.
  11. Salander
    #6
    Fredag är en bra dag Nu slipper du dem ett par dagar.
  12. 6
    Fredag är en bra dag Nu slipper du dem ett par dagar.
  13. Salander
    #7
    Amen åhh vad tråkigt med provet. Hoppas det löser sig!
  14. 7
    Amen åhh vad tråkigt med provet. Hoppas det löser sig!
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Haha. Ja, sant.
  16. 8
    Haha. Ja, sant.
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    dagens bästa; att komma hem efter jobbresa. Att få krama om barn och man efter några dagar i från dem var det härligt att komma hem.
    Dagens sämsta, nä har ingen
  18. 9
    dagens bästa; att komma hem efter jobbresa. Att få krama om barn och man efter några dagar i från dem var det härligt att komma hem.
    Dagens sämsta, nä har ingen
  19. Salander
    #10
    Ja man uppskattar det man har när man varit bortrest.
  20. 10
    Ja man uppskattar det man har när man varit bortrest.
  21. Medlem sedan
    Jul 2003
    #11
    Jag har så många bästa idag! Det är vår och vitsippor och ljusa kvällar! Och jag fick en grym löneökning, hårt jobb har lönat sig (hade lönesamtal idag) Fick dessutom bonusen på månadens löneutbetalning, inte heller fel... Och jag löste ett riktigt stort problem på jobbet idag, bara genom att sätta rätt människor i samma rum. Och det är fredag, två underbara dagar dedikerade familjen framför mig.
    Något dåligt? Nej, inte just nu!
  22. 11
    Jag har så många bästa idag! Det är vår och vitsippor och ljusa kvällar! Och jag fick en grym löneökning, hårt jobb har lönat sig (hade lönesamtal idag) Fick dessutom bonusen på månadens löneutbetalning, inte heller fel... Och jag löste ett riktigt stort problem på jobbet idag, bara genom att sätta rätt människor i samma rum. Och det är fredag, två underbara dagar dedikerade familjen framför mig.
    Något dåligt? Nej, inte just nu!
  23. Salander
    #12
    Trevlig dag du verkar ha haft !
  24. 12
    Trevlig dag du verkar ha haft !
  25. Medlem sedan
    Nov 2000
    #13
    Dagens bästa är att jag kunde flexa ut ifrån jobbet 2,5 timmar tidigare än sluttid. Alltid trevligt att komma hem lite tidigare en fredageftermiddag, innan två dagars semester med partyplaner.

    Dagens sämsta var att att anledningen till att jag kunde sluta jobbet tidigare var att vi hade noll och absolut ingenting att göra. På hela dagen. Så jäkla drygt att bara sitta av tiden.....
  26. 13
    Dagens bästa är att jag kunde flexa ut ifrån jobbet 2,5 timmar tidigare än sluttid. Alltid trevligt att komma hem lite tidigare en fredageftermiddag, innan två dagars semester med partyplaner.

    Dagens sämsta var att att anledningen till att jag kunde sluta jobbet tidigare var att vi hade noll och absolut ingenting att göra. På hela dagen. Så jäkla drygt att bara sitta av tiden.....
  27. Salander
    #14
    Det var ingen dålig utflexning.
  28. 14
    Det var ingen dålig utflexning.
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Sorry....

    same shit different day typ.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Sorry.... same shit different day typ.
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Det har varit flera riktigt bra saker i dag så det år bli blandad kompott:

    * Sonen är inne i en period av jag-vill-gosa-med-mamma-jämt vs. pre-pubertala utbrott. Fascinerande mix. Och spännande att följa för vi är så himla lika.....
    * Återbudstiden förstås
    * Körsbärsträdet i trädgården blommar
    * Min fd fick ett riktigt, riktigt bra besked som kommer att göra stor skillnad

    Sämsta:
    Egentligen inte mycket. Andra benet börjar apa sig också men jag försöker att inte jaga upp mig. Det skulle rent teoretiskt lika gärna bara vara det reumatiska skovet som fått lite fnatt. I så fall säger jag att det sämsta var att när jag väl lyckades få ihop en kakdeg som annars tar en pisskvart att svänga ihop (nu aningens längre ) brände jag ena plåten. Hemskt irriterande, jag hade glömt att vår ugn är av den varmare sorten.
  32. 16
    Det har varit flera riktigt bra saker i dag så det år bli blandad kompott:

    * Sonen är inne i en period av jag-vill-gosa-med-mamma-jämt vs. pre-pubertala utbrott. Fascinerande mix. Och spännande att följa för vi är så himla lika.....
    * Återbudstiden förstås
    * Körsbärsträdet i trädgården blommar
    * Min fd fick ett riktigt, riktigt bra besked som kommer att göra stor skillnad

    Sämsta:
    Egentligen inte mycket. Andra benet börjar apa sig också men jag försöker att inte jaga upp mig. Det skulle rent teoretiskt lika gärna bara vara det reumatiska skovet som fått lite fnatt. I så fall säger jag att det sämsta var att när jag väl lyckades få ihop en kakdeg som annars tar en pisskvart att svänga ihop (nu aningens längre ) brände jag ena plåten. Hemskt irriterande, jag hade glömt att vår ugn är av den varmare sorten.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar