Läkemedelslista, någon vaken än?
Ordet är fritt
  1. Gretah
    #1

    Läkemedelslista, någon vaken än?

    Jag ska skicka in en blankett till försäkringskassan ang tandvårdsbidrag och ena alternativet är läkemedelslista, andra alternativet är läkarintyg samt salivprov. Känns som att läkemedelslistan är enklast att prova först.
    Men då undrar jag, duger det man får utskrivet från apoteket över de mediciner man tar tro?
  2. 1
    Läkemedelslista, någon vaken än? Jag ska skicka in en blankett till försäkringskassan ang tandvårdsbidrag och ena alternativet är läkemedelslista, andra alternativet är läkarintyg samt salivprov. Känns som att läkemedelslistan är enklast att prova först.
    Men då undrar jag, duger det man får utskrivet från apoteket över de mediciner man tar tro?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Vaken har jag varit i timmar

    Däremot har jag ingen riktig koll på det du frågar efter. Fast nog tycker jag att en lista som Apoteket skriver ut måste vara tillfredsställande?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Vaken har jag varit i timmar Däremot har jag ingen riktig koll på det du frågar efter. Fast nog tycker jag att en lista som Apoteket skriver ut måste vara tillfredsställande?
  5. Gretah
    #3
    Jag hoppas det så jag provar nog så. Kan ju inte få mer än avslag iallafall.
    Dagen blir väldigt lång på gott och ont när man envist vaknar i ottan. Här är både kallt och grått idag så inte hade det gjort så mycket om man kunnat sova lite till.
  6. 3
    Jag hoppas det så jag provar nog så. Kan ju inte få mer än avslag iallafall.
    Dagen blir väldigt lång på gott och ont när man envist vaknar i ottan. Här är både kallt och grått idag så inte hade det gjort så mycket om man kunnat sova lite till.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    jag tror att de kan komma att vilja ha journalanteckningar, men är inte säker. Min mamma har nyligen gjort det för att få just tandvårdsbidrag och hon skickade in journalanteckningarna.

    Hoppas du får en fin dag!
  8. 4
    jag tror att de kan komma att vilja ha journalanteckningar, men är inte säker. Min mamma har nyligen gjort det för att få just tandvårdsbidrag och hon skickade in journalanteckningarna.

    Hoppas du får en fin dag!
  9. Gretah
    #5
    Ja man vet ju aldrig. Men jag läste på blanketten och på just det jag vill söka bidrag för så stod det bara läkemedelslista, eller läkarintyg med salivprov.
    Men det fanns en rad olika åkommor där olika saker krävdes.

    Önskar dej detsamma!
  10. 5
    Ja man vet ju aldrig. Men jag läste på blanketten och på just det jag vill söka bidrag för så stod det bara läkemedelslista, eller läkarintyg med salivprov.
    Men det fanns en rad olika åkommor där olika saker krävdes.

    Önskar dej detsamma!
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6
    Den listan har du på Mina vårdkontakter. Där kan du också beställa utdrag från journaler.

    Mycket tid går åt till att bara vänta och jag skulle kunna sätta hur mycket som helst i pant på att om du bara skickar in listan kommer du till slut ändå att få komplettera med läkarintyg. Intyg kan du beställa via mina vårdkontakter också tror jag.
  12. 6
    Den listan har du på Mina vårdkontakter. Där kan du också beställa utdrag från journaler.

    Mycket tid går åt till att bara vänta och jag skulle kunna sätta hur mycket som helst i pant på att om du bara skickar in listan kommer du till slut ändå att få komplettera med läkarintyg. Intyg kan du beställa via mina vårdkontakter också tror jag.
  13. Gretah
    #7
    Det hade jag inte koll på så det ska jag kolla upp. Tack för tipset
  14. 7
    Det hade jag inte koll på så det ska jag kolla upp. Tack för tipset
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar