Vi har det så otroligt bra
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1
  2. Medlem sedan
    Aug 2013
    #2
    Personligen tycker jag det är fel att säga att vi har det så otroligt bra i Sverige. Det borde snarare vara en självklarhet att barnen har tillgång till sina föräldrar, när de (barnen) är små. Det är inte systemet i Sverige som är otroligt bra, utan systemet i USA som är helt koko.
  3. 2
    Personligen tycker jag det är fel att säga att vi har det så otroligt bra i Sverige. Det borde snarare vara en självklarhet att barnen har tillgång till sina föräldrar, när de (barnen) är små. Det är inte systemet i Sverige som är otroligt bra, utan systemet i USA som är helt koko.
  4. Medlem sedan
    Oct 2014
    #3
    ja det är lätt att glömma!
    Jag har nyligen varit på en föreläsning av David Eberhard som bland annat skrivit " i -trygghetsnarkomanernas-land"
    Sätter så fingret på mycket av vårt lättkränkta samhälle i mångt och mycket och där bland annat han tog upp att vi har det så jäkla bra och det påverkar oss att ha det så vi tappar perspektivet.
  5. 3
    ja det är lätt att glömma!
    Jag har nyligen varit på en föreläsning av David Eberhard som bland annat skrivit " i -trygghetsnarkomanernas-land"
    Sätter så fingret på mycket av vårt lättkränkta samhälle i mångt och mycket och där bland annat han tog upp att vi har det så jäkla bra och det påverkar oss att ha det så vi tappar perspektivet.
  6. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    David Eberhards begåvade (?) slutsats är att vi mår dåligt för att vi har det för bra. Hur han får till logiken i det resonemanget skulle vara intressant att få utrett.
  7. 4
    David Eberhards begåvade (?) slutsats är att vi mår dåligt för att vi har det för bra. Hur han får till logiken i det resonemanget skulle vara intressant att få utrett.
  8. Medlem sedan
    Oct 2014
    #5
    Nä då skrev jag ju inte...du får läsa boken eller gå på föreläsningen....
  9. 5
    Nä då skrev jag ju inte...du får läsa boken eller gå på föreläsningen....
  10. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Jag sa inte att du skrev det, utan jag har hört honom själv säga detta - med lite andra ord. Han driver personliga teser om svenskarnas mående, som i stort sett inga andra sakkunniga ställer upp på. I mina ögon uppvisar han klassiska psykopatdrag.
  11. 6
    Jag sa inte att du skrev det, utan jag har hört honom själv säga detta - med lite andra ord. Han driver personliga teser om svenskarnas mående, som i stort sett inga andra sakkunniga ställer upp på. I mina ögon uppvisar han klassiska psykopatdrag.
  12. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Inte förvånad att du inte delar hans åsikter alls.
  13. 7
    Inte förvånad att du inte delar hans åsikter alls.
  14. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Nej, trodde heller inte att jag skulle överraska dig med det.

    Eberhard är mannen som uttalade sig så här om Konstfackstudenten Anna Odell efter hennes fejkade psykos:

    "Hon kan komma hit så ska jag egenhändigt ge henne en spruta Haldol så kan hon se hur kul hon tycker att det är."

    och

    "Klipp dig och skaffa dig ett jobb, företrädesvis på cirkus. Clowner brukar jobba där."
  15. 8
    Nej, trodde heller inte att jag skulle överraska dig med det.

    Eberhard är mannen som uttalade sig så här om Konstfackstudenten Anna Odell efter hennes fejkade psykos:

    "Hon kan komma hit så ska jag egenhändigt ge henne en spruta Haldol så kan hon se hur kul hon tycker att det är."

    och

    "Klipp dig och skaffa dig ett jobb, företrädesvis på cirkus. Clowner brukar jobba där."
  16. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    känner inte till historien och känner att det är citat taget ur ett sammanhang som är svårvärderat...
  17. 9
    känner inte till historien och känner att det är citat taget ur ett sammanhang som är svårvärderat...
  18. Medlem sedan
    Aug 2013
    #10
    Lätt att googla för att få närmare info.
  19. 10
    Lätt att googla för att få närmare info.
  20. Medlem sedan
    Oct 2014
    #11
    jo säkert men jag är rätt frälst av mycket av det han säger. Sen kommer det ju till att han är provokativ för att få en viss uppmärksamhet, vilket inte gör hans grundtes ganska trolig ändå.
  21. 11
    jo säkert men jag är rätt frälst av mycket av det han säger. Sen kommer det ju till att han är provokativ för att få en viss uppmärksamhet, vilket inte gör hans grundtes ganska trolig ändå.
  22. Medlem sedan
    Aug 2013
    #12
    OK. Jag är inte förvånad över att du delar hans åsikter.
  23. 12
    OK. Jag är inte förvånad över att du delar hans åsikter.
  24. Medlem sedan
    Aug 2013
    #13
    Kulturjournalisten Hynek Pallas, som bl.a. skriver i SvD och Expressen, har uttalat sig så här om Eberhard:

    "Redan första gången framgick det att överläkare Eberhard var korkad bortom ord och därför den perfekta mottagaren för bollen Odell kastat upp."
  25. 13
    Kulturjournalisten Hynek Pallas, som bl.a. skriver i SvD och Expressen, har uttalat sig så här om Eberhard:

    "Redan första gången framgick det att överläkare Eberhard var korkad bortom ord och därför den perfekta mottagaren för bollen Odell kastat upp."
  26. Medlem sedan
    Oct 2014
    #14
    ha ha ja men då så säger _han_ det så är det ju så
  27. 14
    ha ha ja men då så säger _han_ det så är det ju så
  28. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Finns ingenting som ÄR. Vi har alla våra värderingar. Ville bara ge exempel på vad Eberhard själv står för och vilka reaktioner han har väckt.
  29. 15
    Finns ingenting som ÄR. Vi har alla våra värderingar. Ville bara ge exempel på vad Eberhard själv står för och vilka reaktioner han har väckt.
  30. Medlem sedan
    Oct 2014
    #16
    klart han väcker reaktioner, finns ju flera än de du gav nu
  31. 16
    klart han väcker reaktioner, finns ju flera än de du gav nu
  32. Medlem sedan
    Aug 2013
    #17
    Absolut! Timbro-högern brukar konsekvent jubla över hans uttalanden.
  33. 17
    Absolut! Timbro-högern brukar konsekvent jubla över hans uttalanden.
  34. Medlem sedan
    Oct 2014
    #18
    kanske det, även flera av mina V bekanta gillar en helt del av vad han skriver. vad nu det egentligen säger....
  35. 18
    kanske det, även flera av mina V bekanta gillar en helt del av vad han skriver. vad nu det egentligen säger....
  36. Medlem sedan
    Aug 2013
    #19
    Aningen svårare att förstå vad de ser i honom, men de tillhör kanske rödvinsvänstern?
  37. 19
    Aningen svårare att förstå vad de ser i honom, men de tillhör kanske rödvinsvänstern?
  38. Medlem sedan
    Oct 2014
    #20
    så alla partitillhörigheter etiketterar liksom alla åsikter i alla ämnen som finns.
    Intressant, det är inte min erfarenhet att alla v, m , mp etc tycker exakt lika om alla saker...
  39. 20
    så alla partitillhörigheter etiketterar liksom alla åsikter i alla ämnen som finns.
    Intressant, det är inte min erfarenhet att alla v, m , mp etc tycker exakt lika om alla saker...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar