Hej torsdag !
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Hej torsdag !

    En trött lillasyster, en "rädd för att bli rädd" storasyster (hon sa' att hon igår nästan fick en ångestattack under gårdagens skrivning i historia/geografi och blev ännu mer stressad, när hennes mage började kurra ; idag står det tre timmar franska på förmiddagsprogrammet och ett par timmar matte på eftermiddagsprogrammet) har kommit iväg till skolan och en gubbe är på väg till jobbet, dit han kanske anländer ungefär samtidigt som M. le Président ! Jag måste läsa andra-året-efter-gymnasiet-fysik för att kunna något då eftermiddagens elev kommer hit...
  2. 1
    Hej torsdag ! En trött lillasyster, en "rädd för att bli rädd" storasyster (hon sa' att hon igår nästan fick en ångestattack under gårdagens skrivning i historia/geografi och blev ännu mer stressad, när hennes mage började kurra ; idag står det tre timmar franska på förmiddagsprogrammet och ett par timmar matte på eftermiddagsprogrammet) har kommit iväg till skolan och en gubbe är på väg till jobbet, dit han kanske anländer ungefär samtidigt som M. le Président ! Jag måste läsa andra-året-efter-gymnasiet-fysik för att kunna något då eftermiddagens elev kommer hit...
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Vad jobbigt med storasyster som blir stressad men bra att hon inser det. Det gick säkert bra på provet.

    Träffade E presidenten?
  4. 2
    Vad jobbigt med storasyster som blir stressad men bra att hon inser det. Det gick säkert bra på provet.

    Träffade E presidenten?
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Nej, ingen presidentträff. Men han blev stoppad på sin cykel väg in på området, och någon polis ville gärna att han bevisade att han är lärare, men han hade ingen sådan legitimation på sig. Han sa' att han kunde visa mattepapprena för lektionen han var på väg till, men det behövde han inte .
    Ja, trist att storasyster blir så stressad plötsligt (hon har aldrig varit skolstressad förr), helt i onödan dessutom, hon kan trots allt mer än de flesta. Franskan gick troligen väldigt bra, men i matten förstod hon inte den sista uppgiften (och mattelärarpappa höll med om att den var otydlig, medan jag nog tyckte den var ok, om än inte helt lättförståelig). När jag hämtade henne hade hon extremt ont i benen för hon kom på att hon troligen suttit och spänt sig i två dagar. Nåväl, nu är det tre dagar ledigt och hon kan lata sig rätt bra !
  6. 3
    Nej, ingen presidentträff. Men han blev stoppad på sin cykel väg in på området, och någon polis ville gärna att han bevisade att han är lärare, men han hade ingen sådan legitimation på sig. Han sa' att han kunde visa mattepapprena för lektionen han var på väg till, men det behövde han inte .
    Ja, trist att storasyster blir så stressad plötsligt (hon har aldrig varit skolstressad förr), helt i onödan dessutom, hon kan trots allt mer än de flesta. Franskan gick troligen väldigt bra, men i matten förstod hon inte den sista uppgiften (och mattelärarpappa höll med om att den var otydlig, medan jag nog tyckte den var ok, om än inte helt lättförståelig). När jag hämtade henne hade hon extremt ont i benen för hon kom på att hon troligen suttit och spänt sig i två dagar. Nåväl, nu är det tre dagar ledigt och hon kan lata sig rätt bra !
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar