Jag har haft tre blodblandade flytningar. Onsdags, fredags och igår. Det ihop med mycket ont i ryggen fick mig att bli väldigt orolig. Jag har aldrig blött under någon annan graviditet förutom en liten nidationsblödning (när ägget fäster) under första graviditeten. Så jag åkte till gynakuten igår kväll. Där gjordes en grundlig undersökning med ett vaginalt ultraljud. Och jag fick se lill* pyret med hjärtverksamhet. Låg i en bra gulsäck. Allt såg bra ut. Fostret såg ut att vara en vecka yngre än vad jag har fått det till. Men det kan inte riktigt stämma ändå för i så fall hade jag inte kunnat testa positivt när jag gjorde.

Blödningarna kommer troligtvis från livmodertappen. Fast det var tydligen inget som var något jag behövde oroa mig för. Helt ofarligt.

Borde kunna slappna av men det är svårt dessa veckor. Varför var pyret så litet? Är blödningarna verkligen helt ofarliga? Många tankar och funderingar. Kan vi inte vara inne i andra trimestern snart så att man slipper oroa sig så mycket. Det blir nog snart inom en månad KUB-test. Det ska bli skönt att få mer bekräftelse på att allt är bra.

Hur har ni andra det? Hur mår ni? Jag har mått så illa också. Frågade om postafen. De är helt ok att äta. Köpte sådana och sen läste jag på fass så blev jag så osäker. Men läkaren igår sa att det var helt ok.